Przejdź do pełnego widoku
Odpowiedz

Re: Y.P.V.S - regulacja

09 kwie 2018, 4:21

Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie silniczka zaworu po self teście ? chodzi mi o to w jakim położeniu jest to kółko do którego przypina się linki w silniczku zaworu, zgłupiałem już przy montażu linek, bo cały czas wychodzi że jedna linka jest za krótka ta z prawej strony, a są dwie długości linek i ta z prawej jest właśnie ta dłuższa, coś mi się wydaje że powinienem mieć zawór z końcówką do tarczy w kształcie rombu przy silniczku zaworu 4+1, a ja mam zawór z końcówką prostokątna z zaokrąglonymi rogami a on występował chyba w komplecie z silniczkami zaworu 2+1, czy ktoś mógłby potwierdzić mój domysł ?

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Y.P.V.S - regulacja

19 kwie 2018, 20:50

cedec1 pisze:ma znaczenie ale nie powiem ci który to plus a który minus bo nie pamiętam już dawno się z tym nie bawiłem prawidłowy self test wygląda tak że przekręca sie bez zacięć w prawo i wraca do tego samego położenia


dla potomnych, w silniczku 2+1 czarny kable to - a brązowy to +

Re: Y.P.V.S - regulacja

19 kwie 2018, 21:29

Nie żebym się czepiał ,ale często są stosowane takie oznaczenia + - :)

Re: Y.P.V.S - regulacja

30 cze 2018, 18:58

Siemanko, mam dwa pytania

1. Czy to normalne, że gdy dodaje gazu na poziomie 2-5k zawór przekreca się w prawo a później w lewo, powyżej 5k robi to płynnie w lewo?

2. Nie wiem czy jest to związane z zaworem, ale na jałowych po odkręceniu 3/4 Manetki motocykl się dusi (kolor świecy w porządku, tylko ten zawór chyba przymyka się zamiast płynnie otworzyć?)

Re: Y.P.V.S - regulacja

01 lip 2018, 9:10

nie zawór ma się otworzyć w pełni przy około 7k obrotów

Re: Y.P.V.S - regulacja

01 lip 2018, 9:32

Vidon pisze:Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie silniczka zaworu po self teście ? chodzi mi o to w jakim położeniu jest to kółko do którego przypina się linki w silniczku zaworu, zgłupiałem już przy montażu linek, bo cały czas wychodzi że jedna linka jest za krótka ta z prawej strony, a są dwie długości linek i ta z prawej jest właśnie ta dłuższa, coś mi się wydaje że powinienem mieć zawór z końcówką do tarczy w kształcie rombu przy silniczku zaworu 4+1, a ja mam zawór z końcówką prostokątna z zaokrąglonymi rogami a on występował chyba w komplecie z silniczkami zaworu 2+1, czy ktoś mógłby potwierdzić mój domysł ?

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka



spójrzcie na zdjęcie o co mi się dokładnie rozchodzi


Obrazek


obecnie mam zamontowany silniczek z lewej strony na zdjeciu ale...

linka przechodzącą przez punkt 1 jest za krótka i dorabiałem linkę poprzez awaryjną końcówkę + linka z dozownika oleju dt 80 lc2

linka przechodząca przez punkt 2 jest w porządku


Chciałbym zamontować silniczek ze zdjęcia który jest z prawej strony, ale w obu przypadkach wchodzi że linka jest albo za długa albo za krótka, nawet przy opcji skrzyżowanych linek.


jest w silniczku po jego rozebraniu, opcja przestawienia tego koła gdzie mocuje się linki ? przestawiałem to na trybach, ale po załączeniu silniczka i tak to koło wraca w pozycję ze zdjęcia wyżej

zakupiłem więcej awaryjnych końcówek do linek, więc jeśli się nie da nic przestawić, to nic innego mi nie pozostaje jak dorabianie linek na długość narzucaną przez to kółko.

Re: Y.P.V.S - regulacja

01 lip 2018, 9:36

CrossinOver pisze:Siemanko, mam dwa pytania

1. Czy to normalne, że gdy dodaje gazu na poziomie 2-5k zawór przekreca się w prawo a później w lewo, powyżej 5k robi to płynnie w lewo?

2. Nie wiem czy jest to związane z zaworem, ale na jałowych po odkręceniu 3/4 Manetki motocykl się dusi (kolor świecy w porządku, tylko ten zawór chyba przymyka się zamiast płynnie otworzyć?)


nie pomyliłeś się z tym przekręcaniem? Przekręcasz kluczyk to zawór robi ruch w prawo i w lewo do otwartego ustawienia. Jak dajesz gazu to zawór przekręca się w lewo, odpuszczasz gaz to wraca w prawo. Powyżej 7k powinien utrzymywać się w jednej pozycji tak jak napisał kolega powyżej.

@Vidon, ja myślę, że to wina końcówki prostokątnej w zaworze. Bo gdybyś miał ją w kształcie rombu, mógłbyś przekręcić sobie tarczę względem zaworu np w lewo, a tak nie masz regulacji i tarcza jest za bardzo w prawo przez co i linka jest za krótka.

Re: Y.P.V.S - regulacja

01 lip 2018, 9:50

rykpat pisze:
CrossinOver pisze:Siemanko, mam dwa pytania

1. Czy to normalne, że gdy dodaje gazu na poziomie 2-5k zawór przekreca się w prawo a później w lewo, powyżej 5k robi to płynnie w lewo?

2. Nie wiem czy jest to związane z zaworem, ale na jałowych po odkręceniu 3/4 Manetki motocykl się dusi (kolor świecy w porządku, tylko ten zawór chyba przymyka się zamiast płynnie otworzyć?)


nie pomyliłeś się z tym przekręcaniem? Przekręcasz kluczyk to zawór robi ruch w prawo i w lewo do otwartego ustawienia. Jak dajesz gazu to zawór przekręca się w lewo, odpuszczasz gaz to wraca w prawo. Powyżej 7k powinien utrzymywać się w jednej pozycji tak jak napisał kolega powyżej.

@Vidon, ja myślę, że to wina końcówki prostokątnej w zaworze. Bo gdybyś miał ją w kształcie rombu, mógłbyś przekręcić sobie tarczę względem zaworu np w lewo, a tak nie masz regulacji i tarcza jest za bardzo w prawo przez co i linka jest za krótka.


kombinowałem też z zaworem gdzie jest końcówka w kształcie rombu, przecież tarcza się delikatnie odchyla w prawo i lewo, wiadomo że zawsze to coś względem drugiej zaokrąglonej końcówki, ale w moim przypadku niewiele to zmienia i problem jaki był taki jest.


Widziałem na pancerzach linek różne oznaczenia 3RM i chyba 3BN są jeszcze jakieś inne ?

zapewne mam nie odpowiednie linki do silniczka zaworu

na silniczku zaworu ale 2+1 też widziałem oznaczenie 3MB-00 więc zapewne wychodzi na to że trzeba mieć dopasowane linki do silniczka

Paolo dorabia linki, wiec może się wypowie, czy ogólnie jest wiele długości linek, mierząc pancerze razem z końcówkami z gwintem idzie wyłapać różnice, ale czy są dwie długości czy więcej ?

Re: Y.P.V.S - regulacja

01 lip 2018, 12:00

W starszej dt do 2003r. są dwa rodzaje linek, jedne rownoległe, a jedne zakładane na krzyż. Zależy to od tego w którą stronę obraca się silniczek. Co do dlugosci równoległych lub krzyżowych to zawsze są takie same. Do tego były silniczki które wykonują ruch tylko (pisze o zaworze, w która stronę się obraca) w prawo i wracają w lewo, a drugi typ silniczków był taki ze obracał się w prawo, po lekkim dodaniu gazu obracał się jeszcze w prawo i wtedy wracał w lewo. Na trybach silniczka nie przestawisz.

Re: Y.P.V.S - regulacja

01 lip 2018, 14:27

A na silniczek 4+1 szybkoobracający się linki zakłada się na krzyż czy równolegle?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz