Strona 16 z 18

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 07 cze 2018, 22:39
autor: cedec1
w takim razie masz zapchane kanały w gaźniku bo po wkręceniu na maksa silnik powinien dostawać bogatszą mieszankę na niskich obrotach i lepiej powinien się zbierać na obroty polecam oddać gaźnik na myjkę ultradźwiękową lub stara szkoła gotowanie w occie

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 08 cze 2018, 7:21
autor: dmmotoadventures
Jesteś pewny, że tak jest? Mam gaźnik ten prostokątny, co mozna rozłożyć jego obudowę. Gaźnik rozebrałem na części pierwsze, wyczyścilem i porządnie przedmuchałem, nie chce mi się wierzyć że jakiś kanalik mógl pozostać zapchany.

Wydawało mi się, że jak wkręcam tą śrubę od skladu mieszanki to przytyka ona kanał, którym powietrze wchodzi do gaźnika (było widac koniec tej śrubki przez otwór kanału). Czyli jak dla mnie: dokręcam sklad mieszanki - przez kanał płynie mniej powietrza, które zasysa mniej paliwa. Czy coś pomyliłem? :D

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 08 cze 2018, 16:23
autor: cedec1
wkręcając śrubę zwiększasz podciśnienie między komorą wału a gaźnikiem i tym sposobem zasysa więcej paliwa do silnika przez dyszę wolnych obrotów jeżeli kanał paliwowy jest przytkany silnik nie jest w stanie zassać tyle paliwa ile mu potrzeba mimo czystej dyszy mam nadzieję że w miare zeozumiale to opisałem oczywiście tak działa ten gaźnik tylko na wolnych i niskich obrotach na

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 08 cze 2018, 17:22
autor: Enduros70
Jak ci zapal zimny silnik bez ssania to masz bardzo za bogato co skutkuje gorszą reakcją na gaz.

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 08 lis 2018, 10:41
autor: dmmotoadventures
Dzięki za pomoc. Miałem dysze z "jakimiś" numerkami 25 i 270 (chyba, ciężko odczytać bylo). Wymieniłem na zalecane: 30 i 240. Moto teraz ma super reakcję na gaz, jest tak jak powinno. Praca na zimnym silniku też 100x lepsza. Smutek trochę, bo sprawdzalem kompresję (na zimnym silniku, około 10-15 stopni) i wychodziło min 7.5, maks 8 i dwa razy pomiędzy. Ten silnik w "miejskim" moto pewnie nie jest tak pałowany jak w DT w terenie, jest szansa, że pojeździ z 1 - 2 sezony bez problemu?

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 08 lis 2018, 12:15
autor: Vidon
Zależy ile kilometrów robisz w sezonie

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 11 lis 2018, 20:15
autor: Siwy89
Witam od niedawna posiadam Dt 125 w której wyczyscilem gaźnik wraz z dyszami i mam problem z odpalaniem na zimnym silniku I wolnymi obrotami.Motor na zimnym silniku nie odpala z kopki tylko z popychu, jak się rozgrzeje odpala z kopki Ale wogole nie trzyma obrotow.Pomoże ktoś? Pozdrawiam

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 15 lis 2018, 23:40
autor: cedec1
masz do przeczytania 16 stron na pewno coś znajdziesz ;)

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 07 sty 2019, 18:35
autor: killer2000
Wyczyściłem gaźnik i obroty sobie ustawiam bez problemu ale jak wykręcam śrubę od mieszanki to moto nie gaśnie o co Kaman. Dodam, że jak się przejechałem na takim gaźniku nie wyregulowany to moto jedzie ale na wysokich zaczyna przerywać dusić się i gaśnie, chwilę postoje i odpala

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 07 sty 2019, 22:42
autor: Vidon
killer2000 pisze:Wyczyściłem gaźnik i obroty sobie ustawiam bez problemu ale jak wykręcam śrubę od mieszanki to moto nie gaśnie o co Kaman. Dodam, że jak się przejechałem na takim gaźniku nie wyregulowany to moto jedzie ale na wysokich zaczyna przerywać dusić się i gaśnie, chwilę postoje i odpala


po takim zgaśnięciu, pasowałoby odczekać aż trochę ostygnie i obejrzeć jak wygląda świeca, zapewne za mało paliwa dostaje.