Strona 1 z 2

Problem z obrotami

Post: 12 maja 2018, 20:59
autor: Krystrun
Witam kupiłem Yamahe Dt 125 z 1997r.
V-max to ok 100-105km/h wiec raczej moduł odblokowany na luzie kręci do ok 10.5 tys. Nie działał zawór ypvs, ponieważ linki były zapiecznone. Dałem go do mechanika alby zrobił zawór wydechowy oraz wybebeszył dyfuzor po zrobieniu tego wszystkiego motor dalej jedzie ok 100km/h. Ostatnio wyjąłem gumę z pod siedzenia u nic się nie zmieniło. Dysza główna 240, a wolnych obrotów rozwiercona.

Na luzie kręci do ok 10tys a na biegach po 7.5 tyś obrotów ma mula i kręci do 8.5tys i staje nic nie przerywa

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 6:03
autor: mazi85
Tłumik przelotowy? Zawór otwiera się na maxa?

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 8:34
autor: Krystrun
Mechanik robił rozcinal oryginalny i robił przelotówkę
Zawór czyści i wyciągał
Po zrobieniu self checku zawór ustawia się w pozycji całkowicie otwartej czyli styka się idealnie z tą dziurką, po dodaniu gazu również się otwiera

Ostatnio mierzyłem kompresje i wyszło 8,6 bara

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 9:16
autor: rykpat
U mnie jest podobnie w dt. Moto na biegach nie kreci wyżej jak 9k.
Podobno dyfuzor nie wyrabia, choć niektórym na oryginalnym kręci do 10.5k. Także też jestem ciekaw rozwiązania ;)

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 10:46
autor: Krystrun
A jaki masz v-max i zębatki?

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 12:17
autor: rykpat
V max coś koło 120 będzie bo tyle jechałem. Przełożenie fabryczne 16/57.
Załóż dysze wolnych 30,rozwierciłeś dysze może dostaje za dużo paliwa.

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 13:19
autor: Krystrun
Właśnie przed rozwierceniem dyszy, wyjęciem gumy z pod siedzenia, wyregulowaniu zaworu oraz wybebeszenia dyfuzora szedł tak samo ok 100-105km/h

Myślałem że jak te rzeczy zrobię to bd o wiele lepiej i te 120km/h będzie

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 13:49
autor: rykpat

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 20:06
autor: Krystrun
Zawór wydechowy ustawiał i czyścił mi mechanik, który jeździ w crossie, ale no nic zdejme dyfuzor i sprawdzę położenie zaworu, tylko problem jest taki że jest zrąbane dojście do tych śrub od wydechu

Re: Problem z obrotami

Post: 13 maja 2018, 20:15
autor: rykpat
W DT zrąbane dojście do śrub?
Dwie śruby klucz 10 i dwie śruby klucz 12. Wystarczy użyć przedłużki długiej 1/2' i odkręca się wszystko elegancko.

No a co ten mechanik powiedział na te obroty?