Strona 5 z 7

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 10 wrz 2018, 21:43
autor: mathew_22
Witam. Mam taki problem z DT. Wkręcając silnik z wolnych obrotów, przestaje dławić się powietrzem('buu') dopiero jak śrubka od mieszanki jest wkręcona na maksa, przy wykręcaniu śrubki praktycznie nic się nie dzieje.
Zmieniłem króciec bo był pęknięty, ale dalej to samo. Psikałem plakiem w okolicy gaźnika, ale żadnej reakcji. Simmeringi na wale zmieniane jakieś 500km temu przy remoncie, moto odblokowane całkiem, dyfuzor oryginalny odblokowany, końcówka tłumika atheny, filtr wyprany i nasączony, gaźnik czyszczony i wymieniony simmering pod śrubką od mieszanki oraz zaworek iglicowy i gniazdo(ciekło przez przelew), dysze 240/30, na ciepłym przy podniesieniu ssania gaśnie, poziom paliwa minimalnie niżej łączenia denka z gaźnikiem.
Ma też tendencje do pozostawania na troszkę wyższych obrotach po puszczeniu gazu, dopiero po chwili spada na te które ustawiłem.
Gdzie szukać przyczyny? Możliwe że jest za mała dysza wolnych obrotów? Szukać dalej lewego powietrza?

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 10 wrz 2018, 21:53
autor: Frozen
Jak wolno schodzi to za dużo powietrza na moje oko. Poziom ma być o ile dobrze pamiętam 1mm ponad? na pewno powyżej
Najpierw przetestowałbym iglicę wyżej. Sprawdź też świecę jak wygląda.
Wygląd świec-podstawowy
Wygląd świec-bardziej zaawansowany
Masz dziurę wyciętą do filtra?

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 11 wrz 2018, 6:09
autor: mathew_22
Wyjęta tylko guma spod siedzenia. Otworu nie powiększałem. Świeca czarna.

Edit:
Poziom paliwa ustawiony ok. Iglice podniosłem na środkowy ząbek, ale bez zmian. Dalej przy skręconej śrubie mieszanki reakcja na gaz jest najlepsza, ale wystarczy pół obrotu odkręcić i już muli. Zamówiłem dysze 32,5, zobaczę czy coś to poprawi.
Zauważyłem że po wejściu na obroty i odpuszczeniu obroty spadają np. do 1 tys a później wracają na ustawione 1,5 tyś.
Przepustnica od strony silnika ma już wytarty teflon, może to być przyczyną?

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 04 lip 2019, 19:15
autor: suchyj3
Siema. Zrobiłem remont w dt 125, mam problem regulacja gaźnika mikuni. Jak wkrecam śrubke od powietrza to obroty rosną a chyba powinny spadać, jak ja odpale zimna i chwilę przytrzymam aż się trochę nagrzeje to i tak zaraz zgaśnie jak odejdę na sekundę. No i oczywiście jak odkrece manetke to jest charakterystyczne buuu. Uszczelniacze z obu stron nowe, łączenia i puszka filtra szczelna, dysze 240 i 30, gaźnik czyszczony, dziura pod siedzeniem wycieta, zwiekszalem dawkę paliwa na iglicy i dalej to samo. Poziom paliwa w komorze plywakowej minimalnie powyżej styku ale wyżej nie mogę podgiac plywaka bo zaworek już nie będzie domykal. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Świeca jak na foto. Ogólnie moto ma moc i jeździ ale jak już bym chciał na koło to nie da się bo jest buuuu. Obrazek

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 04 lip 2019, 19:34
autor: Frozen
Jeżeli dobrze rozumiem dostaje za dużo powietrza względem paliwa. Wkręć maksymalnie ile się da, powinieneś trafić na moment gdy zaczną maleć obroty; potem wykręć i ustaw na pograniczu wzrastających obrotów.
Ew. sprawdź oring pod śrubą i czy nie ma śmieci w tym kanale.

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 04 lip 2019, 20:44
autor: rykpat
Moim zdaniem za dużo powietrza. Po co wycinales dziurę pod siedzeniem? Przy dyszy głównej 240 wystarczy tylko usunąć gume.

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 04 lip 2019, 21:08
autor: suchyj3
Nie wycinalem. Taka kupiłem.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 05 lip 2019, 7:03
autor: rykpat
To zaklej dziurę do rozmiarów fabrycznych. Jest na forum temat z wymiarami. Powinno się coś poprawić.

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 25 lip 2019, 9:51
autor: jatoczi
ma ktoś może zdjęcia tych śrub?

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 07 sie 2019, 17:45
autor: suchyj3
Siema. Sorry że nie odpisywałem ale walczyłem z iskra :-) dziura pod siedzeniem zaklejona, no i nie powiem bo trochę się poprawiło ale nadal obroty rosną podczas wkrecania śrubki od powietrzaObrazek

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka