Strona 1 z 1

Problem w doborze gaźnika DT (AM6)

Post: 18 lip 2018, 1:41
autor: Kubowski96
Witam wszystkich forumowiczów, ponieważ jestem tu nowy :)
Prosiłbym o pomoc w doborze gaźnika do Yamahy DT 50 R 2008.
W tym momencie Yamaszka posiada cylinder malina (pseudo 90) i wydech Yasuni (niestety dokładnej nazwy nie znam)
Odkąd kupiłem DT ucieka mi z komory pływakowej paliwo przez to, że była już strasznie zniekształcona i postanowiłem zmienić na nowy gaźnik (na tym gaźniku nie ma żadnej nazwy, także nie mogę znaleźć do niego części i wydaje mi się, że jest to jakiś chińska podróbka) posiadam dwa gaźniki
1 - oryginalny używany gaźnik od speedfighta 100
2 - nowy hebo 21 wraz z filtrem i króćcem
Niestety tylko hebo ma ssanie ręczne taaak jak ten, który teraz mam zamontowany w moto i wolałbym aby to on znalazł się w motorku tylko zastanawiam się czy aby ten gaźnik nie jest za duży do maliny... Kiedyś miałem go u jedynego w mojej okolicy mechanika, który ma zarejestrowaną działalność i miał go założyć do airsala t 70 i mnie wyśmiał mówiąc coś w stylu
''to co piszą w internecie to głupoty, to nie jest gaźnik do zwykłych skuterków" i złożył na jakimś chińskim copie :/
Co wy sądzicie na ten temat? Niestety w tym momencie nie stać mnie na wydatki i kupno nowego gaźnika...
Pozdrowionka

Re: Problem w doborze gaźnika DT (AM6)

Post: 18 lip 2018, 17:09
autor: Enduros70
21 nie jest w cale za duży, tylko ludzie się nie znają na regulacji gaźników. Większość podchodzi do tego tak, że jak pokręcenie śrubką i wymiana dyszy głównej nic nie daje to gaźnik trzeba zmienić.

Re: Problem w doborze gaźnika DT (AM6)

Post: 18 lip 2018, 17:33
autor: Kubowski96
Dzięki wielkie za odpowiedź... To myślę, że do końca tygodnia zaprowadzę do znajomego, który ma trochę motocykli i zawsze remontuje swoje cacka. Założymy hebo i dam mu do regulacji, tylko że jest to człowiek "starszej daty" teoretycznie nigdy nie miał problemów z regulacją gaźnika lecz zastanawia mnie trzecia śrubka, która jest nad wyjściem do filtra i obawiam się, że nie miał on styczności z takim gaźnikiem ... Do czego ona służy? Czy jest to też jakaś regulacja?

-- 18 lip 2018, 17:36 --

Może ktoś z forumowiczów posiada podobny zestaw części i podpowie mi jakie mniej więcej dysze kupić żeby zacząć regulacje?

Re: Problem w doborze gaźnika DT (AM6)

Post: 19 lip 2018, 1:32
autor: Enduros70
Jaki to model gaźnika?

Re: Problem w doborze gaźnika DT (AM6)

Post: 20 lip 2018, 2:42
autor: Kubowski96
Hebo 21 chyba nie ma bardziej sprecyzowanej nazwy...

-- 20 lip 2018, 22:35 --

Na początku podziękuję za wcześniejsze pomocne komentarze :)

Udało mi się znaleźć komore pływakową do gaźnika, który jest w yamaszce, założyłem i jest plus - paliwo już nie ucieka ale motocykl zaczął strasznie przerywać przy przyspieszaniu, chyba nawet nie dam rady go wkręcić żeby jechał taaak jak powinien :( mam tak odkąd uszczelniłem tą komore i pomału mam dość tego całego am6...
Zmieniałem dawkę na iglicy i to nic nie dawało, świeca jest cały czas mokra taaak jakby motorek dostawał zbyt dużą dawkę paliwa (nawet jeśli zmniejszę dawkę na maksa) zastanawia mnie tylko dlaczego po uszczelnieniu tej części gaźnika dzieją się takie rzeczy...