Strona 1 z 10

Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 21 kwie 2013, 15:33
autor: Enduros70
Demontaż sprzęgła.

1. Ściągamy dyfuzor, dźwignię hamulca nożnego oraz kopnik.

2. Spuszczamy płyn chłodniczy odkręcając śrubkę zaznaczoną na zdjęciu (korek od chłodnicy należy wykręcić) oraz olej przekładniowy.

Obrazek

3. Odkręcamy dekielek od dozownika po czym go wykręcamy lub odczepiamy wężyki od niego, lecz ten pierwszy sposób jest lepszy.

Obrazek

4. Wykręcamy wszystkie śruby pokrywy silnika oraz jedną która trzyma miedzianą rurkę wychodzącą z pompy wody pod cylindrem. Ściągamy pokrywę.

Obrazek

5. Odkręcamy 5 śrub ze sprężynami trzymające dekiel kosza.

Obrazek

6. Ściągamy dekielek oraz tarcze i odklepujemy podkładkę pod nakrętką trzymająca kosz.

Obrazek

7. Blokujemy kosz narzędziem jak na zdjęciach i odkręcamy śrubę.

Obrazek
Obrazek

Jeśli komuś się nie chce takiego robić, to może:
a) skorzystać z klucza pneumatycznego
b) poprosić kogoś o przytrzymanie rękami kosza i za pomocą młotka i płaskiego śrubokręta stukać w kant nakrętki w kierunku zgodnym z gwintem, działa jak klucz pneumatyczny

8. Zdejmujemy po kolei: kosz wewnętrzny, dystans oraz kosz zewnętrzny.

Obrazek
Obrazek

Wymiary serwisowe:
a) sprężyny
- długość nowej 34,5mm
- limit serwisowy 32mm
b) tarcze sprzęgłowe
- grubość użytkowa 2,9-3,1mm
- limit serwisowy 2,7mm
c) przekładki
- grubość użytkowa 1,05-1,35mm
- limit zniekształcenia 0,05mm

Kolejność zakładania tarcz:
I - tarcza
II - przekładka
III - tarcza z pierścieniem sprężynującym
IV - przedkładka
V – tarcza itd.

Przekładki zakładamy obracając kolejną, aby języczki były ustawione w równych odstępach od siebie tworząc kat 360 stopni, co ukazuje poniższy obrazek:

Obrazek

Tarczę z pierścieniem sprężynującym zakładamy jako drugą (podczas wkładania tarcz, czyli po złożeniu patrząc na kosz będzie ona przedostatnia) !

Obrazek

9. Resztę składamy odwrotnie niż rozbieraliśmy. Zalecam założenie nowej uszczelki pokrywy oraz wymianę śrub na imbusowe.

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 12 maja 2013, 16:39
autor: leon
1. czy uszczelka pokrywy ma byc montowana na specjalny silikon?
2. po srodku kosza jest 'igla' z gwintem i nakretkami po obydwu stronach . Jak gleboko musi byc skrecona wewnetrzna nakretka. Czy po skreceniu z dwuch stron prawidlowy jest lekki luz ?

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 12 maja 2013, 16:41
autor: Lukas
Uszczelka powinna być zakładana bez żadnego silikonu, chyba, że zakładasz ją ponownie, to lepiej położyć cienką warstwę silikonu.

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 12 maja 2013, 16:44
autor: leon
dzieki. dolozylem jeszce jedno pyt. wiec jakbys jeszcze na nie mogl odpowiedziec :D

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 12 maja 2013, 16:49
autor: Enduros70
Tym się reguluje sprzęgło jak już jest złożone do kupy. Na klamce wkręcasz napinacz do końca i wtedy wkręcasz ten prą w głąb kosza, aż na klamce będzie luz około 4mm, kontrujesz i święto. Końcowa regulacja już przy klamce napinaczem.

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 28 maja 2013, 16:15
autor: Johnny
czy uszczelka miedzy deklem a kartetem nadaje się jeszcze raz do założenia jeśli jest cała ?

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 28 maja 2013, 16:18
autor: Lukas
Lukas pisze:Uszczelka powinna być zakładana bez żadnego silikonu, chyba, że zakładasz ją ponownie, to lepiej położyć cienką warstwę silikonu.

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 28 maja 2013, 21:33
autor: Poks
Witajcie, wymieniam aktualnie tarcze sprzęgła w swojej DT, i mam mianowicie pytanie, (AM6 silnik) czy potrzebą jest wymieniać razem z tarczami kosz sprzęgłowy? Jest lekko odbity od tarcz, ale nie ma wielkich wgłębień, i jakie najlepiej, i nie najdrożej zamontować tarcze ? (Yamaha DT 50r 01`)

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 28 maja 2013, 21:53
autor: Enduros70
Kosz trzeba spiłować na równo.

Re: Demontaż sprzęgła - wymiana tarcz

Post: 29 maja 2013, 12:59
autor: Poks
Ale tam gdzie są te wgłębienia tak? Znaczy górę samą na równo?