Strona 5 z 10

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 26 kwie 2016, 16:17
autor: Enduros70
Reinzosil dookoła komory spalania i spokój, częściej uszczelki padają przy cylindrach aluminiowych niż całych żeliwnych w DT, zawsze puszcza nad kanałem wydechowym, nieprzemyślana konstrukcja.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 27 kwie 2016, 9:18
autor: Egon
diabelek7 pisze:Spróbuj przelecieć wodnym głowice i górę cylindra następnie odtłuść i zmontuj wszystko.Dokręć w miarę mocno na krzyż i zobacz jak bedzie dalej.Jak nie pomoże to głowica i cyl do minimalnego planowania.


Sorry bo źle to nazwałem. Zrobiłem planowanie głowicy i cylindra. Powierzchnia jest cacy i co dziwne nie widać śladu przedmuchu na uszczelce. Myślę żeby założyć jeszcze raz nową uszczelkę, dobrze dokręcę, podkładki sprężyste i zobaczę jak będzie.
Czy później jeszcze dokręcacie głowice?

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 27 kwie 2016, 10:08
autor: paolo9779
Dobrze odtłuść. I dokręcaj na krzyż kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą (wszystko jest na forum).

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 11 maja 2016, 21:18
autor: Kielich
Witam, przeczytałem wasze posty, były bardzo pomocne, ale nie przeczytałem instrukcji klucza dynamometrycznego (podobno faceci nie czytają instrukcji ;) ) i dokręciłem głowicę z przerażającym momentem - jakieś 35+ Nm ... na szczęście się połapałem przed pierwszym odpaleniem i tu moje pytanie. Czy wystarczy poluzować nakrętki głowicy do odpowiedniego momentu 28 Nm ? czy czeka mnie zakup nowej uszczelki, ponowny szlif głowicy/cylindra i ogólnie cała robota od nowa?

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 11 maja 2016, 21:47
autor: Frozen
Szczerze to ja bym ją teraz zostawił jak wszystko gra. Na pewno nie polecałbym poluzowania.

-- 11 maja 2016, 22:48 --

Chociaż może niech ktoś bardziej doświadczony dopowie :)

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 11 maja 2016, 21:53
autor: paolo9779
Ja bym zostawił, albo wymienił uszczelkę i skręcił z odpowiednia siła tyle ze bez planowania już.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 12 maja 2016, 11:10
autor: Kielich
poluzuję do ~30 Nm (idąc za żelazną logiką magików, którzy ponownie używają uszczelki pod głowicę jak jest cała albo był demontaż nie związany z przedmuchem i działa) bo taki maksymalny moment znalazłem na forum. Zobaczymy, jak będzie chodziło to super, jak nie to i tak wymiana uszczelki, a samo planowanie to w sumie przyjemna robota ;)

-- edit --

Dla ciekawskich. Poluzowałem, uszczelka trzyma ładnie.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 05 sie 2016, 20:30
autor: utex
Czy ktoś by mógł odświeżyć zdjęcia kolejności dokręcania śrub i czy nakrętki mają być przelotowe?

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 05 sie 2016, 20:51
autor: paolo9779
Przelotowe, kolejność krzyżowa ze zwiększaniem siły. Pamiętaj o całej reszcie aby poprawnie wymienić uszczelkę.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post: 05 sie 2016, 23:05
autor: Frozen
Kolejność dokręcania masz również w serwisówce na 169 stronie :)

-- 06 sierpnia 2016, 00:07 - sob --

Dla wersji dt125 x/re