Zbiórka na utrzymanie forum. Zebrano 130zł z 173zł. Pomóż yamahadt.net działać przez kolejny rok
Przejdź do pełnego widoku
Odpowiedz

Y.P.V.S - regulacja

21 kwie 2013, 15:30

Oto jedyny poprawny sposób ustawienia zaworu wydechowego YPVS dla wszystkich modeli DT 125.

A więc:

Tak wygląda zawór

Obrazek

Obrazek

Cały problem we wszystkich poradnikach jest taki, że nikt nie pomyślał, żeby pokazać na jakim zaworze stosuje swój sposób, gdyż są dwie końcówki na które zakłada się tarczę.

1. W kształcie rombu - w czterech pozycjach.

Obrazek

2. W kształcie prostokąta – w dwóch pozycjach.

Obrazek

Jego pozycja otwarta jest wtedy, gdy półokrągłą częścią jest skierowany w górę a po jego płaskiej stronie przechodzą spaliny.

Obrazek

Przymykając się, obraca się w stronę prawą, czyli przysłania okno wydechowe (od strony tłoka).

Teraz regulacja:

1. Ściągamy dyfuzor oraz dekielek zaworu.

Obrazek

2. Przekręcamy kluczyk stacyjki, aby silniczek wykonał tzw. self-test, czyli obrót zaworem w prawo i w lewo.
3. Teraz wkręcamy napinacze linek, aby je poluzować.
4. Kładziemy się pod motor i kręcąc tarczą zaworu ustawiamy go w takiej pozycji, aby nie przysłaniał on kanału wydechowego ani od strony tłoka ani dyfuzora.

Obrazek

5. Napinamy linki po czym wyłączamy i włączamy zapłon, aby sprawdzić czy zawór ustawia się idealnie otwarty. Jeśli troszeczkę wystaje z którejś strony to korygujemy napinaczami luzując lekko jedną linkę a naciągając drugą.

Może się zdarzyć tak, że ustawiając zawór od strony tłoka idealnie równo będzie kawałek wystawało go od strony dyfuzora. Wtedy trzeba wyjąć go z cylindra i zeszlifować próg pilnikiem, lecz nie jest to konieczne, zależy ile będzie tego progu.

Re: Y.P.V.S - regulacja

08 lip 2013, 13:37

Ostatnie zdjęcie pokazuje dobrze ustawiony zawór? Jakie są objawy złej regulacji?

Re: Y.P.V.S - regulacja

08 lip 2013, 13:58

Ostatnie zdjęcie pokazuje dobrze ustawiony zawór (delikatny próg jest ale to już drobnostka). Objawy złej regulacji to muł na niskich obrotach i kop w okolicach 6-7k lub przy zamkniętym cały czas jednostajnie przyspieszanie i obroty kończą się w okolicach 7-8k.

Re: Y.P.V.S - regulacja

11 lis 2013, 16:54

Po zrobieniu tego co napisałeś w poradniku DT nie chodziła jak powinna. Poszperałem w necie i znalazłem opis jak to gówno ustawić i okazuję się że trzeba moto odpalić i zgasić kluczykiem i dopiero wtedy można ustawić zawór całkiem otwarty :) Jeśli ktos to sprawdził prosze o uwzględnienie tego w poradniku :)

Re: Y.P.V.S - regulacja

11 lis 2013, 20:49

Nic nie trzeba odpalać, przed regulacją należy jedynie przekręcić stacyjkę aby YPVS wykonał tzw. self test pozostając wtedy w pozycji otwarty.

Jeśli odpalisz moto i normalnie je zgasisz na jałowym biegu, to zawór jest w pozycji przymkniętej (ustawiony dla niskich obrotów).
Gaszenie stacyjką musiałoby się więc odbyć przy trzymaniu maksymalnych obrotów silnika aby zawór pozostał otwarty.

Więc nie robiąc self testu przed przystąpieniem do regulacji gdy moto wcześniej było normalnie zgaszone, popełnia się zasadniczy błąd.
Zalecam nieco logicznego myślenia przy wszelkich pracach. 8)

Re: Y.P.V.S - regulacja

11 lis 2013, 20:57

Jak ten zawór jest dobrze ustawiony to jedzie równomiernie od samego dołu do końca obrotów czy jedzie średnio na niskich ale po 7k rpm dostaje kopa?

Re: Y.P.V.S - regulacja

11 lis 2013, 20:58

Po to jest zawór żeby jechał od dołu. Czyli Twoja pierwsza opcja.

Re: Y.P.V.S - regulacja

06 sty 2014, 21:56

Panowie jeżeli nie mam stałego zasilania to jak to ustawiać :)

Re: Y.P.V.S - regulacja

06 sty 2014, 21:59

Kupić akumulator.

Re: Y.P.V.S - regulacja

07 sty 2014, 15:05

przeczytaj jeszcze raz mój post - nie mam stałego zasilania, nie akumulatora O_o.
Wersja bez stałego zasilania i rozrusznika.
Odpowiedz