• Dzisiaj jest 14 cze 2025, 17:27
  • Zarejestruj się
  • Zaloguj się
  • Strona główna
  • FAQ
  • Szukaj
  • Zespół administracyjny
  • Facebook
  • Podgląd wydruku

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Poradniki › Yamaha DT 125

Wymiana uszczelki pod głowicą

Odpowiedz
Posty: 92 • Strona 7 z 10 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: Enduros70 » 14 cze 2017, 20:38

Nie biorę odpowiedzialności za silikony, reinzosil to masa. Ja smaruje tylko dookoła komory spalania głowicę i cylinder.

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: DonMateo » 14 cze 2017, 22:29

ja smarowałem tylko uszczelkę, oczywiście z dwóch stron i jest ok, najważniejsze chyba to po prostu posmarować a czy zrobisz tak czy siak będzie ok
DonMateo
 
Posty: 29
Wiek: 49
Rejestracja: 02 sty 2017, 20:20
Motocykl: Yamaha DT 125 R
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: Vidon » 29 cze 2017, 17:02

wałkuje od jakiegoś czasu tematy związane z wydmuchiwaniem uszczelki, wywalaniem płynu itd. Nigdzie nikt nie wspomina o grubszej uszczelce pod cylinder.

Po planowaniu głowicy/cylindra dajecie grubszą uszczelkę pod cylinder ? aby tłok za blisko głowicy nie był ? im bliżej tłok głowicy tym większe ciśnienie. można gdzieś kupić grubsze uszczelki po cylinder, niż te ze standardowego zestawu uszczelek ?
Awatar użytkownika
Vidon
Donator
 
Posty: 1249
Rejestracja: 09 lis 2013, 23:19
Lokalizacja: Wolbrom
Motocykl: Suzuki DR 650 SE & DT 125 R
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: Frozen » 29 cze 2017, 22:38

Przecież planuje się dziesiętne, jak nie setne części mm. Nawet jeżeli zeszło 1mm głowicy łącznie to o ile wzrośnie ciśnienie? O 0,1? 0,3 bara? To nie ma sensu.
Możesz sobie dorobić na zamówienie lub 3 warstwowa.
Po I szukaj. Po II szukaj. Po III na pewno podobny temat istnieje, więc szukaj. 8)
Awatar użytkownika
Frozen
Moderator
 
Posty: 2158
Wiek: 7
Rejestracja: 18 wrz 2013, 14:53
Lokalizacja: Równiny pustynne w zakamarkach Alp
Motocykl: Jamacha dete 125 iks '06
  • Link do galerii
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: slawolong » 15 lip 2017, 17:30

Ja a bujałem się z uszczelkami głowicy w monej tdr. 2 razy org z reinz. Wydmuchało po 300 km. W zimę zrobilem remont całego silnika . jak składałem górę to na laserze wycięłem z blachy miedzianej 0.5mm głowica planowana i cylinder . moment 50 Nm szpilki i nakrętki 12.9 twatdość wytrzymalo 2700 km. Teraz jest uszczelka taka jak w autach osobowych z olx za 120 zl. Moment 50 nm narazie trzyma 1200 km.
slawolong
 
Posty: 30
Wiek: 33
Rejestracja: 09 gru 2015, 16:50
Motocykl: TDR 125
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: rykpat » 16 lip 2017, 17:57

Coś musi być bo u mnie również po 300km uszczelka puściła. Ponad 230km było spokojnej jazdy potem ostro dałem w palnik i podeszlo pod czerwone pole. Co to za uszczelka za 120zl, to ta? https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-pod ... ayaWw.html
rykpat
 
Posty: 472
Wiek: 29
Rejestracja: 26 mar 2017, 11:26
Motocykl: DT 125R 97r
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: szaql » 16 lip 2017, 19:56

Było o niej już coś na forum, że nie za bardzo spasowana czy coś, dokładnie nie pamiętam. Musisz poszukać.
szaql
 
Posty: 90
Wiek: 42
Rejestracja: 10 kwie 2016, 18:26
Motocykl: DT 125 RE
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: Frozen » 16 lip 2017, 20:02

Nie coś musi być tylko widocznie źle składacie. a te uszczelki to kpina..
Po I szukaj. Po II szukaj. Po III na pewno podobny temat istnieje, więc szukaj. 8)
Awatar użytkownika
Frozen
Moderator
 
Posty: 2158
Wiek: 7
Rejestracja: 18 wrz 2013, 14:53
Lokalizacja: Równiny pustynne w zakamarkach Alp
Motocykl: Jamacha dete 125 iks '06
  • Link do galerii
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: slawolong » 17 lip 2017, 16:51

kpina to niestety konstrukcja tej głowicy i cylindra i uszczelki OEM , zestaw jest wrażliwy na zmianę temperatury spalania. Ciekawostka , uszczelka z miedzi którą wykonałem została zmiękczona przed składaniem i fajnie usiadła przy dokręcaniu , przy twardych szpilkach mogłem spokojnie dokręcić je na 50 Nm . Jak puściła i rozebrałem górę to uszczelka cała miała kolor miedzi a w miejscu cylindra nad kanałem wydechowym była fioletowa i tam puściła. Wniosek mi się nasuwa taki że może być tak że przy skoku temperatury spalania np. przy daniu czasem w pizdę przy złej regulacji gaźnika jest za ubogo, temperatura idzie do góry i ,,nadszarpuje" wytrzymałość termiczna uszczelki w tym miejscu + ciśnienie i mamy przedmuch do boryga. A co do wypowiedzi kolegi wyżej , ta uszczelka z olx za 120 zł którą kupiłem i zastosowałem fakt idealna nie jest ale tam gdzie to nie istotne porównałem z głowicą i jest poprawna . Najlepszy sposób na ten silnik to odpuścić org uszczelkę , splanować głowice i cylinder , dorobić uszczelkę taką jak w autach osobowych czyli okuty otwór na tłok i silikonowe obwódki wokół kanałów wodnych na płycie uszczelkowej, nie ma prawa puścić. i I taniej wyjdzie, niż reinzosil i kupowanie kolejnych uszczelek. Takiego typu uszczelki blaszane jak orginalna, stosowane np pod kryzy spływu oleju z turbin potrafią się pocić w autach a tam nawet ciśnienia nie ma tylko stygnie i grzeje się na zmianę.
slawolong
 
Posty: 30
Wiek: 33
Rejestracja: 09 gru 2015, 16:50
Motocykl: TDR 125
Na górę

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Postautor: paolo9779 » 17 lip 2017, 17:16

Tylko pytanie dlaczego u jednych mimo zmian temperatur i zastosowaniu oryginalnych uszczelek bez reinzosilu jest wszystko Ok? U większości starcza w zupełności reinzosil i wszystko lata jak powinno. Ja obstawiam po prostu jakieś błędy w całym procesie od planowania do skręcenia.
↓↓Linki zaworu wydechowego ypvs różne modele NOWE TANIO↓↓
http://yamahadt.net/linki-zaworu-ypvs-yamaha-dt-125-r-re-sm-x-tdr-tzr-aktualne-t3090.html
↓↓Dekielki, pokrywki prawe zaworu wydechowego ypvs NOWE↓↓
http://yamahadt.net/dekielek-pokrywka-zaworu-wydechowego-yamaha-dt-prawa-strona-t8410.html
->->->Plus zapraszam do swoich galerii :)<-<-<-
Awatar użytkownika
paolo9779
V.I.P
 
Posty: 3071
Wiek: 28
Rejestracja: 23 kwie 2013, 14:59
Lokalizacja: Kartuzy/Przodkowo
Motocykl: Yamaha DT 125 amfibia hybryda na baterie słoneczne napędzane wiatrem
  • Link do galerii
Na górę

PoprzedniaNastępna

Odpowiedz
Posty: 92 • Strona 7 z 10 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Wróć do Yamaha DT 125

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Przejdź do widoku na telefony komórkowe

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Poradniki › Yamaha DT 125

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.


phpBB SEO

Style we_clearblue created by weeb and edited by FastMan.

  • Kanał
  • Nowe tematy

  • Yamaha DT 125
  • Wymiana uszczelki pod głowicą