Strona 1 z 3

Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana myśli

Post: 21 wrz 2016, 12:12
autor: Krzychu_D
Witam wszystkich,
Tworzę nowy temat, gdyż chciałbym połączyć kilka różnych wątków z innych miejsc.
Problem dotyczy notorycznie wydmuchiwanej uszczelki pod głowicą, nigdy nie wytrzymała dłużej niż 200km od założenia.
Próbowałem już chyba wszystkiego: planowanie "ręczne" na szkle, jak i w specjalistycznym polecanym zakładzie, uszczelka jedno i trójwarstwowa, zmieniłem szpilki i nakrętki głowicy, używałem kleju do gwintów, korzystałem z poradnika zamieszczonego na forum.
Kosztowało mnie to już kupę nerwów i pieniędzy.
Zastanawiam się czy nie skorzystać z takiej uszczelki:
http://www.olx.pl/oferta/uszczelka-pod-glowice-yamaha-tzr-tdr-dt-125-CID5-IDayaWw.html#2e8a21b715
Czy ktoś z niej korzystał i może się wypowiedzieć?
Dodatkowo na forum trafiłem na taki wątek:
http://yamahadt.net/post28293.html#p28293
Niestety film tam zamieszczony nie jest już dostępny.
Czy ktoś mogłby odświeżyć ten temat lub przybliżyć o co dokładnie chodzi z tym progiem?
Dodam, że moja głowica była już wiele razy planowana co widać i czuć (musiałem dać grubszą uszczelkę pod cylinder gdyż w innym wypadku tłok spotkałby się z głowicą).
Być może standardowe uszczelki nie wytrzymują generowanego ciśnienia? Szlif też jest ostatni z ostatnich, bodajże 61mm, tłok wossner, robota motortechu z katowic, tuleja już cienka jak papier... Byłbym zapomniał: planowanie głowicy i cylindra pan Woryna zwyczajnie schrzanił, bo też go przerabiałem, a niby taki polecany zakład... Może też nie wziął pod uwagę, że żadna uszczelka nie wytrzyma ciśnienia wytwarzanego przez takie zmęczone do granic możliwości podzespoły?
Zapraszam do dyskusji.

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 21 wrz 2016, 13:11
autor: Enduros70
Reinzosil i problem z głowy.

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 21 wrz 2016, 17:05
autor: Frozen
Enduros70 pisze:Reinzosil i problem z głowy.

Potwierdzam.
Bez niego rozwaliłem niepotrzebnie kilka(5 czy 6) uszczelek,a teraz trzyma na jednej po reinzu.
ps: Skąd jesteś?

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 21 wrz 2016, 18:19
autor: mazzola1106
Witam pozwolę podpiąć się pod temat mam podobny problem jw uszczelki ida jedna za drugą cylinder i głowica były planowane uszczelka czy 1 czy 3 warstwowa po krótkim czasie jest wydmuchana głowica zawsze dociągana dynamometrykiem na 28nm jak powinno się nakładać ten reinzosil na cylinder i głowice czy na obie strony uszczelki jaką ilość dużo czy tylko cienki pasek?l czy moga być inne powody tak częstego wydmuchiwania uszczelki pod głowicą?

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 21 wrz 2016, 22:02
autor: zielak1221
Krzychu_D pisze:Witam wszystkich,

Zastanawiam się czy nie skorzystać z takiej uszczelki:
http://www.olx.pl/oferta/uszczelka-pod-glowice-yamaha-tzr-tdr-dt-125-CID5-IDayaWw.html#2e8a21b715
Czy ktoś z niej korzystał i może się wypowiedzieć?


Kupiłem, nie założyłem, trzymam w zapasie. Nie pasuje idealnie jak uszczelki dedykowane dla dt125, średnica wew. jest za duża, nie pasuje dobrze w szpilki. Przypuszczam, że są to jakieś samoróbki czy coś w tym rodzaju.

Zrób tak jak doradzają wyżej, reinzosil

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 21 wrz 2016, 22:11
autor: Frozen
Było pisane wcześniej o tych uszczelkach, że to szmelc dorabiany.

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 21 wrz 2016, 23:58
autor: Krzychu_D
Dla mnie stosowanie silikonu między głowicę i cylinder to zawsze było nieporozumienie.
Co prawda wiem, że Reinzosil to coś więcej niż silikon, ale czy wytrzyma takie ciśnienie (kanały wodne rozumiem, ale przedmuchy?)
Nie pozostaje mi nic innego jak to sprawdzić...
Dam uszczelkę trójwarstwową + Reinzosil, a o wynikach na pewno poinformuję.

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 22 wrz 2016, 16:46
autor: Frozen
Ja bym polecił jednowarstwową.

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 22 wrz 2016, 19:45
autor: slawolong
A co myślicie o wycięciu uszczelki z blachy miedzianej 0,5mm?

Re: Uszczelka pod głowicą - nieustający problem / wymiana my

Post: 23 wrz 2016, 0:14
autor: Krzychu_D
Frozen pisze:Ja bym polecił jednowarstwową.

trójwarstwowa + reinzosil nie będzie trzymać?
Enduros70 pisze:Reinzosil i problem z głowy.

Polecasz do jedno czy trójwarstwowej uszczelki?