Strona 1 z 1

DT125

Post: 18 cze 2020, 18:09
autor: Kuki
Witam Wszystkich.Posiadam yamachę dt 125 4bl.Wchodzą mi wszystkie biegi oprócz luzu.W czym może tkwić problem?

Re: DT125

Post: 18 cze 2020, 18:11
autor: SYZOMN
Ciężko wchodzą czy lekko, podciagnij najpierw sprzęgło

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Re: DT125

Post: 18 cze 2020, 18:33
autor: Kuki
Sam nie mogę uwierzyć.Jestem już tak zmęczony jej awariami że zapomniałem iż pierwszy bieg wciskam na dół a ja szukałem całkiem u góry ale obciach.Teraz węzykiem przelewa się paliwo z gaźnika.Ten zawór od wydechu co jest w cylindrz ma urwaną regulację na tych dwóch linkach.Patrząc na niego z bliska coś tam bombluje i dym leci.Kopci dławi się .Brak mi już sił na yamaszkę.

Re: DT125

Post: 19 cze 2020, 21:54
autor: utex
Czesc,
co do cieknącego paliwa,prawdopodobnie wystarczy zmienić zaworek iglicowy,razem z gniazdem.Pewnie 30/40 zł.Tylko pamiętaj że koniecznie z gniazdem.U mnie był ten sam problem i to rozwiązało sprawę.

Jeśli chodzi o zawór to już gorzej.Prawdopodobnie nie działa sterowanie zaworem i ktoś odczepiił linki.Może tak być przez uszkodzony moduł,silniczek.Zazwyczaj wtedy zawór ustawia się w pozycjji otwartej,blokuje,jedyny problem jest taki że nie zbiera się tak dobrze z dołu jak przy działajjjącym zaworze.

Ogólnie po przekręceniu kluczyka zawór powinien się przekręcić.Możesz to sprawdzić np.przez obserwowanie linek co wychodzą od silniczka do zaworu,lub zlokalizuj sam silniczek i sprawdz go czy się obraca,czy działa w ogóle podłączajjąc go do 12 volt akumulatora.Sam akumulator w Yamaszce też musi być sprawny żeby zawór działał.Jeśli nie masz akumulatora to lipa.Jesli nie chcesz naprawiać sterowania zaworem,to wystarczy ustawić go w pozycji otwartej i jakoś na stałe zablokować,niestety nie napiszę ci jak,bo u mnie działa zawór.Co do ustawiania zaworu masz opisane w dziale poradniki.Możesz też poprostu odpalić moto i przygazować zawór powinien się przestawiać w zależności od obrotów.