Strona 1 z 1

Wybór tłoka

Post: 14 paź 2020, 8:38
autor: niktwwazny
Witam,jestem przed szlifem gdyż.kompresja już bardzo marna
I moje pytanie o tłok, lepiej wossnera czy meteor? Jak znacząca jest między nimi różnica? teraz byl meteor założony przez poprzedniego wlasciciela,
I czy przy zmianie.z.meteora na wossnera łożysko korbowodu też się zmienia?
I moze macie link do jakiejś dobrej uszczelki pod cylinder

Re: Wybór tłoka

Post: 14 paź 2020, 8:58
autor: Pawlos312
Wossner, łożysko górne korbowodu też zmień.

Re: Wybór tłoka

Post: 14 paź 2020, 11:10
autor: utex
Co do uszczelki,to moze warto dac jednowarstwową i na to mase uszczelniającą, reinzosil.Dużo osób tak robi,ja osobiście już mam 5 tys. kilometrów nalatane na jednym tłoku i bez żadnych przygód z uszczelką.

Re: Wybór tłoka

Post: 17 paź 2020, 11:02
autor: cedec1
a ja tam polecam vertex spasować na 0.04 i jest kompresja i moc i nie ma klepania
łożysko do wymiany jak najbardziej
uszczelka na renzonsil może być jednowarstwowa
przy okazji polecam dorobić u tokarza nowe tulejki mosiężne zaworu wydechowego silnik będzie ciszej chodził

Re: Wybór tłoka

Post: 17 paź 2020, 13:27
autor: niktwwazny
cedec1 pisze:a ja tam polecam vertex spasować na 0.04 i jest kompresja i moc i nie ma klepania
łożysko do wymiany jak najbardziej
uszczelka na renzonsil może być jednowarstwowa
przy okazji polecam dorobić u tokarza nowe tulejki mosiężne zaworu wydechowego silnik będzie ciszej chodził

rozumiem ze uszczelka zawsze smarowana z dwoch stron?

Re: Wybór tłoka

Post: 18 paź 2020, 9:13
autor: utex
Tak, z obu stron. Warto przesmarować tłok olejem do mieszanki, pamiętaj o kierunku tłoka, te zabezpieczenia, segery , powinny być albo w dół albo w górę, pierścienie w zamki, na uszczelce masz napis up, musi być założona tak żeby dało się go przeczytać. Odpowiedni moment, 28 nm, nakrętki głowicy dokręcane na krzyż, podkładki i warto dać przelotowe nakrętki na szpilki jeśli masz jeszcze oryginalne.

Re: Wybór tłoka

Post: 21 paź 2020, 10:48
autor: niktwwazny
utex pisze:Tak, z obu stron. Warto przesmarować tłok olejem do mieszanki, pamiętaj o kierunku tłoka, te zabezpieczenia, segery , powinny być albo w dół albo w górę, pierścienie w zamki, na uszczelce masz napis up, musi być założona tak żeby dało się go przeczytać. Odpowiedni moment, 28 nm, nakrętki głowicy dokręcane na krzyż, podkładki i warto dać przelotowe nakrętki na szpilki jeśli masz jeszcze oryginalne.


Dzięki