Strona 1 z 1

Wymiana tłoka kilka pytań

Post: 15 kwie 2021, 19:53
autor: powerup
Witam, Tak mi się ostatnio wydawało że szykuje się remont było słychać jak klepie tłok, skończyła się śruba regulacji obrotów i sprawdziłem kompresja leży całkowicie https://files.catbox.moe/mn0521.jpg
Z tego co patrzyłem to tłok Wossner nie ma już nic lepszego ?, od razu wymieniać łożysko górne korbowodu ?
Jaka uszczelka pod głowice i cylinder ? Athena czy coś innego ?
Z jakim momentem to wszystko potem dokręcać ?
Rozumiem że standardowo przy rozkręcaniu 2t ściągnąć całą górę, płyn spuścić, głowica, cylinder, zabezpieczenia, sworzeń i wyjąc tłoka i w odwrotnej kolejności składać ? Jakie pasowanie tłoka? widziałem 0.4, 0.5 ?

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc ;)

Re: Wymiana tłoka kilka pytań

Post: 17 kwie 2021, 9:37
autor: utex
Czesc,
w temacie ,DT 125 R nie odpala, masz opisane.

Re: Wymiana tłoka kilka pytań

Post: 18 kwie 2021, 8:54
autor: powerup
utex pisze:Czesc,
w temacie ,DT 125 R nie odpala, masz opisane.


ok dzięki przeczytałem,

Niestety jest wyczuwalny bardzo delikatny luz góra dół na korbie po zdjęciu tłoka,rozumiem że nie ma się co zastanawiać i wymieniać ? dostane gdzieś samo łożysko dolne? czy kupić cały zestaw proxa lub wossnera wymienić komplet ?

Re: Wymiana tłoka kilka pytań

Post: 19 kwie 2021, 15:19
autor: utex
Wydaję mi się że korba przychodzi z łożyskiem.Najlepszy pewnie wossner ,prox, do tego łożyska wału i uszczelniacze najlepiej atheny.Niektórzy sprzedają łożyska wału z jakimiś niefirmowymi uszczelniaczami i jest taniej (allegro) ale chyba bezpieczniej dopłacić do atheny.Zapytaj użytkownika Enduros jesli potrzebujesz coś kupić,szybko i ceny przystępne.Korbe będziesz musiał wysłać do przebicia ,takze tym się nie przejmuj.Nie wiem ile kosztuje przebicie ale samemu nie da rady.Do rozebrania silnika jesli chcesz samemu to zaopatrz się w ściągacz magneta,blokadę kosza sprzegłowego,klucz dynanometryczny jesli masz możliwość,opalarkę do osadzenia łożysk uszczelniacze na silnik,silikon do połówek karterów.Uważaj bo są dwa rodzaje magneta w dt ,dobierz dobry ściągacz.Masz na youtube filmik z rozbierania silnika i pokolei każdą śrubkę ,podkładkę.