Strona 1 z 2

Dobór dyszy a serwisówka

Post: 05 lip 2022, 13:38
autor: Lukibamboo
Witam wszystkich po raz pierwszy,
Kupiłem dt125 10v 82r.Full cross. I trochę się wkopałem. Przy zakupie nawet nawet chodziła tylko muliła przy górze, pomyślałem że tylko jakieś czyszczenie i regulacja… no i się zaczęło.
Biorę się za gaźnik i tu moje pytanie:
W serwisówce mam dysze #80, zamontowaną mam #108 i mam wrażenie zalewania, a generalnie jeśli na forum czytałem to montujecie #190 w górę( nawet w kx65 jest 190), skąd te rozbieżności że u mnie tak mała? Moto nie wiem czy odblokowane, widze że dyfuzor był cięty w połowie, reszty jeszcze się nie dokopałem.
Dziękuje

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 05 lip 2022, 18:15
autor: utex
Cześć,możliwe że jest innej firmy gaznik i oznaczenie będzie inne dla tego samego rozmiaru.Nie znam się na twojej dt u mnie siedzi mikuni z prostokątną przepustnicą ,dt 96 rok,wiem, ze we wcześniejszych były też mikuni ale z okrągła przepustnicą.Zobacz po kolorze swiecy,są opisane w necie kolory dla danej sytuacji.Zalewa to czarna mokra świeca,powinna być kawa z mlekiem.Może wystarczy sama regulacja gażnika.Jeśli moto trzyma wolne obroty i schodzi do tych 1.3 tys.obrotów i stoi to pewnie gaznik czysty i może trzeba wyregulować,jeśli moto nie trzyma wolnych raz wiyższe raz mniejsze to gaznik do czyszczenia.Może też być lewe powietrze w tej sytuacji.

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 05 lip 2022, 19:48
autor: Lukibamboo
Dzięki za odzew. Mam oryginalny mikuni vm24ss z okrągłą przepustnicą. Trzyma wolne obroty ładnie a gaźnik był porządnie wyczyszczony. Po wstepnej regulacji było ok, 1,2 bieg i szedł na koło ale w górnych partiach delikatnie mulił a po przejechaniu 5km ledwo co jechał , manetka odkręcona a on 5km/h
. Trochę było lepiej po cofnięciu manetki i ponownym rozkręceniu( paliwa mało?). Gdy stałem na luzie i trzymałem manetke na maksa to wkręcał się i z każdą chwilą słabł aż do duszenia i gdy zdechł to był problem z odpaleniem od kopa ( na zapych łapał)czyli stawiam na zalewanie. Ogólnie nie mogę dojść do ładu bo trochę ktoś tam grzebał. Jeśli chodzi o samo odpalanie to bezproblemu pali.
I jeszcze jedno, paliwo na postoju się z gaźnika przelewa pomimo regulacji zgodnie z serwisówką ale dopiero czekam za zestawem naprawczym

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 05 lip 2022, 20:02
autor: utex
Co do przelewania to za worek iglicowy nie trzyma, wymień najlepiej z gniazdem groszowe sprawy. Może być też zawieszony pływak, lub dziurawy i wtedy też będzie taka sytuacja. Jeśli zawieszony to puknąć w gaźnik młotkiem gumowym może się odwiesi. A co z tłokiem? Jak on tam wygląda?

-- 05 lip 2022, 21:04 --

Może problem z zaleganie to właśnie zawór iglicowy. Pływak nie reguluje poziomu w komorze i zalewa.

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 05 lip 2022, 20:59
autor: Lukibamboo
No akurat w czwartek składam wszystko( nowy tłok, nowy filtr powietrza, zregenerowany gaźnik zestawem) i w sumie troche lipa bo tłok docierać musze czyli nie sprawdze zbyt szybko tych górnych parti obrotów. W każdym razie dziękuje… wszystko sprowadza się do tego gaźnika( model jakiś nietypowy bo zestawy naprawcze niby pasujące niepasowały). Mało info o tym modelu z racji wieku ale jak dojde z nim do ładu to zdam raport

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 06 lip 2022, 11:47
autor: utex
Hej, co do docierania masz temat w dziale poradniki i nie jest tak że nie kręcisz powyżej 7 tyś obrotów przez 500 km tylko spokojna jazda ale czasami trzeba przez cały zakres obrotów motor przegonić. Wszystko masz w tym temacie.

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 08 lip 2022, 22:26
autor: Lukibamboo
Tak , dzięki. Złożyłem wszystko fo kupy tj. Nowy filtr powietrza, kranik, tłok, wyczyszczony gaźnik z dysza główna 80(z serwisówki) i … jeździ w miare ale po odkręceniu manetki gwałtownie na full muli, a na 1,2 biegu to i praktycznie zgada. Iglice mam ustawioną zgodnie z serwisówką czyli na 4 ząbku. Moto oceniam że ktoś odblokowywał. Dysze główne msm fo dyspozycji 90,105,190. Taki objaw stawiacie to za dużo paliwa czy za mało? Bo nie wiem w którą strone iść a czym więcej czytam tym mniej wiem heh

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 09 lip 2022, 11:06
autor: utex
Co do gaznika nie pomogę,jedynie po kolorze świecy coś tam można ocenić.Obczaj poradnik regulacja gaznika by jaca,może coś ci pomoże.A czy masz tam zawór ypvs?Ustawiony?Jeśli jest to full cross czyli bez akumulatora i sterowania zaworem, powinien być ustawiony w pozycji otwartej i zablokowany.

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 09 lip 2022, 12:36
autor: Lukibamboo
Niestety bez zaworu, tylko kabel idzie na moduł zapłonowy, cewke i na świece, tyle z elektryki.

Re: Dobór dyszy a serwisówka

Post: 09 lip 2022, 14:04
autor: utex
Rozumiem że elektryki nie ma i sterowania zaworem. Ale czy sam zawór w cylindrze jest? Bo wtedy trzeba go ustawić w pozycji otwartej i zablokować.