Strona 2 z 3

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 19 kwie 2023, 17:58
autor: piesiec94
Witam

Nie chce tworzyć nowego tematu, więc jeśli można napisze tutaj bo mam identyczny problem. Moja DT kicha i parska na max obrotach a po odpuszczeniu gazu z wydechu wydostaje się gęsty i biały dym i leci czarna gęsta maź. Dysze w gaźniku są założone 240/30, zawleczka na iglicy na środku, jest problem z regulacją gaźnika. Przy wykręcaniu śruby od mieszanki obroty zamiast rosnąć to spadają i motocykl gaśnie. Czy to może być simmering od strony sprzęgła czy łapie lewe powietrze gdzieś indziej? Nie podoba mi się ten gęsty biały dym, ale płyn chłodniczy jest i go nie ubyło.Oleju ze skrzyni spuściłem jakieś 150 ml mniej niż wlałem kiedyś, ale ciężko powiedzieć czy reszta została w skrzyni czy została przepalona. Dodam jeszcze, że mam cały wydech Gianelli a do mieszanki używam oleju iPone. Jeszcze chciałem zapytać jak powinna wyglądać kolejność podkładek pod śrubą od mieszanki. U mnie najpierw jest podkładka miedziana potem ten uszczelniacz i sprężyna. Ta uszczelka nie powinna iść pierwsza?

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 19 kwie 2023, 20:20
autor: isstek
Dobra mamy postęp!! Wymieniłem uszczelniacz od strony magneta, złożyłem prądnice i odpaliłem, było to samo.. Zastanowiłem się troche i rozebrałem gaźnik i w komorze pływakowej podwinąłem trochę języczek w górę, żeby mniej paliwo docierało, a przynajmniej tak to rozumiem. Wymieniłem także obejmy, którymi ściągniety jest gaźnik z dwóch stron, a także dałem troche silikonu na uszczelkę miedzy króćcem, a membraną i między karterami, a membraną i uwaga... moto odżyło. Zaczął lepiej reagować na gaz, dostał trochę innego dźwięku i wkręca sie o niebo lepiej i wyżej. Co prawda jeszcze troszeczkę brakuje do ideału, ale widać, że faktycznie miał za dużo paliwa. Potem pokusiłem się o załączenie ssania w trakcie pracy silnika i co dziwne kręci do końca, jakby miał za mało paliwa ;O Można nim jeździć bez ssania, ma mocy, ale nie kręci się idealnie na maxa, czuć to, ale obrotów ile to nie powiem, bo nie działa aktualnie obrotomierz, nie zajmowałem sie tym jeszcze. Dziś już późno, więc jutro jeszcze iglicę dam o 2 ząbki w dól i zobacze jak na to zareaguje. Jeszcze mam pytanie, mam jakąś małą dziurkę w tłumiku, nie dyfuzorze, a tłumiku i tamtędy leci też trochę dymu, ale co dziwne leci tamtędy też woda (?), a zatem pytanie brzmi co może być tego powodem ze znajduje się tam jakaś woda?

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 19 kwie 2023, 23:12
autor: utex
Poziom w komorze pływakowej powinien być ustawiony według instrukcji to jest 1-3 mm poniżej łaczenia komory pływakowej z gażnikiem.Sprawdza się to w ten sposób że lejesz paliwko do gażnika odkręcasz srubkę na komorze pływakowej (tą od zlewania paliwa z gażnika na komorze pływakowej na śrubokręt krzyżak ) i w węzyku przelewowym wygiętym do góry tak aby paliwo nie spłynęło na ziemię musi być od jednego do trzech milimetrów poniżej łączenia komory z gażnikiem.Wtedy jest dobry poziom w komorze tak aby nie zalewało świecy,to jest dla dt 125 r.

-- 20 kwie 2023, 0:20 --

Przepraszam,powyżej łączenia.

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 21 kwie 2023, 17:10
autor: KruKu
Jaka dysza wolnych obrotów?

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 22 kwie 2023, 16:10
autor: isstek
Dysza wolnych obrotów bedzie miała jakis wpływ na to jak chodzi w górnej partii? Moto generalnie odżyło, da się nim przejechać, ale mam inny problem, bo chyba ma za mało paliwa, a przynajmniej tak sądze ponieważ po pierwszej regulacji, gdy jechało się nie próbując go kręcić wysoko to jechał, nie gasł. Jak dało mu sie w palnik na 1,2 i 3 biegu to gasł jakby paliwa w baku nie było, powoli sie zatrzymywał, aż zgasł. Dałem zatem na iglicy ostatni ząbek na dole i teraz można się nim przejechac, nie gaśnie, ale nie wchodzi na te maksymalne obroty, czasami ma przeblysk, że wejdzie w rezo, ale generalnie muli go. Kombinowac dalej z regulacją gaźnika czy szukać gdzieś indziej problemu?

-- 22 kwie 2023, 16:10 --

Dodam, że na postoju, na luzie, wkręca się do końca bez problemu.

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 23 kwie 2023, 11:56
autor: utex
Cześć,czy zawór ypvs jest wyregulowany?Masz sprawne sterowanie zaworem?

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 23 kwie 2023, 21:31
autor: isstek
U mnie tego zaworu nie ma

-- 24 kwie 2023, 15:19 --

Dobra panowie, zauważyłem dopiero teraz, że mam nieszczelność na łączeniu cylindra z dyfuzorem. Cieknie tamtędy olej. Cylinder jest mega mokry od oleju. Czy może to mieć jakikolwiek wpływ na opisane problemy? Uszczelniacz wymienię na oryginał.

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 24 kwie 2023, 16:33
autor: utex
Jak to w dwusuwie wydech jest bardzo ważny i nie powinno być nieszczelności bo to też lewe powietrze.Tak czy inaczej trzeba to zrobić.

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 25 kwie 2023, 18:57
autor: KruKu
Skoro na ssaniu chodzi, a bez nie to szukaj lewego powietrza, ewentualnie zerknij na tą dysze wolnych obrotów, może jest przytkana, dobrze ją obejrzyj

Re: DT strzela z wydechu, kicha na wysokich obrotach

Post: 26 kwie 2023, 16:39
autor: isstek
Może coś pokrętnie napisałem albo nie dopisałem, ale na ssaniu chodzi dobrze tylko na zimnym, potem lepiej chodzi bez ssania i gaśnie jak załącze ssanie na rozgrzanym silniku. Lewego jakby niby nie było, ale cieknie olej przy łączeniu cylindra z dyfuzorem. Teraz pytanie brzmi czy to przypadkiem nie jest olej z przekładni :F Jeśli by był to on, to gdzie szukać usterki? Simmering od strony sprzęgła?