Strona 1 z 2

brak mocy miedzy 6-8k obrotów

Post: 23 maja 2017, 20:02
autor: Iktorn
Witam,
Pozwoliłem sobie założyć osobny temat, choć problemu ciąg dalszy, to już nie szukam przyczyny bo została znaleziona.

Przypomnę tylko, ze DT łapała zamułę miedzy 6-8k i najbardziej było to odczuwalne na niskich biegach. Reszta chodziła normalnie - świeca ok, gaźnik ok, reszta zakresu obrotów ok. Wyczyściłem gaznik, filtr, nowa cewka, kabel WN, fajka, świeca - dalej było to samo.
Ręce mi opadły i zdjąłem dekielek, wypiąłem linki z plastikowego kółka, odkręciłem je, ale nie umiałem wyjąć zaworu.. wiec poskładałem, wyregulowałem według poradnika na forum. Self test jest i jadę... Problem znikł, pięknie kręciła do 11k, wszystko płynnie i bez problemów i po 2 km przy 8k nagle "buuuuuuuu" i zgasła. Parę minut kopania zagadała i zgasła następne kopniecie - chodzi. Jak dam full gaz poniżej 3k obrotów to ją muli, gaśnie i kolejne parę minut kopania. Odpala przejedzie chwile i znowu na wyższych obrotach (lub full gaz na niskich) buuuuu i zabawa zaczyna się od nowa... :F
Zawór po self test jest ustawiony w takiej pozycji, że dziurka w plastikowym kółku pookrywa się z tą dziurą w cylku i po dodaniu gazu plastikowe kółko przekręca się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara ( w prawo).
Przyznam, ze zostałem pokonany, ktoś ma pomysł co to może być ?

Dziękuje i pozdrawiam.

Re: problem z regulacja ypvs

Post: 23 maja 2017, 21:02
autor: ilukasz
Moze Ci sie silniczek rozkraczył?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Re: problem z regulacja ypvs

Post: 23 maja 2017, 21:12
autor: Iktorn
jak daje gazu na jałowym przekręca się w prawo (w stronę cylka) ale nie do końca płynie tylko takim skokiem...
w dobra stronę się wgl kręci ?

Re: problem z regulacja ypvs

Post: 23 maja 2017, 21:18
autor: ilukasz
https://youtu.be/M8Hzs9HUxOY tak to powinno wyglądać

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Re: problem z regulacja ypvs

Post: 23 maja 2017, 21:59
autor: utex
Iktorn mam podobny problem do Ciebie i obserwuje temat.U mnie jest tak że moto przerywa przy 6/7 tys a dalej wkręca się płynnie.Znalazłem post że może być przerwany kabel z kontaktronu i to on powoduje to właśnie.Kabel faktycznie był przerwany ale polutowałem go i moto tak jak zatrzymywało sie na 6/7 tys tak teraz kręci do 10 tys.ale przerywa.Wymieniona fajka,świeca,przewód wn.Rozkopałem całą instalację żeby sprawdzić czy kable są całe i nic nie znalazłem.Teraz widzę że tarcza sterowania zaworem jest na moje oko pęknięta i będę ją wymieniał.Zobacz może jeszcze czy linki od zaworu nie zacinają się,bo u siebie widziałem że są postrzępione i myślalem że się przycina.
Co do zaworu tak jak lukasz wkleił najpierw po odpaleniu przekręca się w prawo a przy 6/7 tys powoli się otwiera (w lewo),aż pokryje się z otworem w cylku.Jeśli nic nie grzebałeś wcześniej przy zaworze i bylo ok to teraz też powinno być.Odkręć dla pewności tarcze i sprawdz czy nie jest pęknięta.Sam już nie mam pomysłu co może być u mnie liczę na to że to tarcza.Z jakiego roku masz moto?moduł blokowany?Może brak ci kostki odblokowującej (się przepaliła).No i ja będę sprawdzał jeszcze kontaktron omomierzem.
U mnie podobnie jak u Ciebie im wyższy bieg tym lepiej się odbywa wkręcanie.Yamaha dt 125 r 96 rok 3rm 20

Re: brak mocy miedzy 6-8k obrotów

Post: 25 maja 2017, 13:21
autor: Iktorn
Utex 2000r i moduł 3rm-10 ale odblokowany (paliło mi kostki więc odblokował mi to znajomy elektryk) ale na kostce i tak było to samo..
Rozebrałem ten zawór i złożyłem, wyregulowałem i działa tak jak na filmiku. DT odpaliła normalnie i jeździ tylko ten brak mocy/ zamuła miedzy 6-8k. Tak było do samemu początku, jak po kupnie ją odblokowałem - tylko praktycznie nie było tego czuć..
Nic szukam dalej, jak coś znajdę dam znać..

Re: brak mocy miedzy 6-8k obrotów

Post: 25 maja 2017, 13:46
autor: Frozen
To może wina blokady skoro tak piszesz? Próbowałeś na przełącznik odblokować? Może jednak odblokowanie nie działa jak powinno.

Re: brak mocy miedzy 6-8k obrotów

Post: 25 maja 2017, 14:31
autor: Iktorn
z tego co wiem to odblokowanie działa 0-1 (działa/ nie działa). Na kostce odblokowującej (jednej,drugiej i trzeciej) był ten sam problem.
Ale dla pewności zaraz ogarnę to na przełącznik - zobaczymy..

Re: brak mocy miedzy 6-8k obrotów

Post: 03 cze 2017, 16:14
autor: utex
I jak tam Iktorn?Coś podziałałeś.Ja wymienilem tarcze i nic dalej to samo.Szkoda bo pogoda ladna ale sie żle jeżdzi.

Re: brak mocy miedzy 6-8k obrotów

Post: 03 cze 2017, 18:40
autor: Iktorn
Delikatnie mówiąc zdenerwowałem się i rozebrałem prawie całą gadzine.
Zawór wydechowy odpada bo działa jak powinien, moduł odblokowany prawidłowo, kolor świecy jest ok. Jedyne co zrobiłem to wywaliłem całkowicie blokadę na filtrze - starą uciąłem przy podstawie tak aby wlot nie był na równo z górną częścią filtra tylko trochę wyżej (wlewała mi sie woda da filtra).
Po wywaleniu tego dziadostwa, jak dam full gaz poniżej 3k to zamula ją i gaśnie (jakbym nie wyregulował to dzieje się to samo - tylko kolor świecy inny), problem pozostał.. Na full gazie przechodzi te obroty bez problemu... na lekko odkręconej manetce brakuje jej mocy i co chwilę szarpie jakby chciała jechać a nie mogła..