Strona 2 z 3

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 22 lip 2017, 21:52
autor: mazzola1106
1. Dobrze wyczyść gaźnik
2. Sprawdź działanie ssania i czy masz założone odpowiednie dysze
3. Skontroluj Stan filtra powietrza
4. Reguluj gaźnik(nie zapomnij o sprawdzeniu poziomu paliwa od niego zależy skład mieszanki w całym zakresie obrotów i ma on duży wpływ na regulacje)

Wykręcając śrubkę składu mieszanki wzbogacasz skład mieszanki na wolnych obrotach, wkręcając zubożasz. (cedec1 kłania się zasada działania gaźnika...)Środek regulujemy poprzez zmianę iglicy bądź jej ustawienia a górę za pomocą dyszy głównej w baszo dużym uproszczeniu. Mały tip co do ustawienia składu wolnych. Zrób mieszankę do baku, odpij przewód z dozownika od gaźnika i do króćc a gaźnika na ten przewód załóż przewodzik i wyprowadź go w bok moto gdzieś i zaślep. Odpalasz moto zagrzewasz pracujesz na wolnych. Odtykasz przewód cyli podajesz dodatkowe powietrze jeżeli obroty rosną masz za bogatą mieszankę jeżeli spadają masz mieszankę za ubogą. Przy prawidłowej mieszance obroty obroty powinny na chwile minimalnie rosnąc dlatego że motocykl powinien pracować na lekko "za bogatej mieszance"a nie na mieszance stechiometrycznej która nie jest zbyt zdrowa dla silnika

To powinno ci pomóc. Obrazek

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 22 lip 2017, 22:55
autor: cedec1
mazzola1106 pisze:1. Dobrze wyczyść gaźnik
2. Sprawdź działanie ssania i czy masz założone odpowiednie dysze
3. Skontroluj Stan filtra powietrza
4. Reguluj gaźnik(nie zapomnij o sprawdzeniu poziomu paliwa od niego zależy skład mieszanki w całym zakresie obrotów i ma on duży wpływ na regulacje)

Wykręcając śrubkę składu mieszanki wzbogacasz skład mieszanki na wolnych obrotach, wkręcając zubożasz. (cedec1 kłania się zasada działania gaźnika...)Środek regulujemy poprzez zmianę iglicy bądź jej ustawienia a górę za pomocą dyszy głównej w baszo dużym uproszczeniu. Mały tip co do ustawienia składu wolnych. Zrób mieszankę do baku, odpij przewód z dozownika od gaźnika i do króćc a gaźnika na ten przewód załóż przewodzik i wyprowadź go w bok moto gdzieś i zaślep. Odpalasz moto zagrzewasz pracujesz na wolnych. Odtykasz przewód cyli podajesz dodatkowe powietrze jeżeli obroty rosną masz za bogatą mieszankę jeżeli spadają masz mieszankę za ubogą. Przy prawidłowej mieszance obroty obroty powinny na chwile minimalnie rosnąc dlatego że motocykl powinien pracować na lekko "za bogatej mieszance"a nie na mieszance stechiometrycznej która nie jest zbyt zdrowa dla silnika

To powinno ci pomóc. Obrazek
oj mylisz się kolego mylisz wkręcając śrubę składu mieszanki wzbogacasz mieszankę o paliwo wiem że to może zburzyć twoje dotychczasowe myślenie ale tak po prostu jest
dla przykładu spróbuj na odpalonym ciepłym silniku powoli wykręcać tą śrubę to sam zobaczysz że silnik zachowuje się tak jak by miał zakręcony kranik lub zabrakło paliwa tak więc jeżeli chcesz komuś doradzić to najpierw się dokształć w tym zakresie a zresztą na pewno ktoś się jeszcze wypowie tutaj żeby potwierdzić to co piszę

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 22 lip 2017, 23:49
autor: mazzola1106
Zacznijmy od podstaw po co w ogóle jest w gaźniku ta śrubka i ten cały układ wolnych obrotów? Z prostego powodu. Przepustnica nie jest idealnie szczelna kiedy jest zamknięta opływa ją pewna ilość lewego powietrza, która się dodatkowo zmienia wraz z zużyciem gaźnika i niestety nie ma możliwości dobrej regulacji ilości podawanego paliwa/powietrza przy zamkniętej przepustnicy używając do tego przepustnicy z iglicą. Dlatego w gaźniku znajduje się dodatkowy kanalik dysza śrubka.. czyli układ wolnych obrotów po to by skorygować skład mieszanki który zostaje zaburzony przez lewe powietrze opływające zamknięta przepustnice. Jak się to dzieje bardzo prosto z układu wolnych obrotów jest podawana zbyt bogata mieszanka która w połączeniu z lewym powietrzem opływającym przepustnice daje prawidłowy skład mieszanki na wolnych obrotach. A śrubą składu mieszanki regulujesz otwarcie tego kanału bardziej otwarty kanał=więcej zbyt bogatej mieszanki w uproszczeniu więcej paliwa. Co do twojego przykładu zrób tak jak mówisz si jak ci już będzie prawie gasnąc(zbyt bogata czy zbyt uboga mieszanka spala się gorzej od prawidłowej przez co obroty spadną w tym wypadku poprzez zbyt bogatą mieszankę) zdejmij z gaźnika przewód z dozownika na kilka sekund nie zatrzesz a zobaczysz ze obroty wzrosną.. Dlaczego podając trochę dodatkowego powietrza do zbyt bogatej mieszanki zbliżysz jej skład do prawidłowego przez co silnik przyspieszy. Co do dokształcania w odróżnieniu od Ciebie posiadam wykształcenie w tym kierunku, doświadczenie. Sam nie umiesz tego potwierdzić wytłumaczyć?.... typowe dla samouka co uważa ze coś umie

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 23 lip 2017, 0:03
autor: cedec1
no i bedzie się kłócił ręce mi opadają przez takich ludzi

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 23 lip 2017, 0:16
autor: mazzola1106
mi przez twój brak argumentów i wiedzy też

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 23 lip 2017, 8:18
autor: Enduros70
Miałeś gaźnik od DT w rękach czy mam rozrysować jego budowę oraz takiego o którym Ty piszesz ?

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 23 lip 2017, 9:35
autor: cedec1
Aż mi sie użytkownik sito przypomniał i jego wywody z dupy, jeszcze raz wytłumaczę ci jak to działa w tym gaźniku (Mikuni vm28), śruba regulacji otwiera lub zamyka kanalik powietrzny! , czym bardziej przymkniesz ten kanalik (zmienisz wartości podciśnienia) tym więcej paliwa podciśnienie w kolektorze ssącym zasysa przez dyszę wolnych obrotów, ilość zasysanego paliwa jest również uzależniona od wielkości dyszy wolnych obrotów i piszę tutaj o sytuacji gdy silnik pracuje na wolnych obrotach prościej się tego nie da wytłumaczyć.

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 27 lip 2017, 22:07
autor: szymek220
I mam jeszcze pytanie bo pojawil sie nowy problem a nie chce juz zakladac nowego tematu. Gdy dodam gazu na wolnych obrotach to nie zwiekszaja sie obroty tylko jest "buuuu". Gdy wlacze ssanie problem znika w 100%. Jeszcze pytanie czy wlaczenie ssania czyli podniesienie tloczka do gory (poprawcie mnie jesli sie myle) zwieksza ilosc benzyny czy powietrza w mieszance?

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 27 lip 2017, 22:38
autor: cedec1
podniesienie ssania powoduje zwiększenie paliwa i minimalnie powietrza w mieszance
a typowe buuu jest spowodowane zbyt mała ilością paliwa w mieszance w stosunku do powietrza czyli zbyt mała dysza wolnych obrotów lub przytkana ewentualnie źle ustawiony gaźnik zbyt dużo powietrza ustawione na śrubie regulacji składu mieszanki
a tak btw widze że kolega mazzola1106 strasznie douczony w szkołach "specjalnych" przestał dyskutować ciekawe czemu <oklaski>

Re: wyłączanie ssania i regulacja gaznika

Post: 28 lip 2017, 1:43
autor: szymek220
kurcze bo dzialalo wszystko idealnie i z dnia na dzien nagle bez zadnego grzebania tak sie zaczelo dziac. A jest mozliwosc ze silnik byl za slabo zagrzany?

-- 28 lip 2017, 10:46 --

I mam jeszcze pytanie bo pojawil sie nowy problem a nie chce juz zakladac nowego tematu. Gdy dodam gazu na wolnych obrotach to nie zwiekszaja sie obroty tylko jest "buuuu". Gdy wlacze ssanie problem znika w 100%. kurcze bo dzialalo wszystko idealnie i z dnia na dzien nagle bez zadnego grzebania tak sie zaczelo dziac. A jest mozliwosc ze silnik byl za slabo zagrzany?

-- 28 lip 2017, 14:37 --

I mam jeszcze pytanie bo pojawil sie nowy problem a nie chce juz zakladac nowego tematu. Gdy dodam gazu na wolnych obrotach to nie zwiekszaja sie obroty tylko jest "buuuu". Gdy wlacze ssanie problem znika w 100%. kurcze bo dzialalo wszystko idealnie i z dnia na dzien nagle bez zadnego grzebania tak sie zaczelo dziac. A jest mozliwosc ze silnik byl za slabo zagrzany?