Strona 1 z 2

Yamaha DT 50/80 1989

Post: 09 lut 2018, 14:43
autor: dominik011298
Witam wszystkich bardzo serdecznie !

Od kilku dni borykam się z problemem odpalenia yamaszki... Mianowicie... Yamaha na moje oko ma bardzo słabą kompresję. Jest po wymianie pierścieni, honowaniu tulei oraz nowej uszczelki pod głowicą. Generalnie cały kit uszczelniający zrobiony, nowy tłok. Po skręceniu kompresja jest taka że mogę bez większego problemu pokonać opory powietrza sprężanego w komorze kręcąc za koło magnesowe. Idzie dość lekko. Czuć coś tam tą kompresję ale nie jest zbyt duża. Może tak ma być nie wiem...
świeca wymieniona, iskra jest, paliwo leci do komory. Jakieś sugestie ?

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 09 lut 2018, 23:59
autor: Frozen
Podepnij zegar i sprawdź ile jest, a nie takie kręcenie ręką...

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 10 lut 2018, 8:48
autor: dominik011298
No niby tak, ale na chwilę obecną do końca weekendu takowego nie załatwię. Wczoraj coś tam zagadał na pych ale nie do końca, strzelał z tłumika i śmierdziało spalinami. Na forum wyczytałem że to może być w dużym stopniu wina regulacji gaźnika. Problem w tym że poradnik dotyczy sprawnej maszyny, a nie maszyny która przyszła w częściach i nie sprawna :) Szukamy dalej. Zegar podepnę po weekendzie dopiero

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 18 lut 2018, 22:52
autor: dominik011298
Panowie i Panie.

Udało mi się ustalić że jest to Yamaha dt 80 Mx rok 1987. Potrzebuję każdej informacji na temat tego modelu. Przy okazji potrzebuje kilku elementów do tego modelu:
-gaźnik
-skrzynia kompletna
-uzwojenie alternatora
-instalacja elektryczna

Yamaha jest w stanie słabym wręcz paskudnym.

Silnik odziwo odpala od kopa (odpalam go ręką) więc mogę stwierdzić że zapłon jest OK.

Biegów jest 4 plus jałowy. Do tego biegi wyskakują i gubią się... Wybija luz po zmianie z 2 na 3.

Sprzęt się dlawi podczas jazdy na byle jakim biegu. Gazu nie da się dać do końca bo robi charakterystyczne buuuu. Na luzie normalnie wkreca się na obroty.


Proszę o porady i informacje na temat tego modelu. Wyczytałem już kilka info NT. Skrzyni raz piszą że ma 5 biegów raz 6 a w mojej są 4....

Dziękuję za fatyge i proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 18 lut 2018, 23:44
autor: cedec1
sprawdzanie kompresji ręką to słabe trochę załatw manometr
ręką to po pożądnym śniadaniu da się odpalic dt125 bez większego problemu

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 19 lut 2018, 9:17
autor: dominik011298
Ale skoro motocykl nie ma problemu z odpalaniem ma zimnym i ciepłym to można wykluczyć. Pytanie dlaczego się dlawi i biegi czemu wyskakują

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 19 lut 2018, 9:44
autor: Vidon
Regulacja gaźnika przede wszystkim

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 19 lut 2018, 12:17
autor: dominik011298
Ew kupić do niego kit naprawczy ktoś wie gdzie taki mógłbym kupić?

-- 26 lut 2018, 8:31 --

Motocykl dalej robi buuuu. Na wkreconej manecie pochodzi może z 4 sekundy i później znowu buuuu. Odpuszczę pochodzi chwilę i znowu robi buuuu.... Dzieje się tak gdy manetka jest do końca. Na 3/4 gazu moto normalnie pracuje i wkreca się na obroty. Filtr wyprany gaźnik czysty. Tylko te obroty... Pochodzi 4 sekundy na max obr i buuuu i w kółko macieju to samo

-- 26 lut 2018, 8:32 --

Motocykl dalej robi buuuu. Na wkreconej manecie pochodzi może z 4 sekundy i później znowu buuuu. Odpuszczę pochodzi chwilę i znowu robi buuuu.... Dzieje się tak gdy manetka jest do końca. Na 3/4 gazu moto normalnie pracuje i wkreca się na obroty. Filtr wyprany gaźnik czysty. Tylko te obroty... Pochodzi 4 sekundy na max obr i buuuu i w kółko macieju to samo

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 04 kwie 2018, 20:39
autor: dominik011298
Problemy prawie rozwiązane. Może pomoże ktoś tutaj chociaż z jednym. Mianowicie nie mam rury(snorkla) z airboxa. Ktoś wie jaka powinna być średnica dolotu takiej rury. Wsadziłem od odkurzacza kawałek rury ale coś dziwną odcine łapie moto. Normalnie wkreca się na obroty ale odcina wydaje się tak jakby blokowana

Re: Yamaha DT 50/80 1989

Post: 05 kwie 2018, 0:02
autor: rykpat
Przy wysokich obrotach to dysza główna odpowiada za dawkę paliwa. Sprawdź jakie masz dysze.