Strona 1 z 1

TDR 125 Brak iskry, 5AE, cewka

Post: 14 kwie 2020, 10:30
autor: oski_pl
Witam.

Brak iskry. Po oględzinach obstawiam cewkę na statorze (patrz zdjęcie), jest ona z 3 wyprowadzeniami. Moje pytanie po co 3 wyprowadzenia? Do czego dodatkowe uzwojenie? Po pomiarach jedno uzwojenie daje opór w granicach 600 Ohm oraz około 80 V na rozruszniku, drugie zero (przebicie). Jest ktoś w stanie podać poprawne wartości dla tej cewki?

Impulsator 350 Ohm. Cewka zapłonowa mierzona, nie ma przebicia (wartości nie pamiętam).

Jaka szansa że moduł padnięty?

Jeśli jednak coś nie tak z cewką na statorze czy ma ktoś na sprzedaż?

Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: TDR 125 Brak iskry, 5AE, cewka

Post: 03 kwie 2021, 0:57
autor: zyx
Mimo że minął rok to odpowiem na ten post bo znalazłem rozwiązanie które się może komuś przydać. W mojej TDR stało się dokładnie to co na tych zdjęciach czyli cewka oderwała się od reszty stojana, następnie po jakimś czasie uzwojenie wewnątrz zostało przerwane i iskra zniknęła. Odpuściłem zakup 25 letniego używanego alternatora w niewiadomym stanie za 500zł bo takie ceny proponują handlarze chcący zrobić interes życia. Na Aliexpress znalazłem stojany do Yamaha DT 230 LANZA które są podobne jak te stosowane w TDR czyli z cewką mającą trzy wyprowadzenia. Po zakupie w ciemno okazało się że pasują! Mają te same wymiary, oporność i kolory kabli. Jedynie co trzeba przerobić to wymienić wtyczki na te które mamy. Iskra jest, ładowanie jest. Koszt? wyszło śmieszne 170zł i moto śmiga!!!

Re: TDR 125 Brak iskry, 5AE, cewka

Post: 08 wrz 2021, 21:37
autor: Egon
Dzięki za podpowiedź. Kupiona cewka od lanza 230 i wszystko pasuje. Tylko cena też juz 230.