Strona 1 z 1

moduł 3MB00

Post: 04 lut 2016, 22:12
autor: igor
Witam czy moduł 3MB00 jest fabrycznie blokowany? Kupilem taki motocykl do remontu od kolegi na module i cylindrze jest 3MB00 , a na zaworze wydechowym 3NC. I wlasnie nie wiem czy szukać odblokowanego modułu przez zimę czy nie trzeba bo jest odblokowany. proszę o odpowiedz, pozdrawiam. igor

Re: moduł 3MB00

Post: 04 lut 2016, 22:19
autor: Enduros70
Zajrzyj do tematu z blokadami modułu, wszystko jest napisane.

Re: moduł 3MB00

Post: 04 lut 2016, 23:49
autor: igor
wynika, że 3MB00 jest blokowany i odblokowanie będzie polegało na na przecięciu czarnego kabla z modułu i zwarciu do masy bo w zegarach układu raczej nie ma (jedzie ponad 100km/h) czy blokada działa zawsze przy 7k i występuje na wszystkich biegach i luzie? bo na luzie kręci 10,5 K 1,2,3 do 10k kręci tylko na 6 biegu kręci do 8k nawet z góry. Te objawy wskazują na blokadę czy zajechany silnik? igor

Re: moduł 3MB00

Post: 04 lut 2016, 23:52
autor: paolo9779
Blokada raczej nie. Zmierz kompresje.

Re: moduł 3MB00

Post: 05 lut 2016, 22:03
autor: igor
kompresja 5 bar zimny 4,3 nagrzany ?

Re: moduł 3MB00

Post: 05 lut 2016, 22:39
autor: paolo9779
Jeśli manometr dobry to po kompresji silnik do remontu.

Re: moduł 3MB00

Post: 11 lip 2016, 23:35
autor: hcct
Mam problem w DT 125E, silnik świeżo po remoncie, max obroty podczas jazdy to 10k, na pełnym gazie przerywa i dusi się, strzela w gaźnik, czasem na postoju wkręci się do ponad 12k
To co robiłem i sprawdzałem:
zawór wydechowy ustawiony prawidłowo i pracuje prawidłowo, membrana w dobrym stanie, dysze zmieniane na większe (świeca prawidłowy kolor), nowa świeca, tłumik przelotowy, dyfuzor był już wybebeszony, dolot pod siedzeniem wywalony.
Moduł ma oznaczenie 3mb00 blokowany?
Zastanawia mnie czy ktoś dobrze przerobił dyfuzor.

Re: moduł 3MB00

Post: 12 lip 2016, 0:22
autor: paolo9779
Jakie dysze?

Re: moduł 3MB00

Post: 12 lip 2016, 4:41
autor: hcct
Używam dysz Keihin, bo mam zestaw do strojenia KTM, na dyszy Mikuni 210 jest ubogo, najlepiej chodzi na 170 Keihin, na 160 było podobnie jak na 210, na 180 świeca była już trochę mokra i czarna.
Jest możliwe prawidłowe przerobienie dyfuzora tnąc go tylko w poprzek w najszerszym miejscu i na kolanku przy cylindrze? ktoś tak to zrobił...
Rocznik motocykla 1991

-- 13 lip 2016, 22:34 --

Znalazłem jedną przyczynę przerywania, odczep cewki zapłonowej ocierał o magneto. Mam raczej blokowany moduł, na postoju odcina około 10k, podczas jazdy braknie mocy przy 7k max 8k i dalej się nie przebije. W jaki sposób mogę odblokować taki moduł?

-- 16 lip 2016, 21:15 --

Dziś poprawiłem dyfuzor w którym ktoś zostawił kawałek siatki w początkowej jego części, na wylocie rurka wchodziła z 3cm w dyfuzor i przerobiłem to na równo, wyczyściłem dyfuzor z grubej warstwy nagaru i wygładziłem. teraz ma prawidłowy metaliczny dźwięk i dało to małą poprawę, ale za to po odłączeniu zaworu wydechowego w pozycji otwartej, w rezonansie silnik dostaje wścieklizny idzie rewelacyjnie, za to brak mu dołu i dalej max obroty około 8k... co w module odpowiada za ograniczenie obrotów? mam go rozebranego i chciał bym go odblokować.