Strona 3 z 5

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 20 lip 2017, 14:57
autor: szaql
Ja bym spróbował ją podnieść czyli na 4 ząbek od góry i powinien zbierać się szybciej a nie z taką pauzą, że reakcja na gaz jest jakby po chwili.

Ps. U mnie podniesienie o jeden ząbek załatwiło sprawę, reakcja poprawiła się na tyle że dalej już nie chciało mi się kombinować.

-- 20 lip 2017, 17:42 --

Znalazłem Ci fragment z książki "Naprawa motocykli" Cichowskiego. Swoją drogą książka z lat 60 ale i tak wiedzy ogrom.

"Jeżeli silnik przy jeździe z małą szybkością i nagłym otwarciu przepustnicy wykazuje wyraźną skłonność do gaśnięcia i zaczyna ciągnąć dopiero po kilku sekundach, świadczy to o zbyt ubogiej regulacji tj. o zbyt niskim ustawieniu iglicy.

Objawem zbyt bogatej regulacji a wiec z wysokiego ustawienia iglicy jest czterotaktowanie silnika dwusuwowego podczas jazdy z równomierną szybkością nie przekraczającą ½ -2/3 szybkości maksymalnej. Innymi objawami za bogatej regulacji gaźnika może być przerywanie i nierównomierna praca silnia ewentualnie czterotaktowanie w chwili otwierania przepustnicy połączone z dymieniem oraz głuchym i przytłumionym odgłosem wydechu- to ostatnie głównie w silnikach czterosuwowych.

Najbardziej racjonalną lecz kłopotliwą metodą doboru ustawienia iglicy są pomiary zużycia paliwa na krótkim płaskim odcinku drogi przy jeździe ze stałą szybkością np. 60 i 80 km/h ....

[Tu fragment pominąłem bo nie sadzę żeby komuś chciało się aż tak bawić]

.....Przyjmujemy takie ustawienie iglicy, przy którym silnik zużywa najmniej paliwa i dostatecznie reaguje na nagłe otwarcie przepustnicy.

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 20 lip 2017, 17:10
autor: mazi85
cinek100 A może gaznik do czyszczenia i regulacji poprostu? Pisałeś coś że dysze masz 270 i tu moje pytania czemu Tdr ma 270 a dt 240 ? Po odblokowaniu powinno się zmienic dysze ale czemu na 270 w przypadku TDR? Jakie są dysze w nie odblokowanej TDR?

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 20 lip 2017, 17:35
autor: szaql
Regulacja iglicy to właśnie regulacja gaźnika w średnim zakresie otwarcia przepustnicy. Dysza główna odpowiada za maksymalną otwartą przepustnice V max i przyspieszenie, zmiana dyszy głównej to również regulacja gaźnika powinna być dobrana tak żeby silnik osiągał największą prędkość i przyśpieszenie, zastosowanie trochę większej dyszy może osiągi zmienić niewiele ale spowodować znaczny wzrost zużycia paliwa. V max i przyśpieszenie i wzrost zużycia paliwa wzrasta wraz z użyciem większej dyszy ale też do pewnego momentu bo jak zastosujesz dysze za dużą to spadnie V max. W Re były 210 i w sumie na zębatkach 16/57 i na kostce szedł mi na takiej dyszy podobnie jak teraz około 105 ale palił dużo mniej no ale nie był taki narowisty. Efekt zabawowy kosztem zwiększonego zużycia paliwa bo i mniejsza zębatka zwiększa spalanie a i zwiększa zużycie łańcucha. Coś za coś. Z tego co czytałem to ktoś już na forum pisał że w tdr zmiana dyszy na jeszcze większą nic mu nie dało a dopiero podniesienie iglicy poprawiło mu ogólnie osiągi.

Ps. Ogólnie regulacja gaźnika to pracochłonna sprawa bo każdy silnik jest inny a inaczej nie da ustawić go optymalnie jak sprawdzanie poszczególnych opcji.

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 21 lip 2017, 4:09
autor: cinek100
szaql pisze:Regulacja iglicy to właśnie regulacja gaźnika w średnim zakresie otwarcia przepustnicy. Dysza główna odpowiada za maksymalną otwartą przepustnice V max i przyspieszenie, zmiana dyszy głównej to również regulacja gaźnika powinna być dobrana tak żeby silnik osiągał największą prędkość i przyśpieszenie, zastosowanie trochę większej dyszy może osiągi zmienić niewiele ale spowodować znaczny wzrost zużycia paliwa. V max i przyśpieszenie i wzrost zużycia paliwa wzrasta wraz z użyciem większej dyszy ale też do pewnego momentu bo jak zastosujesz dysze za dużą to spadnie V max. W Re były 210 i w sumie na zębatkach 16/57 i na kostce szedł mi na takiej dyszy podobnie jak teraz około 105 ale palił dużo mniej no ale nie był taki narowisty. Efekt zabawowy kosztem zwiększonego zużycia paliwa bo i mniejsza zębatka zwiększa spalanie a i zwiększa zużycie łańcucha. Coś za coś. Z tego co czytałem to ktoś już na forum pisał że w tdr zmiana dyszy na jeszcze większą nic mu nie dało a dopiero podniesienie iglicy poprawiło mu ogólnie osiągi.

Ps. Ogólnie regulacja gaźnika to pracochłonna sprawa bo każdy silnik jest inny a inaczej nie da ustawić go optymalnie jak sprawdzanie poszczególnych opcji.
Spróbuję podnieść iglice. Problem w tym że musiałem zmienić gaźnik na mikuni 28 z DT. Ten gaźnik różni się tylko od tego z TDR wielkością dysz czyli 210 i 17.5 i tym że zaworek pod pływakiem jest pod kątem prostym a w TDR pod skosem. Dysze podmieniłem na 270 i 25.wiec chyba da się to dobrze ustawić tylko trzeba kombinować z iglicą i srubą mieszanki;] nie wiem co to jest czterotaktowanie.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 21 lip 2017, 10:34
autor: szaql
Na pewno da się dobrze ustawić, czterotaktowanie to jak 2t przypomina pracą 4t. Dysze masz odpowiednie wiec tylko teraz ustawić porządnie.

honzik pisze:zmiana dyszy i powiekszenie dolotu w tdr nic nie daje oprucz powiekszonego spalania najlepsze ustawienie dysza org. iglica na przedostatnim rowku dobre przyspieszenie v-max 140


zdejmowanie-blokad-polepszanie-mocy-wszystkie-modele-t992-130.html#postingbox

Ps. Bardzo Ci dymi na zimnym silniku na tej 25 bo ja jak zmieniłem z 17,5 na 30 i odłączyłem dozwnik to był dla mnie szok jak zaczął kotłować i w sumie przestaje dopiero jak chwile się przejadę i tak się zastanawiam czy nie zmienić na 27,5.

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 21 lip 2017, 12:47
autor: cinek100
szaql pisze:Na pewno da się dobrze ustawić, czterotaktowanie to jak 2t przypomina pracą 4t. Dysze masz odpowiednie wiec tylko teraz ustawić porządnie.

honzik pisze:zmiana dyszy i powiekszenie dolotu w tdr nic nie daje oprucz powiekszonego spalania najlepsze ustawienie dysza org. iglica na przedostatnim rowku dobre przyspieszenie v-max 140


zdejmowanie-blokad-polepszanie-mocy-wszystkie-modele-t992-130.html#postingbox

Ps. Bardzo Ci dymi na zimnym silniku na tej 25 bo ja jak zmieniłem z 17,5 na 30 i odłączyłem dozwnik to był dla mnie szok jak zaczął kotłować i w sumie przestaje dopiero jak chwile się przejadę i tak się zastanawiam czy nie zmienić na 27,5.
No nie mam porównania. Ale dymi porządnie jak się odpali.poprzedni gaźnik miał taką zaletę (lub wadę czasem), że miał zaslepioną na stałe śrubę mieszanki, więc nie dalo się przynajmniej go rozkalibrować. Ciekawi mnie ile mniej więcej obrotów ludzie mają wykręconą śrubę mieszanki. Zakładam że pływak ma za zadanie tylko dostarczenie wystarczającej ilości paliwa by nie zabraklo w komorze plywakowej, oraz by się nie wylewał nadmiar, bo jako sam nie ma wpływu na jakieś przerywanie, mulenie itp?

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

-- 21 lip 2017, 14:45 --


Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 21 lip 2017, 14:25
autor: szaql
Poziom paliwa w komorze pływakowej masz mieć ustawiony dla gaźnika dla dt -TM28SS/1 do 2003r -0,5 - +1,5mm na łączeniu a dla dt od 2004 r i z tego co zrozumiałem że taki masz TM28-92/1 to jest +1,5 - +2,5mm. U mnie jest tak ciulowe dojście że miałem problemy z odkręceniem tej śruby od spustu nie chciałem jej obrobić i to w końcu olałem bo sprawdziłem tylko wcześniej poziom pływaka linijką na rozłożonym gaźniku ma być 15,5 - 16,5mm. Paliwa mu nie brakło ani się przelewami nie wylewało wiec uznałem że jest ok. Jeżeli tam w pływaku nikt nić nie grzebał nie odginał blaszek to wszystko powinno być ok. Ściągnij serwisów-kę. 270 i 25 takie dysze oryginalnie były w TDR to poszukaj serwisów-ki do tego i tam będziesz miał na ile fabryka ustawia i pewnie gdzieś w tych okolicach i u Ciebie będzie ustawione. Poza tym ustawienie wolnych to prosta sprawa jak wkręcasz to dajesz więcej paliwa jak odkręcasz to powietrza. Tak w skrócie to rozgrzej silnik, przejedz się nim, wkręć śrubę do końca z wyczuciem i odkręcaj później dopóki obroty będą wzrastać jak już nie będą wzrastać to wróć do położenia gdzie nie wzrastały ewentulnie wkreć jeszcze 1/4 obrotu żeby było bogaciej. Przejedz się przepizduj go sprawdź kolor świecy. Wolne obroty ustaw tą drugą śrubą ustaw wedle serwisów-ki pewnie coś koło 1250-1450, później możesz próbować korygować żeby palił lepiej. Poczytaj wszystko dokładnie masz na forum.

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 21 lip 2017, 15:57
autor: mazi85
A czemu temperature masz tak wysoką? Na biegach tak samo jest ?

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 21 lip 2017, 16:22
autor: cinek100
mazi85 pisze:A czemu temperature masz tak wysoką? Na biegach tak samo jest ?
Bo stał długo odpalony. Na biegach jest gdzieś na połowie skali.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Re: Yamaha TDR 125 - blokady

Post: 21 lip 2017, 16:29
autor: cinek100
szaql pisze:Poziom paliwa w komorze pływakowej masz mieć ustawiony dla gaźnika dla dt -TM28SS/1 do 2003r -0,5 - +1,5mm na łączeniu a dla dt od 2004 r i z tego co zrozumiałem że taki masz TM28-92/1 to jest +1,5 - +2,5mm. U mnie jest tak ciulowe dojście że miałem problemy z odkręceniem tej śruby od spustu nie chciałem jej obrobić i to w końcu olałem bo sprawdziłem tylko wcześniej poziom pływaka linijką na rozłożonym gaźniku ma być 15,5 - 16,5mm. Paliwa mu nie brakło ani się przelewami nie wylewało wiec uznałem że jest ok. Jeżeli tam w pływaku nikt nić nie grzebał nie odginał blaszek to wszystko powinno być ok. Ściągnij serwisów-kę. 270 i 25 takie dysze oryginalnie były w TDR to poszukaj serwisów-ki do tego i tam będziesz miał na ile fabryka ustawia i pewnie gdzieś w tych okolicach i u Ciebie będzie ustawione. Poza tym ustawienie wolnych to prosta sprawa jak wkręcasz to dajesz więcej paliwa jak odkręcasz to powietrza. Tak w skrócie to rozgrzej silnik, przejedz się nim, wkręć śrubę do końca z wyczuciem i odkręcaj później dopóki obroty będą wzrastać jak już nie będą wzrastać to wróć do położenia gdzie nie wzrastały ewentulnie wkreć jeszcze 1/4 obrotu żeby było bogaciej. Przejedz się przepizduj go sprawdź kolor świecy. Wolne obroty ustaw tą drugą śrubą ustaw wedle serwisów-ki pewnie coś koło 1250-1450, później możesz próbować korygować żeby palił lepiej. Poczytaj wszystko dokładnie masz na forum.
A jak ustawić ten poziom 1,5 do 2,5 mm? Gdzie to się ustawia?. Czytałem manual, ale jest tylko po niemiecku i tam było coś wspomniane o tym ale nie wiedziałem o co chodzi? Pływak mam ustawiony 17 mm od krawędzi. Rozumiem że jeśli paliwa nie brakuje to nie ma sensu odginać jezyczka w pływaku? Bo ten języczek jest ustawiony pod DT z którego oryginalnie pochodzi gaźnik.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka