Strona 4 z 7

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 04 cze 2015, 14:24
autor: Kamil_91
Lekko szarpnie, nie robi "BUUU" i muszę z pełnego otwarcia manetki przykręcić tak na 3/4 lub mniej i wtedy zaczyna przyspieszać. Wydaje mi się, że tak ma być no bo szczerze na tak niskich obrotach i pełnym otwarciu gazu to wiadomo, że ją trochę przydusi. Pierwszy raz ustawiałem gaźnik, stąd ta niepewność :)

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 05 maja 2016, 23:35
autor: szaql
Bałem się rozbierać gaźnik bez potrzeby ale kiedy okazało się że prawdopodobnie będę musiał rozbierać skrzynię pomyślałem że i tak nie pojeżdżę tak szybko wiec muszę to zrobić bo motor fajny ale widać że poprzedni właściciel który miał go 2 lata w ogóle o niego nie dbał, nie serwisował, do sedna. Prosiłbym Was żebyście w łopatologiczny sposób pomogli mi zrozumieć o co chodzi.

1) Dysza duża ta z miedzianą podkładką ma "wybity" rozmiar 210
2) Dysza mała od wolnych obrotów rozmiar 17,5
3) Dysza do regulacji powietrza wkręcona na maxa -90 stopni (rozmiar śrubokręta 2,5-3x4 mm, przypuszczam że obrobione te 2,5-3 ale nawet jeśli to dawno bo tego nie widać po korozji, rozmiaru nie znam bo się jej nie czepiam dopóki nie kupie albo nie zeszlifuje śrubokręta).

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 06 maja 2016, 7:02
autor: jakub111
1. Tak to jest dysza główna i ma być założona 240 jeśli dt jest odblokowana
2.dysza wolnych obrotów 30 jak odblokowana dt
3. To nie jest dysza to jest zwykła śruba służąca do regulacji składu mieszanki. Wkrecasz do końca, wykrecasz 1.5 obrotu i zaczynasz regulacje gaznika.

Żeby regulacja na tych dyszach była prosta musi być wywalona guma z puszki filtra powietrza, odblokowany dyfuzor, tłumik przelotowy i odlaczone podgrzewanie gaznika. Jak zrobić te rzeczy jest wszystko na forum w temacie odblokowywanie dt

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 06 maja 2016, 7:05
autor: Sediver
Mam rozumieć że na oryginalnym wydechu nie przelotowej końcówce nie wyreguluje?

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 16 maja 2017, 9:29
autor: Kamilossa
Jeśli chcecie podnieść lekko moc waszych cacuszek polecam spolerowanie całości gaźnika (oczywiście wnętrza) na lustro i zastosowanie lekko większych dysz.

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 14 wrz 2017, 13:03
autor: Rad.falki
jakub111 pisze:Żeby regulacja na tych dyszach była prosta musi być wywalona guma z puszki filtra powietrza, odblokowany dyfuzor, tłumik przelotowy i odlaczone podgrzewanie gaznika. Jak zrobić te rzeczy jest wszystko na forum w temacie odblokowywanie dt


Panowie, ta guma mnie zastanawia, w TDR filtr jest w puszce z której wystaje gumowa "rura" domyślam się ze znajdujemy jej miejsce na półce w garażu... a co z otworem? Powiększać? Jeżeli tak to na jak duzy otwór?

Czekam na dostawę dysz i weekend zapowiada się pracowicie :)

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 14 wrz 2017, 18:31
autor: Frozen
Zmień dysze i jak nie da rady wyregulować możesz wyciąć. Robienie na ślepo jest bez sensu.

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 16 wrz 2017, 21:42
autor: Rad.falki
Panowie, ma ktoś jakiś sprawdzony patent na odkręcenie śrubek gaźnika? Jest jakaś masakra z tym u mnie...
pytanie 2: gdzie kupić takie śrubki? Bo jak juz je wykręcę to napewno się nie będą nadawać do wkręcenia...
3:wkręcać je na pastę miedziana czy na sucho?

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 17 wrz 2017, 9:11
autor: rykpat
O jakie dokładnie śrubki ci chodzi, bo gaźnik to ma ich sporo ;)

Re: Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Post: 17 wrz 2017, 20:17
autor: Rad.falki
Te w obudowie:)
Już rozkręciłem wszystko...
teraz pytania:
1)o czym świadczy biały/siwy osad który był wszędzie:
Obrazek

Obrazek
2) dysza główna jest z symbolem 270, druga ma 53? Co z nimi zrobić? Zostawić czy wymieniać na 240/30? Jaką różnice odczuję i w czym?