Strona 1 z 2

DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 09 mar 2021, 12:15
autor: seler1500
Cześć!
Niedawno stałem się posiadaczem takiego sprzęta:
Obrazek

No to co, zaczynamy odgruzowanie :D

Na pierwszy ogień poszedł silnik, korba motor-techu, nowe łożyska koyo, a skrzynia i sprzęgło zostały - o dziwo były w dobrym stanie.

Obrazek
Obrazek

Dozownik koniec końców zdemontowałem i zaślepiłem, może kiedyś pobawię się w jego regenerację i montaż.
Trochę cudowania na elektrodrążarce i jest tulejka kopniaka, jak i zębatka przerobiona na fi15 (pasują tulejki korbowodów z rometów, shl itp.)
Obrazek
Obrazek

Do tego nowy seger, podkładki i kopniak działa jak należy :)

Następnie dyfuzor:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wleciała też końcówka Leo Vince Scoot.

Chłodnica:

Obrazek
Obrazek

Trochę nowych gratów:

Obrazek


Sprzęcik na kołach enduro:
Obrazek

I w środowisku naturalnym:
Obrazek

Przymiarki do SM - przez pomyłkę dostałem koło z nowszej 125 xD zdecydowałem odłożyć je na regał, do przekładki do wulkanizatora zawiozłem stare koło z nowymi fartuchem szprych, dętką i oponką Pirelli Sport Demon 120/80-18. Z przodu tak samo, 18" - piasta z DT na nowej rafce 18 i nowych szprychach.

Obrazek

Z grubsza to wygląda tak:
dokupiłem osłonę tarczy, akumulator, przedni zacisk, zregenerowałem zawór membranowy (pasują płytki skutera 2t chińskiego), przewód hamulcowy w stalowym oplocie, wyciąłem stary i wspawałem nowy wieloklin kopki (był objechany), dorobiłem pasek akumulatora, zmieniłem łożyska główki ramy, przezwoiłem cewkę ładowania i świateł, wywaliłem całkowicie cewkę ładującą moduł (po wielu przejściach i awariach tej cewki), zaadaptowałem moduł DC-CDI ze skutera Kymco 2T, zregenerowałem zacisk i pompę hamulcową, poskładałem silnik jak należy (silikon tylko między połówkami, nowe oringi, uszczelniacze, uszczelki docinane z gamibtu AF-200, głowica z cylindrem splanowane i wszystko skręcane według serwisówki odpowiednimi momentami). Ogarnąłem instalację elektryczną, pozmieniałem łożyska kół i pewnie jeszcze ze sto innych dupereli. Starałem się motocykl poskładać "zgodnie ze sztuką" :)
Jak na razie jeździ i ma się dobrze, natrzaskała ponad 3000 km od remontu i zawsze wozi gdzie trzeba. Leci 105-110 km/h gps (licznika nie biorę pod uwagę - mniejsze koło z przodu) na przełożeniach 17/49. Myślę, że jak na 80 cc - całkiem fajnie :) Spalanie 3,7-4,5L/100 km, w zależności od stylu jazdy. Podgrzewanie gaźnika zostawione, guma airboxa też, dysze seryjne. Cylinder po lekkim portingu.

-- 09 mar 2021, 12:21 --


Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 09 mar 2021, 21:14
autor: Szofer
Fajny projekt. Widać, że robisz to bardzo starannie i jak sam napisałeś zgodnie ze sztuką. Czekam na dalsze relacje z niecierpliwością :)

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 09 mar 2021, 23:05
autor: seler1500
W zasadzie niewiele zostało, niedługo przyjdzie nowa kiera reikona - ta już swoje przeszła, wydrukuję sobie plastikowe korki lag, poszukam boczków i to by było na tyle :) Może pobawię się w jakieś tjuningi pokroju membrana DT125, gaźnik coś większego... ale na razie starcza, to nie będę kombinować :D Fajny piździk do pyrkania na codzień do szkoły czy na jakieś latanie po winklach, całkiem dobrze się prowadzi. Dobrze wyregulowany i po pełnym serwisie nie pali aż tak dużo, jak niektórzy narzekają i osiągi ma całkiem fajne, w sam raz na miasto czy jakąś krótszą trasę. Po tych wszystkich modach i naprawach liczę, że będzie śmigać bezproblemowo, nie licząc zmiany tłoka co kilka tysi (niestety, china 50,50).

-- 10 mar 2021, 18:09 --

Obrazek

-- 15 mar 2021, 19:41 --

Dorwałem nominalny cylinder (do szlifu oczywiście). Próbował ktoś dopasować tłoki Wossnera 8187D150, 8277DA lub podobne?

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 11 maja 2021, 20:03
autor: seler1500
Obrazek

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 12 cze 2021, 12:58
autor: seler1500
Wlatuje malossi cvf 110 w parze z vforce 3 (yz80, dt100) :)

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 22 cze 2021, 23:07
autor: seler1500

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 13 lip 2021, 8:34
autor: Szofer
Jajek sobie nie obij.

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 27 sie 2021, 20:42
autor: seler1500
Siadł silniczek z DT125RE. Na razie rozpracowuję moduł 3MB-00 żeby działał bez części zapłonowej, z samym zaworem (część zapłonowa u mnie jest na dopasowanym module DC-CDI), ładowanie 3-fazowe z regulatorem również z RE (na pierwszym zdjęciu jeszcze stary z 80LC2) i stary, wysłużony akumulator kwasowy zmieniłem na pakiet 4s1p litowych, wysokoprądowych 30A ogniwek 18650, w wydrukowanym adapterze - siedzą sobie w miejscu kwasiaka. Rozrusznik tymczasowo siedzi pod przełącznikiem klaksonu, ale to też będzie do zmiany. Dyfuzor wymagał nieco przeróbki ze względu na cylinder pod innym kątem, ale kawałek kolanka, rurki i wszystko śmiga. Ostatnio pojawił się problem z wyciekiem spod dekielka YPVS, zmieniłem oringi i uszczelniacze i śmiga. Na razie bez zaworu zrobione +-1500 km i jeździ nieporównywalnie lepiej od 80. Nic odkrywczego.

Obrazek
Obrazek

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 27 sie 2021, 22:53
autor: Challenger
Można by było pomyśleć o dyfuzorze od dt125lc skoro pojemność większa to i porządny dyf od detki z wydechem po lewej stronie by się przydał :P

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 28 sie 2021, 10:17
autor: seler1500
Dyfuzor dt125lc jest taki sam - to raz, mam odblokowany + poszerzony na wlocie żeby się zgrywało - to dwa, a trzy - idzie na koło z dwójki jak i trójki ze sprzęgłem więc jak dla mnie mocy aż nadto :) Rezo ma ładne, takie jakie w zdrowym dwusuwie tej pojemności i klasy powinno być. Dzisiaj dołożyłem moduł 3MB-00 jako sterowanie zaworu i dół też jest jako taki jak na dwusuwa :) Z dyfuzorem myślę nad Gianem, ale to się jeszcze zobaczy, bo na razie działa zaskakująco dobrze.

-- 03 wrz 2021, 1:22 --

YPVS ogarnięty według poradnika (w dziale DT125/elektryka). Pojawia się problem, bo dyfuzorek z 80 ma rezo jednak za nisko i nie za bardzo współgra to z zaworem, który po prostu otwiera się jak już jest w rezo i przymula jak dopiero wchodzi w rezo. Rozwiązanie - gianelli z DT125 LC.