Strona 2 z 2

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 07 wrz 2021, 19:53
autor: Szofer
Silnik pasował do ramy bez przeróbek?

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 07 wrz 2021, 22:29
autor: seler1500
Wahacz - do szlifowania (szerokość silnika 72 mm, szerokość między tulejami wahacza 65 mm), dotoczyłem tulejki 17/12 mm na mocowanie silnika tylne, przednie mocowanie po prostu wspawane nowe, na takiej wysokości, coby łańcuch siedział perfekcyjnie. Zębatki zdawczej nie musiałem korygować, od strzała była idealnie w linii. Elektrykę mam po swojemu, od zera, z DC-CDI z chinola z dodatkowo wyprowadzonym sterowaniem YPVS. Sam ypvs 3 pin niestety, ale planuję upgrade do 5 pin ze względu na większą szybkość działania tej wersji. Dyfuzor jest pod nieco innym kątem (flansza) - uciąłem, przyspawałem z nowym kolankiem pod właściwym kątem, rozszlifowałem wlotkę wydechu, żeby zgrywała się z kanałem wydechowym. Niedługo dorobię jeszcze mocowanie głowicy. Airbox - musiałem nieco skrócić gumę, żeby Mikuni siadł. Chyba tyle, problemów z silniczkiem nie ma, pali na rozrusznik na strzała zimny czy ciepły, nic nie cieknie, daje radę wyrwać na koło z 4 i przeciągnąć aż do 6 (zasługa działającego ypvs). Przełożenia 15/51. Poza tym pobawiłem się w dość solidne poszerzenie okien i kanałów płuczących, zrobiłem też prawie 2x większego boost porta w karterach i cylindrze, bo fabrycznie jest taki tyci tyci. Wydechu nie ruszałem bo nie trzeba, powierzchnia z grubsza pasowała do obliczeń (paręnaście mm2 różnicy, nie chciało mi się już poprawiać). Założyłem jeszcze świecę irydową i nową OEM cewkę zapłonową, mam nadzieję, że pojeździ dłuższy czas bez ingerencji. Chwilowo czekam na odbiór cylindra ze szlifu (wossner 57,44), tymczasowo przełożyłem sobie cylinder z ktm 125 lc2, ten sam w końcu jest.

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 09 wrz 2021, 18:21
autor: Szofer
Spoko. Trochę nie rozumiem takiej przeróbki ale szanuję za chęci i wytrwałość :)

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 09 wrz 2021, 23:00
autor: seler1500
Szkoda kasy na DT125R :F
Całość po sprzedaży silnika 80 wyszła mi +- 3500, a jest zarejestrowane, opłacone, zawieszenie, hamulce zrobione przód tył, nowy napęd, drugi komplet kół (SM), palone z rozrusznika i silnik który się jako tako odpycha.
Pewnie jakbym chciał 125 to bym kupił, mi bardziej chodziło o zdobycie doświadczenia w naprawach tego cuda. Przy okazji cośtam z tego wyszło. Przez zimę pobawię się w wizualkę, malowanie proszkowe, dopasuję ładne boczki i poprawię kilka spraw "quality of life".

-- 10 wrz 2021, 19:39 --

Dzisiaj na stole gaźnik. Ustawiony poziom pływaków, dysze 240/27.5, nowy o-ring gniazda zaworka iglicowego, nowe o-ringi śrub regulacji, wstawiony tłoczek ssania - pasuje z gaźników PWK, OKO.
Obrazek
Obrazek
Dodatkowo pobawiłem się w skasowanie luzu przepustnicy, przed naprawą - 0,35 mm.
Obrazek

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 03 gru 2021, 16:42
autor: seler1500
Obrazek
Obrazek
Obrazek

cdn

-- 05 gru 2021, 9:07 --

Obrazek
Obrazek

cdn

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 07 gru 2021, 20:49
autor: Szofer
Ciekawy jestem tego dyfuzora.

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 15 kwie 2022, 0:34
autor: seler1500
Obrazek
Obrazek

Niestety na wykonanie dyfuzora za mało czasu, blachy leżą wygięte ale nie ma chwili skoczyć na tiga pospawać. Może kiedyś powstanie, jak na razie dyfuzor z 80/125LC daje radę. Wleciała końcówka yasuni, rolgaz z rolką na łożysku, nowa tylna rafka + szprychy, nowe tuleje zawieszenia (druk 3d z nylonu), lusterka pod kierownicę, nakładki na szprychy, dopasowane z kx85 boczki (słabo leżą, ale lepsze to niż nic), nowe uszczelniacze silnika (profilaktycznie, przy zmianie oleju i sprzęgła). Z "bajerów" elektronicznych - rozrusznik działa jak powinien, czujnik poziomu oleju w dozowniku działa teraz za czujnik poziomu płynu chłodniczego, dorzuciłem wentylator chłodnicy (92 mm z PC) uruchamiany przez termostat (105 stopni na głowicy) lub ręcznie z kierownicy, jeśli widzę, że jest potrzeba. Jak na razie przy 20 stopniach chłodnica wyrabia i nawet w mieście nie było jeszcze potrzeby załączenia wentylatora, ale profilaktycznie jest. Ogarnąłem wiązkę w zgrabną całość, bez makaronu, naprawiłem przednią lampę (urwane uchwyty po dzwonie z sarną), podświetlenia liczników, prędkościomierz. Obrotomierz doczeka się nowego wcielenia po przeróbce na elektroniczny, równolegle z nim powoli powstaje moduł do sterowania samym zaworem wydechowym. Jak coś działającego powstanie, na pewno zdam relację z działania.

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 04 paź 2022, 23:51
autor: Yakubb69
Gdzie zakupiłeś koła sm?

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Re: DT 80 LC2 / SM seler1500

Post: 18 paź 2022, 9:01
autor: seler1500
Tylne ori 18" + opona 120/80 + dętka, przód - rafka 18x1,85" zapleciona na ori piastę z dt + opona 110/80. Fotki nieaktualne, DT zaliczyła dzwona, zmieniłem lagi na używki + koła 21/18, z tych z fotek niewiele zostało.

Obrazek
Obrazek