Strona 1 z 1

Nowy nabytek DT 125

Post: 16 maja 2021, 7:55
autor: Adzer
Nowy nabytek DT 125
Wczoraj kupiłem moto.. mam kilka pytań jak to nowicjusz :D .
Z gaźnika przy transporcie wylało się paliwo więc pewnie muszę ustawić zawór iglicowy tylko jak to zrobić dobrze? Ogólnie jest też coś nie tak z ssaniem bo nawet na rozgrzanym silniku bez ssania gaśnie ;/
Delikatny luz na wahaczu góra dół jest okey? czy powinno być sztywno ?

Obrazek

Re: Nowy nabytek DT 125

Post: 16 maja 2021, 10:08
autor: seler1500
Na dzień dobry gaźnik do porządnego wyczyszczenia, później można myśleć co dalej.

Re: Nowy nabytek DT 125

Post: 16 maja 2021, 21:01
autor: Challenger
Adzer pisze:Z gaźnika przy transporcie wylało się paliwo więc pewnie muszę ustawić zawór iglicowy tylko jak to zrobić dobrze? Ogólnie jest też coś nie tak z ssaniem bo nawet na rozgrzanym silniku bez ssania gaśnie ;/
Delikatny luz na wahaczu góra dół jest okey? czy powinno być sztywno ?

trzeba się pobawić tym gaźnikiem, od czyszczenia całego dolotu zacząć. Zaworek iglicowy tania rzecz, można wymienić przy okazji. Dysze 240/30 jak masz tam wydech atheny. Luz pewnie spowodowany jest zużytym dolnym łożyskiem amortyzatora, też do dostania u endurosa(cmamoto na allegro).

Re: Nowy nabytek DT 125

Post: 23 maja 2021, 10:53
autor: Adzer
Motocykl jeszcze przed czyszczeniem gaznika zaczął przerywać/ dławić się, jednak jak udało się wkręcić na wyższe obroty to dostawał życia i jechał w miarę okey.
Gaźnik wyczyściłem jednak brak reakcji na śrubę regulacji mieszanki. dodam że świeca po wykręceniu była ciemna i tłusta.
Zawór wydechowy stawiłem według instrukcji z forum.

Re: Nowy nabytek DT 125

Post: 23 maja 2021, 13:19
autor: utex
Zobacz jakie masz dysze.Dla odblokowanego moto powinno być 240/30.Prawdopodobnie nie reaguje na zmianę śrubą bo dysza jest za mała wolnych obrotów.Jeżeli zawór masz prawidłowo ustawiony to powinien jechać od samego dołu,więc pewnie gaznik do regulacji.Jezeli leci ci jeszcze paliwo z gaznika to też może być przyczyną.Jak pisali koledzy zaworek iglicowy do wymiany ale najlepiej z gniazdem.Kiedys wymieniłem sam zaworek i ciekło dalej, mimo że gniazdo wydawało się ok.Co do blokad to masz na forum wszystko.

Re: Nowy nabytek DT 125

Post: 23 maja 2021, 15:58
autor: Adzer
utex pisze:Zobacz jakie masz dysze.Dla odblokowanego moto powinno być 240/30.Prawdopodobnie nie reaguje na zmianę śrubą bo dysza jest za mała wolnych obrotów.Jeżeli zawór masz prawidłowo ustawiony to powinien jechać od samego dołu,więc pewnie gaznik do regulacji.Jezeli leci ci jeszcze paliwo z gaznika to też może być przyczyną.Jak pisali koledzy zaworek iglicowy do wymiany ale najlepiej z gniazdem.Kiedys wymieniłem sam zaworek i ciekło dalej, mimo że gniazdo wydawało się ok.Co do blokad to masz na forum wszystko.


dzięki, jutro sprawdzę dysze, za mała dysza mogła powodować dławienie się przy wkręcaniu na obroty?
paliwo z gaźnika już nie cieknie tak więc narazie zaworek iglicowy zostawiam w spokoju.

Re: Nowy nabytek DT 125

Post: 23 maja 2021, 18:22
autor: utex
Myślę że potrzeba regulacji a dysze jak wstawisz prawidłowe to zobaczymy.

Re: Nowy nabytek DT 125

Post: 29 maja 2021, 14:13
autor: Adzer
utex pisze:Myślę że potrzeba regulacji a dysze jak wstawisz prawidłowe to zobaczymy.

okey wstawiłem nowe dysze 240/30, niestety gazik nadal nie reaguje na regulacje <glowawmur>

mała aktualizacja, wyczyściłem porządnie filtr powietrza, wydaje mi się ze reakcja na śrubę składu mieszanki jest minimalna,
więc ustawiłem ganznik na czuja tak aby w trakcie przyspieszania nie czuć było dziur. na moje oko motocykl stracił trochę mocy ale przynajmniej nie ma dziur przy przyspieszaniu. Po jezdzie wykręciłem świece:
Obrazek

Co o tym myślicie?

Re: Nowy nabytek DT 125

Post: 04 cze 2021, 16:06
autor: utex
Mnie wydaje się że jest ok. Sam ustawiałem podobnie jak ty, bo słabo to słychać czy jest jakaś zmiana przy kreceniu śrubą. Według mnie najważniejsze żeby nie była ruda czy rdzawa bo to może doprowadzić nawet do wypalenia dziury w tłoku. Za mało paliwa za dużo powietrza i dziura gotowa