Strona 2 z 3
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
22 wrz 2017, 21:27
autor: Rad.falki
Końcówka jest wersja testowa dorwaną po taniości:)
Żałuj ze nie widziałeś jej z logo akrapa, to dopiero była beka
Wypowie się ktoś na temat zębatki?
Gdzieś kiedyś widziałem linka do jakiejs strony z przelozeniami...
Nie mogę znaleźć, a nie kumam zbytnio jeszcze tych przełożeń, jak to jest? Przednia mogę mieć od 13 do 20 zębów... ? Co mi która da?
http://m.sklepmotocyklowy.pl/pl/produkt ... a-tdr.htmlZnalazłem:
http://www.gearingcommander.com/Nic tylko brać 20/46 vmax =178 na 6' przy 9 k rpm
Ciekawe ile będzie się rozpędzac i czy silnik mega dostanie po dupie ?
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
28 wrz 2017, 16:41
autor: szaql
Chcesz zmieniać cały napęd, że wymyślasz takie przełożenia? Ciężko powiedzieć ile się będzie rozpędzać ale przypuszczam że ją nieźle zamulisz na przyspieszeniu. Jeżeli napęd jest ok a Ci bardzo zleży na V max to załóż najpierw większą przednią np. 20 a tył zostaw , koszt niewielki i najmniej kombinacji a zobaczysz czy Ci takie przyspieszenie pasuje a jak zmieniasz całość to zwróć uwagę że będziesz potrzebował inną ilość ogniw niż w standardzie. Silnik nie dostanie mocniej po dupie.
Ps. Fajna maszyna.
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
17 paź 2017, 18:00
autor: Rad.falki
I właśnie dlatego odpuściłem zmianę tylnej zębatki, mam przednia 18, dla próby. Ale odkręcenie starej to jakaś masakra. Szukam jakichś patentów na forum. Grzechotka i udarowy pneumatyczny nie dają rady, oczywiście na zaciśniętym hamulcu...
Nakrętka poszła, teraz lepszy problem, łańcuch nie ma zapinki... zostaje popuszczenie na naciągu
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
18 paź 2017, 8:11
autor: czilaucik
kup zapinke
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
18 paź 2017, 17:02
autor: Rad.falki
Zapinek mam od cholery w garażu, ale obyło się bez takich atrakcji.
Reasumując:
- finalnie ustawiłem pływak w gaźniku, że nie leci przelewem, a poziom jest idealny jak w serwisówce.
- lewe powietrze znalezione i zlikwidowane
- zębatka przednia wymieniona na 18
- gaźnik ustawiony wg mnie dobrze, odpala na zimno bez problemu i trzyma niecałe 2k obrotów
Efekt jest taki że na 5tym biegu leci 110, a potem zabrakło prostej:)
Zastanawia mnie komentarz Endurosa na temat tego, że mam uszkodzony obrotomierz, jakie objawy widać na moim filmie ze taki wniosek?
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
18 paź 2017, 22:12
autor: Enduros70
Na tak dużej zębatce będzie mniejszy v-max niż na 16z...
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
18 paź 2017, 22:52
autor: Rad.falki
Enduros, wytłumacz mi lepiej o co Ci chodziło z tym komentarzem, ze mam popsuty obrotomierz?
Co do tej zębatki, dwa zęby więcej, wydłużyły biegi o wiele. Na 16z vmax na 6 biegu to było 115kmh (gps), na 18z na 5biegu osiągnęła 110 km/h przy 9krpm. Więc wychodzi na to, ze dwa zęby więcej na przodzie daje więcej prędkości...
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
18 paź 2017, 23:26
autor: Enduros70
Idąc tym tokiem rozumowania wsadźmy 20 lub więcej zębów i jeździjmy ponad 200.
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
19 paź 2017, 8:18
autor: Rad.falki
No wg matematyki tak, ale powiedzmy wprost, ze ten silnik to raczej by nie ogarnął, cziekawe czy by ruszył wogole.
Btw:
http://www.gearingcommander.com/Endo, o co chodzi z tym obrotomierzem, bo spać nie mogę przez Ciebie:)
Re: Yamaha TDR 125 by rad.falki
:
19 paź 2017, 8:57
autor: Enduros70
No widzisz sam mówisz, że ten silnik by nie "ogarnął" a zapakowałeś mu 18z przy twojej wadze.
Obroty silnika rosną szybciej niż wskazówka na tym obrotomierzu.