Strona 1 z 1

Cześć!

Post: 06 lut 2017, 16:33
autor: KaśB
Witajcie, Jestem Kasia. Moim marzeniem jest zostać motocyklistką i planuję w najbliższym czasie zaopatrzyć się właśnie w Yamahę Dt 125. Mam pytanie na początek. Jakie są najczęstsze wady tego modelu, które sprzedawca będzie starał się ukryć? Na co zwracać uwagę przy kupnie, rozmowie telefonicznej, oględzinach, tak żeby się nie nadziać? :/

Re: Cześć!

Post: 06 lut 2017, 17:59
autor: Vidon
Powitać

Na oględziny najlepiej zabrać Mechanika ew. motocyklistę z wieloletnim stażem, który przy nie jednym motocyklu już dłubał i wie na co zwrócić uwagę podczas oględzin.

Według mnie DT 125 nie ma żadnych wad, za ładny egzemplarz niestety trzeba zapłacić już około 5 tyś, im taniej tym większe prawdopodobieństwo zbliżających sie wydatków, jednak DT jest tanim w utrzymaniu motocyklem, a jak wiadomo nikt tanio nie pozbędzie się dobrego motocykla za małe pieniądze.

Powodzenia w poszukiwaniach.

Re: Cześć!

Post: 06 lut 2017, 18:07
autor: KaśB
Nie planuję jechać sama :D co dwie głowy to nie jedna ;) aktualnie obserwuję to ogłoszenie: https://www.olx.pl/oferta/yamaha-dt-125 ... 6;promoted
wiem, żeby nie ufać fajnym tekstom typu "okazja", " stan idealny" itp. więc robię mały research, o co mogę pytać, które części najczęściej się psują, co najłatwiej ukryć. Informacje na temat klocków hamulcowych, zawieszenie, numer VIN żeby porównać wizaualnie/technicznie, działanie skrzyni biegów, sprzęgła, korbowody, historię pojazdu, gaźnik, sprawność.... coś takiego :/

Re: Cześć!

Post: 06 lut 2017, 18:44
autor: Vidon
bierz kogoś kto zmierzy kompresję manometrem, sprawdzi luzy w zawieszeniu i kołach, czy nie ma wycieków silnik i zawieszenie, czy są wszystkie biegi i nie wyskakują, czy sprzegło nie ślizga, czy motocykl doprze pali na zimnym i ciepłym silniku, czy eklektryka jest sprawna, ogólnie wszystko po kolei, najlepiej mieć zaufanego mechanika który będzie dzwonił pytał i jechał na oględziny, lepiej dać komuś na dobrą flaszkę za fatygę, niż za remont czy naprawę w motocyklu niedawno co zakupionym.

Re: Cześć!

Post: 07 lut 2017, 0:12
autor: Frozen
Vidon pisze:bierz kogoś kto zmierzy kompresję manometrem, sprawdzi luzy w zawieszeniu i kołach, czy nie ma wycieków silnik i zawieszenie, czy są wszystkie biegi i nie wyskakują, czy sprzegło nie ślizga, czy motocykl doprze pali na zimnym i ciepłym silniku, czy eklektryka jest sprawna, ogólnie wszystko po kolei, najlepiej mieć zaufanego mechanika który będzie dzwonił pytał i jechał na oględziny, lepiej dać komuś na dobrą flaszkę za fatygę, niż za remont czy naprawę w motocyklu niedawno co zakupionym.

Już w innym temacie dałem link do całego poradnika. :) Niemniej popieram.

Tak nawiasem umknęło mi skąd jesteś? :D

Re: Cześć!

Post: 07 lut 2017, 15:52
autor: KaśB
Frozen pisze:Już w innym temacie dałem link do całego poradnika. :) Niemniej popieram.

Tak nawiasem umknęło mi skąd jesteś? :D


Tak, widziałam :D Dodałam pytanie w różnych działach, bo stwierdziłam że "Powitalnia" może nie do końca się nadaje :P Jestem z okolic Turku