Strona 1 z 1

Yamaha dt 50r 1993r Pytania

Post: 30 sie 2014, 11:27
autor: Ballak
Witam mam do was pare pytań odnosnie yamahy dt 50 r rok 1993 mianowicie motor kupilem 2 tyg temu porobilem pare rzeczy sprzeglo gaznik wyczyscilem filtry no i niby wszystko ok ,ale mieszkam na górce i jak jade pod nia gdy motor jest zimny to spokojnie 4 biegiem jade to 50 km/h a jak sie juz zagrzeje to ledwo wyjade 3 biegiem i motor tak jakby tracił moc. Druga sprawa to jest to ze 2 razy mi sie zdarzylo ze wyskoczyl mi bieg raz była to dwójka a dzisiej czwórka. 3 sprawa to taka ze jak jade np na malych obrotach duzym biegiem to czuć jak cos bije w deklu z prawej stony takie stukanie , i gdy jade na wysokich pod górke to niekiedy tak jakby go lekko blokowalo . 4 sprawa to ze tylne kolo mi goni na boki nie da sie dokrecic mozliwe ze to wina łożysk ? . 5 rzecz która mnie interesuje czy da sie do tej dr-tki wlozyc jakis zestaw tuningowy 80 cc ? i czy wystarczy wymienic cylek i tlok oraz gaznik czy jeszcze glowice i wał ?

Dzieki za odpowiedz :)

Re: Yamaha dt 50r 1993r Pytania

Post: 11 wrz 2014, 9:11
autor: Janek91
1. sprzeglo sie nie ślizga? moze zły olej? jaka kompresja? nic nie przerywa tylko słabnie?
2. ganiaj poki sezon trwa, zima do rozbiorki :P
3. dobrze złozyles sprzeglo? zajrzyj tam
4. mozliwe
5. jest pole do popisu, zalezy ile chcesz przeznaczyc na tuning ale najpierw doprowadz do pełnej sprawnosci :P

Re: Yamaha dt 50r 1993r Pytania

Post: 15 wrz 2014, 16:43
autor: seniorsiarra
Miałem ten sam silnik w swojej dt i może co nieco pomoge ;) Przede wszystkim podleć do jakieś najlbliższego mechanika, niech ci sprawdzi kompresje. Wyreguluj gaźnik pożądnie, dobierz świece odpowiednią, bo czasami przez nią też można mieć problemy z regulacją. Jak Ci się sprzęgło rzeczywiście ślizga to przeszliwuj troche przekładki, i wyreguluj jeszcze raz, może pomoże i biegi nie będą wyskakiwały. A co do "tuningu" to zalezy czy chcesz troche mu osiągi poprawić, czy go wyżyłować :P Moim zdaniem wystarczy założyć cyl 70cc, bo wtedy nie trzeba przynjmniej bać się o wał, i bawić się z jego ewentualną wymianą, a i tak zagwarantuje ci to spory przyrost mocy w tym silniku :P

Re: Yamaha dt 50r 1993r Pytania

Post: 17 wrz 2014, 15:22
autor: Ballak
No tak sprawdze w pt albo sobote kompresje i odrazu zobacze jak tam cylek i tlok , powiem ze stal mi tydzien bo urwalem linke od sprzegla dzisiej skrecilem przjechalem po polach i gorkach jakies 2 km i objaw wlasnie taki ze jak sie zagrzał to straszny muł chycił i oborty sa wieksze , miejmy nadzieje ze to tylko regulacja gaznika , lub swieca do wymiany bo tez nie jest pierwszej mlodosci :) wsomie dzieje mi sie to dopiero po tym jak rozkrecilem gazior. Stukanie dalej slychac nw ja tego nie skladalem no ale pewnie trzeba bd zajrzec co i jak.
Narazie bieg nie wyskakuje wczoraj rokrecilem i chyba tak sie to nazywa "wysprzeglik" widac ze bylo cos tam dorobiane jakas sruba i wgl i dzialalo tak zen ie raz nie calkiem wracal i bieg wyskakiwal , niestety trzeba bd zainwetowac w to bo samorobka zjeb**** :D ze szok

Dzieki chlopaki :)

-- 17 wrz 2014, 15:28 --

Co do cylka to myslalem o http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-air ... 1572.bhtml
Glowica ,wal,gaznik dellorto 14mm powinno podejsc do tego pewnie dysza wieksza.?

Re: Yamaha dt 50r 1993r Pytania

Post: 25 wrz 2014, 15:22
autor: Ballak
No i posprawdzalem i wszystko ok dorobiłes końcówkę wydechu bo dosyć głośno chodziła i coś jest z elektronika. Gdy pojeźdze i się przygrzeje to słychać pod bakiem jak coś tryka i motor właśnie wtedy słabnie, tłok w stanie bdb . Wiecie co to może być??? Moduł, cewka??