Strona 1 z 1

dyfuzor i tłumik końcowy

Post: 02 wrz 2013, 16:49
autor: cough
Witam, mam pytanie z tego co wiem dyfuzor jest bardzo ważny w silnikach 2T czy wywalenie blokady która była montowana w dt nie pogorszy pracy silnika? w końcu jakby nie patrzeć powiększy się on bez blokady w srodku, i czy nadal będzie skutecznie odbijał mieszankę? I jeszcze jedno wazne pytanie w dt tłumik końcowy ma za zadanie tylko wyciszyć motocykl i jego modyfikacja nie ma wpływu na pracę silnika ani dyfuzora?

Bo właśnie wybebeszyłem tłumik końcowy i jest cały pusty i zastanawiam sie czy zespawać go pustego czy kupić rurkę perforowaną i robić przelotowy.

Re: dyfuzor i tłumik końcowy

Post: 02 wrz 2013, 16:51
autor: Enduros70
Dyfuzor ma być cały pusty, końcówka ma mieć w sobie rurkę perforowaną obłożoną wełną szklaną.

Re: dyfuzor i tłumik końcowy

Post: 02 wrz 2013, 16:53
autor: cough
czy w przypadku pozostawienia końcówki całej pustej tracę na mocy czy chodzi tylko o hałas?

Re: dyfuzor i tłumik końcowy

Post: 02 wrz 2013, 17:33
autor: Enduros70
Charakterystyka oddawani mocy też się zmienia.

Re: dyfuzor i tłumik końcowy

Post: 02 wrz 2013, 17:49
autor: cough
to teraz lepiej szukać oryginalnego tłumika z blokadami czy robić przelotowy? jeśli przelotowy to rurka perforowana ma być takiej średnicy jak tak wychodząca z dyfuzora czy ciut większa?

Re: dyfuzor i tłumik końcowy

Post: 02 wrz 2013, 17:58
autor: Enduros70
Robić przelotowy, jak sens jest w blokowaniu silnika ?
Rurka może być ze 2mm szersza w środku od tej co idzie z dyfuzora. 22mm jest optymalne.