Strona 1 z 23

Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 15:05
autor: Enduros70
PROSZĘ O ZROBIENIE I PRZESŁANIE DO MNIE ZDJĘĆ OSOBY, KTÓRE BĘDĄ ROBIŁY KTÓRĄŚ Z TYCH CZYNNOŚCI, ABY ZOBRAZOWAĆ TO W PORADNIKU.

Modele 3DB1 do 3RN9, roczniki 1988-1996

1. Wydech - zamontowana zwężka w kolanku zaraz na wyjściu z clindra w postacji lejka, przyłapana trzema spawami. Trzeba to zeszlifować i wyjąć. Do tego należy przerobić końcówkę na przelotową
2. Ustawienie zaworu wydechowego (otwór na tarczy ma się pokrywać z otworem w obudowie, można zablokować wiertłem 4mm i wtedy napiać równomiernie linki)

Modele 3RM9 do 3RME , roczniki 1997 do połowy 1999

1. Ustawienie zaworu wydechowego wg poradnika.
2. Wydech - zamontowana zwężka w kolanku zaraz na wyjściu z clindra w postacji lejka, przyłapana trzema spawami. Trzeba to zeszlifować i wyjąć. Do tego należy przerobić końcówkę na przelotową.
3. Jeśli blokuje obroty to odblokowywanie modułu wg poradnika na forum.
4. Drugą blokadą obrotów jest czasami montowana szara kostka na zbiorniku oleju, z której wychodzą 4 przewody. Czerwony, żółty, niebieski i zielony.
Czerwony idzie do brązowego w regulatorze napięcia.
Żółty idzie do przeowdu biało-czerwonego z impulsatora.
Zielony idzie do biało-czerwonego do modułu zapłonowego.
Niebieski idzie do wtyczki gdzie był wcześniej żółty.
Teraz należy odłączyć wszystkie cztery przewody, czerwony i niebieski izolujemy. Żółty i zielony łączymy ze sobą oraz biało-czerwone przewody również łączymy ze sobą. Wszystko dobrze izolujemy, najlepiej koszulkami termokurczliwymi.
5. Wyciągamy gumę puszki filtra znajdującą się na górze, widoczną po zdjęciu siedzenia.
6. Dysze gaźnika - główną o rozmiarze 240, wolych obrotów 27,5-30.
7. Odłączyć podgrzewanie gaźnika.
8. Wyciągamy gasbox (czarne pudełko przycepione do króćca pomiędzy gaźnikiem a cylindrem) i rozwiercamy jego otwór na 10-11mm. Radzę robić małym naciskkiem i cofać wiertło, aby "opiłki" plastki nie formowały się w długie wstażki, które ciężko będzie usunąć ze środka gasboxa. https://lh6.googleusercontent.com/-m_Ti ... C_1116.jpg



Modele 3RME do 3RMM , roczniki od połowy 1999 do 2003.

1. Ustawić zawór wydechowy.
2. Wydech - tutaj montowane były w środku dyfuzora półokrągłe blaszki oraz ścianki wyłożono siatką stalową. Trzeba przeciąć dyfuzor wzdłuż oryginalnego spawu, czyli w jego najszerszej części i usunąć wszystkie w/w rzeczy. Oczywiście do tego końcówka przelotowa.
3. Na gumie filtra znajduje się czarna, plastikowa butelka. Trzeba ją wyciągnąć i zaślepić jej otwór mocną taśmą lub czymś podobnym. Montujemy z powrotem.
4. Wyciągamy gumę puszki filtra znajdującą się na górze, widoczną po zdjęciu siedzenia.
5. Dysze gaźnika - główną o rozmiarze 240, wolych obrotów 27,5-30.
6. Moduł odblokowujemy wg poradnika na forum.
7. Odłączyć podgrzewanie gaźnika.
8. Wyciągamy gasbox (czarne pudełko przycepione do króćca pomiędzy gaźnikiem a cylindrem) i rozwiercamy jego otwór na 10-11mm. Radzę robić małym naciskkiem i cofać wiertło, aby "opiłki" plastki nie formowały się w długie wstażki, które ciężko będzie usunąć ze środka gasboxa. https://lh6.googleusercontent.com/-m_Ti ... C_1116.jpg

Modele od roku 2004 do końca produkcji.

1. Wydech - rozcinamy jak wyżej, lecz zamiast blaszek będzie wbudowny katalizator, który będzie ciężko, lecz trzeba dokładnie usunąć. Do tego przelotowa końcówka.
2. Wyciągamy gumę puszki filtra znajdującą się na górze, widoczną po zdjęciu siedzenia.
3. Dysze gaźnika - główną o rozmiarze 240, wolych obrotów 27,5-30.
4. Moduł odblokowujemy wg poradnika na forum.
5. Ustawić zawór wydechowy.
6. Na gumie filtra znajduje się czarna, plastikowa butelka. Trzeba ją wyciągnąć i zaślepić jej otwór mocną taśmą lub czymś podobnym. Montujemy z powrotem.
7. Odłączyć podgrzewanie gaźnika.
8. Wyciągamy gasbox (czarne pudełko przycepione do króćca pomiędzy gaźnikiem a cylindrem) i rozwiercamy jego otwór na 10-11mm. Radzę robić małym naciskkiem i cofać wiertło, aby "opiłki" plastki nie formowały się w długie wstażki, które ciężko będzie usunąć ze środka gasboxa. https://lh6.googleusercontent.com/-m_Ti ... C_1116.jpg
9. "Zawirowywacz" spalin. Jest to rurka wychodząca z dyfuzora, idąca aż do puszki filtra. Należy odciąć przy dufuzorze na równo i zaspawać otwór, a w puszce filtra zaślepić. Tak wygląda https://lh4.googleusercontent.com/-HF96 ... 23k1rt.jpg

Po takich modyfikacjach konieczna porządna regulacja gaźnika poprzedzającą kompleksowe czyszczenie filtra powietrza oraz nasączeniem go specjalnym olejem.

Moduły 3NC-00 oraz 3RM-20 nie były blokowane.

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 15:23
autor: Challenger
Jak się odłącza podgrzewanie gaźnika? Mam DT125 '96 i do gaźnika idą jakieś rurki od głowicy czy to jest podgrzewanie gaźnika, czy może było to coś elektrycznego?

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 15:29
autor: Enduros70
Tak, to te rurki. Po prostu odłączamy te dwa przewody od gaźnika, od głowicy jeden i tym co został to zamykamy obwód w głowicy.

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 15:38
autor: Challenger
A w gaźniku mam te dziury po odłączeniu czymś zaślepić czy zostawić?

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 15:40
autor: Enduros70
Zostaw.

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 17:24
autor: jakub111
A co nam da ściągniecie rurek od podgrzewania gaźnika?

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 17:25
autor: Ulqloria
Podgrzewanie gaźnika zubaża mieszankę w nim.

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 17:30
autor: jakub111
Czyli DT 125 po tym zabiegu będzie więcej palić? A czy jest duża różnica w spalaniu między org dyszami a 240 i 30 ?

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 17:51
autor: gibons
Odłączenie podgrzewania gaźnika wpływa jakoś negatywnie np. w jazdę w dni co temperatura wynosi poniżej 0 stopni ?

Re: Zdejmowanie blokad, polepszanie mocy - wszystkie modele

Post: 28 wrz 2013, 18:46
autor: YankeS
nie