Strona 1 z 2

Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 19 mar 2014, 23:18
autor: Simson Dt 80
Witam !!!

Mam problem w Decie. Otóż nie było kabli w iskrowniku, przylutowałem te co wiedziałem. problem pojawił się przy kablach od cewki ładowania i świateł.

Więc zapłon wygląda tak:
Obrazek

Czujnik posiada dwa kable, biało czerwony i czarny (masa). czarny kabel ma rozdwojenie który łączy się z obudową statora (masa). Tak powinno być ?

Obrazek
Obrazek


Cewka zapłonowa ma jeden odczep połączony z cewką świetlną. odczep ten idzie na mase. Czy tak ma być ?

Obrazek
Obrazek

Z cewki świetlnej i ładowania wychodzą mi tylko dwa kable,a powinny być trzy. Gdzie trzeci kabel ma wyjść (do świateł, kolor biały). Dobrze by było jakby ktoś dał podglądowe foto, wtedy bym przylutował tak samo. Jeden kabel od cewki ładowania i światłe połączony jest z cewką zapłonową, wystaje mi drugi kabel, ładowanie (żółto-czerwony). Myślę że jest on dobrze przylutowany. Na schemacie jakoś to kijowo widać.

Obrazek

Z GÓRY DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI :D

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 19 mar 2014, 23:46
autor: Johnny
Widzialek kilka iskrownikow od DT 80 i jeden z nich przypomina Twoj. Obie cewki masz polaczone gdyz jest to masa obu cewek. Cewka ladowania i swiatel nie jest oryginalna wiec masz 1 wyjscie. U mnie oryginalnie wychodzil 1 kabel i rozdzielal sie na 2 tak jak na schemacie.

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 20 mar 2014, 15:37
autor: Simson Dt 80
Czyli ten jeden kabel ( żółto czerwony ) ma sie rozdwajać tak ?

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 20 mar 2014, 16:45
autor: Johnny
Mam na wierzchu iskrownik taki jak twój, ale nie będę rozbierał całego przewodu od iskrownika. Z cewki świateł/ładownaia wychodzi 1 przewod i idzie on chyba az do kostki, ale co dalej to nie wiem. Wg schematu powinny wychodzisz 2 przewody, u mnie w statorze ten przewod rozdwaja sie na 2.

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 20 mar 2014, 23:45
autor: Simson Dt 80
To zrób mi fotkę cewki od ładowania i świateł, jak możesz ;) Wiesz chce to zrobić jak Pan Bóg przykazał. Nie chce nic kombinować. Musi być fabryka bo do takiego stanu chce doprowadzić dete.

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 21 mar 2014, 0:51
autor: Johnny
Zeby byla fabryka to musialbys wymienic i cewke na oryginalna :) jutro zrobie fotke

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 21 mar 2014, 20:39
autor: Simson Dt 80
Okej czekam na foto.

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 21 mar 2014, 20:51
autor: Johnny
zdjecie cewki od tylu: wychodza 2 kable, nie widac aby cos bylo zmieniane wiec tak jak fabryka dała pewnie.

Obrazek

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 21 mar 2014, 22:45
autor: Simson Dt 80
Ale dałeś foto czy jak ?? Bo ja nic nie widzę. A słuchaj, mógłbyś zmierzyć rezystancje na tych kablach ?? U mnie tez wychodzą dwa kable, jeden żółto-czerwony a drugi czarny który idzie do masy, masa ta jest połączona razem z cewką zapłonową.

Zrobiłem też test miernikiem i wyniki są następujące:

Miernik ustawiony na 200 Ohmów:
-impulsator (biało/czerwony i czarny przewód) - 20,4 Ohm (w serwisówce 20 +/- 10%) - czyli ok
-cewka zapłonowa (czarno/czerwony i czarny przewód) - 220 Ohm ( w serwisówce 184 +/- 10%) - powinno chodzić
-cewka świateł i ładowania (tutaj mam tylko żółto/czerwony czyli tylko jakby była cewka od świateł) - wychodzi 1,6 Ohma (powinno być 0,87 +/-10% )

I tutaj pytanko, jakbym ten przewód żółto/czerwony rozdzielił na dwa przewody (dołożył biały do ładowania) będzie to wtedy chodzić ?? Znaczy się będzie ładowanie ? Nie wiem czy w mojej cewce nie ma jeszcze jednego odczepu, czy co.

Wybaczcie majstry ale nurtuje mnie to :)

-- 24 mar 2014, 19:23 --

Więc tak. Problem rozwiązany ! :) Zapodam zdjęcia co było nie tak.

Więc ktoś źle połączył ze sobą przewody. Z cewki wychodzi po dwa przewody na strony, łącznie cztery. Dwa przewody to jest masa, dwa pozostałe są od ładowania i od świateł. Przewody po przeciwnych stronach należy połączyć ze sobą, mamy masę wtedy, do dwóch pozostałych dorabiany kable i wypuszczamy z iskrownika. Do przewodu masowego też odrabiamy albo przewód z oczkiem i przykręcamy do masy, albo robimy jak w fabryce i łączymy na stale z masą cewki zapłonowej. Ja wybrałem ta pierwsza opcje.


Źle zlutowany przewód

Obrazek
Obrazek

Przewody rozlutowane

Obrazek

Tutaj robimy masę na krzyż

Obrazek

Wyprowadzamy przewód do połączenia z masą

Obrazek

I gotowe ! Zapłon jak z fabryki ;)

Obrazek

Po naprawie zrobiłem test miernikiem, wyniki są następujące:
-cewka ładowania (przewód żółto/czerwony) - 1,1 Ohm powinno być 0,9
-cewka swietlna (przewód biały) - 1,4 Ohm powinno być 1,3.

Wyniki mają nie dużą odchyłkę także powinno wszystko śmigać :) Teraz zostaje mi zamontować zapłon do silniczka ale to dopiero w następnym tygodniu jak zrobię remont :)

Wielkie dzięki Johnyy (tylko Ty się tu udzielałeś) <ok>

Re: Brak kabli w zapłonie, nieczytelne schematy.

Post: 24 sie 2014, 11:31
autor: riki76
Witam
Mógłby ktoś rozrysować jak idą połączenia wszystkich kabelków z iskrownika dt80, mam kłopot z połączeniem kabelków z cewki świetlnej/ładowania.