Strona 1 z 2

Brak Iskry

Post: 17 mar 2017, 16:10
autor: detmot5
Witam
Pewnego razu gdy wyjeżdżałem z domu moją dt to ona zgasła i już nie odpaliła. Problemem okazał się brak iskry. Kable wszystkie są ok, oporność cewki zapłonowej wynosi 20 Ohm, cewki na magnecie też są dobre (prąd jest), masa jest. Kilka dni temu gdy wykonywałem pomiary multimetrem postanowiłem jeszcze raz sprawdzić czy jest iskra. Okazało się, że jest no to poskładałem motocykl i wyjechałem na jazdę próbną, przy nawracaniu w lewo motocykl zgasł i już nie odpalił. Wcześniej gdy motocykl jeszcze jeździł czasami gasł gdy przekręciłem kierownicę w lewo ( nie żaden kabel nie jest ciągnięty przez kierownicę ani żaden kabel nie jest przetarty. Czasami myślę ,że to wina modułu, choć nie jestem pewien.
Liczę na szybką pomoc. Pozdrawiam.

Re: Brak Iskry

Post: 18 mar 2017, 21:36
autor: Johnny
kup moduł do chińczyka z allegro i go podłącz, 80 ma tylko moduł do iskry jak skutery 2t wiec tanio możesz sprawdzić moduł

Re: Brak Iskry

Post: 27 mar 2017, 17:03
autor: detmot5
Update. Po "poruszaniu" lub odłączaniu i podłączaniu kabla moduł-cewka WN (ten pomarańczowy) iskra pojawiała się na chwilę. natomiast po odkręceniu cewki WN iskra wróciła na kilkanaście min lub do odkręcenia gazu do końca ( moto przerywa na wysokich obrotach i gaśnie). Mierzyłem również napięcie na pomarańczowym przewodzie (od strony modułu) i z tego co widzę moduł jest dobry. Więc już kompletnie nie wiem co to może być.

Re: Brak Iskry

Post: 27 mar 2017, 18:30
autor: Johnny
sprawdziles uzwojenia cewki? moze po prostu juz do wymiany, cewke od chinczyka pasuje

Re: Brak Iskry

Post: 28 mar 2017, 15:51
autor: detmot5
http://netbiker.pl/produkt/yamaha-dt-80 ... lonowa-12v
Coś takiego będzie spoko ?
Mierzyłem opornosc wynosi 20 ohm ale ja nie widzę innej opcji jak cewka, bo jak porusze pomarańczowym kablem to iskra czasami wraca ale na max 20 min lub do mocniejszego odkręcenia gazu.

Re: Brak Iskry

Post: 28 mar 2017, 19:20
autor: Vidon
Mam używaną sprawną za 3 x mniej, jak coś pisz

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Brak Iskry

Post: 28 mar 2017, 20:17
autor: detmot5
Nie dzięki, wole nową, ale taka jaką podesłałem się nada? Czy ta z larssona będzie lepsza ?

Re: Brak Iskry

Post: 28 mar 2017, 21:43
autor: Johnny
ta będzie ok

Re: Brak Iskry

Post: 13 maja 2017, 8:12
autor: detmot5
Update po długim czasie.
Nie miałem ostatnio czasu zajmować się motocyklem- stąd taka przerwa.
Zmierzyłem oporność cewek iskrownika.
I sprawa wygląda tak:
Oporność między biało-czerwonym a czarnym kablem = 20 ohm
Oporność między czarno-czerwonym ( idącym od mniejszej cewki) na sekundę pojawia się oporność raz 100 ohm raz 184 ohm a raz 190 ohm i wyżej, po chwili od przyłożenia miernika oporność spada do zera.
Cewki świateł i ładowania również mają nieprawidłową oporność ale to w przypadku iskry nie gra roli tak ?
Dodatkowo jak zawiozłem cewkę do elektronika to on powiedział, że cewka jest dobra a zepsuty jest to małe czarne coś czego nazwy nie pamiętam(impulsator, czujnik położenia wału?). Już nie wiem co o tym myśleć.
Proszę o pomoc. Pozdro

-- 16 maja 2017, 17:07 --

Serio nikt nie pomoze ? :/

Re: Brak Iskry

Post: 24 maja 2017, 16:58
autor: wrider24
Miałem to samo , u mnie wynikało to z zalewania wodą elektryki , cewke brałem od drugiej dt 80 tak samo jak regulator napięcia i moduł zapłonowy. Najprawdopodobniej coś w kablach , problem identyczny jak omawiasz. A co z podpieciem na krótko ?