Strona 1 z 1

[DT 80 LC] Brak iskry

Post: 30 lip 2017, 12:52
autor: Danioss
Witam, wiem że temat wiele razy poruszany jednak jestem dość ciemny w sprawach elektryki i czasami z poprzednich tematów nie rozumiem a wole nie odkopywać.
Odkupiłem Yamahe DT 80 LC I która około 5-6 lat temu była u mnie ale odsprzedałem koledze który teraz odsprzedał mi spowrotem. Ale do sedna, DT sprzedawałem na chodzie, teraz ''wróciła'' do mnie bez iskry, myślałem że jakaś pierdoła ale problem mnie przerósł. Czytałem na forach ze starych tematów że można zamontować cewke WN oraz modul od byle czego.
Najpierw postawiłem na świece - ale na każdej brak iskry.
Wymieniłem całą cewke WN na nową wraz z fajką i kablem - nadal brak.
Wymieniłem Moduł na jakiś niby ''tuningowy'' do TZR 50 (wiem ze kiedys bedzie trzeba kupic orginał ale póki co chce go tylko odpalić zeby byle jak chodził) - Jestem pewny na 80 % że podłączyłem go prawidłowo ponieważ na module jest dioda, i gdy kopie kopką impulsator daje prąd i dioda się lekko świeci, czasami mocniej, ale iskry nadal brak.
Elektryka ogólnie jest pokopana ponieważ ktoś przerabiał żeby chodził bez aku i inne pierdoły ale okablowanie w miare orginalne.
Postanowiłem zabrać się za iskrownik, niestety póki co nie posiadam ściągacza do magneta i nawet nie wiem która cewka jest od zasilania modułu( stawiam że ta cewka daje za mały prąd lub jakieś złe ustawienie impulsatora o ile sie go ustawia)
Jak myślicie, czy będzie to ta cewka? za co sie brać dalej ponieważ jestem zielony już dosłownie.

Ogólnie kolega któremu sprzedałem zrobił w nim kapitalny remont (nawet 2 ponieważ pierwszy zatarł przez zaniedbanie) wał tłok szlif itd. Po remoncie przejechał jakies 50 km i nagle stracił iskre , mechanik który go robił mówił mu że padnie moduł ale moduł wymieniony a iskry dalej brak (taki zwykły starszy pan garażowicz) kolega twierdzi że mógł źle poskłądać coś w iskrowniku.

nie umiem robić pomiarów ale udało mi sie jedynie sprawdzić że przy czerwono bialym kablu opornośc - jak ustawie na mierniku 200 to pokazuje mi 22,0 ohm ( nie znam się na miernikach i nie wiem czy to 220ohm)
Impulsator - oporność 20-22 ohm
V cewki nie umiem sprawdzić ponieważ nie wiem jak i ile powinno być. Pozdrawiam



https://zapodaj.net/9ea26dcc1598d.jpg.html https://zapodaj.net/877a1aadcc599.jpg.html
https://zapodaj.net/332ced442e149.jpg.html https://zapodaj.net/e3bb9d9fff869.jpg.html

-- 05 sie 2017, 19:20 --

Dziękuję za odpowiedzi... póki co nie mam jak odkręcić magneta, nie umiem nigdzie znaleźć ściągacz żeby kupić... czy są jakieś zamienniki cewki od zapłonu?