YPVS BEZ ORYGINALNEGO MODUŁU ZAPŁONOWEGO
: 02 wrz 2021, 22:31
Cześć!
Wybaczcie capsa, ale bardzo się uradowałem pewnym odkryciem
Otóż silniczek krokowy 3 pin (2+1) możemy uruchomić (aby w pełni sprawnie działał YPVS) nie mając oryginalnego modułu zapłonowego
Przepis?
Budowa modułu zapłonowego
Nie będę wchodził w szczegóły - wewnątrz modułu (zarówno AC jak i DC CDI) znajduje się duży (zazwyczaj czerwony) kondensator, 1uF 400V. Jedna jego odnoga podłączona jest zawsze do cewki zapłonowej, aby mógł się ładować. Natomiast drugą odnogę podłączamy pod czarno-żółty przewód silniczka. Voila! YPVS żyje Brązowy przewód silniczka do plusa po stacyjce, czarny - masa.
Najtrudniejsza część to oczywiście rozebranie modułu, popularne moduły AC zalewane są żywicą epoksydową, w dodatku czarną. Nie mam niestety na nie przepisu. Natomiast sam używam modułu DC-CDI z Kymco 4T z kostką 4+2 pin (recepta na uszkodzoną cewkę zasilającą CDI):
Jest on zalany miękkim silikonem, kondensator dobrze widoczny. Wydrapujemy silikon przy drugiej odnodze kondensatorka, lutujemy tam przewód i lutujemy konektor żeński baryłkowy 4 mm, żeby podłączyć do silniczka. Całość zalewamy z powrotem silikonem lub klejem gorącym.
Wybaczcie ewentualne błędy, ale nie widziałem nigdzie rozwiązania na uruchomienie YPVS bez oryginalnego modułu, stąd przez emocje mogłem coś nabazgrać.
Pozdro, seler
Wybaczcie capsa, ale bardzo się uradowałem pewnym odkryciem
Otóż silniczek krokowy 3 pin (2+1) możemy uruchomić (aby w pełni sprawnie działał YPVS) nie mając oryginalnego modułu zapłonowego
Przepis?
Budowa modułu zapłonowego
Nie będę wchodził w szczegóły - wewnątrz modułu (zarówno AC jak i DC CDI) znajduje się duży (zazwyczaj czerwony) kondensator, 1uF 400V. Jedna jego odnoga podłączona jest zawsze do cewki zapłonowej, aby mógł się ładować. Natomiast drugą odnogę podłączamy pod czarno-żółty przewód silniczka. Voila! YPVS żyje Brązowy przewód silniczka do plusa po stacyjce, czarny - masa.
Najtrudniejsza część to oczywiście rozebranie modułu, popularne moduły AC zalewane są żywicą epoksydową, w dodatku czarną. Nie mam niestety na nie przepisu. Natomiast sam używam modułu DC-CDI z Kymco 4T z kostką 4+2 pin (recepta na uszkodzoną cewkę zasilającą CDI):
Jest on zalany miękkim silikonem, kondensator dobrze widoczny. Wydrapujemy silikon przy drugiej odnodze kondensatorka, lutujemy tam przewód i lutujemy konektor żeński baryłkowy 4 mm, żeby podłączyć do silniczka. Całość zalewamy z powrotem silikonem lub klejem gorącym.
Wybaczcie ewentualne błędy, ale nie widziałem nigdzie rozwiązania na uruchomienie YPVS bez oryginalnego modułu, stąd przez emocje mogłem coś nabazgrać.
Pozdro, seler