Strona 1 z 7

BMW E46 318I M52TUB25 by dk9

Post: 09 mar 2015, 22:36
autor: damianksiazek9
Siemando, od pewnego czasu wożę się bumką E46 318i.
Kupiłem bardzo tanio od znajomego handlarza ( tak dobry znajomy co by mi gówna nie wcisnął), była rozbita przodem przez co musiałem wymienić maskę, zderzak przedni i prawy błotnik oraz wstawić prawą podłużnicą i wyprostować lewą.
Wszystko mam elegancko porobione i zostało tylko pomalować elementy, biorę się za to w tym tygodniu :)
Fabrycznie bumka miała takie wyposarzenie:
S286A BMW LM Rad BMW Styling BMW LA wheel BMW Styling
S305A Fernbedienung für Zentralverriegelung Remote control for central locking
S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical
S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S441A Raucherpaket Smoker package
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S660A Radio BMW Reverse (C42) Radio BMW Reverse (C42)
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S818A Batteriehauptschalter Battery master switch
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S999A Auftragssteuerung "HEA" Job order management "HEA"
Od siebie dodałem póki co multifunkcyjną kiere z poliftinga, BC, radio BUSINESS CD i zamontowałem komplet kierunkowskazów czyli białe przednie, boczne i tylne lampy.
Na wiosnę planuje założyć klimatyzacją automatyczną.
Na dzień dzisiejszy prezentuje się tak:
Obrazek
Obrazek

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 10 mar 2015, 18:04
autor: Johnny
Opłacało się taką po booom kupić?

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 11 mar 2015, 12:23
autor: damianksiazek9
Oczywiście :) Jeździ lepiej niż taka sama kolegi bezwypadkowa. Wszystko mam porobione jak trzeba, wyszło że jest lekka odchyłka na prawym przednim kole, ale w normie. Super auto, jak na 98 rok to naprawde bardzo dobry stan techniczny. Jedynie troche rdza wychodzi, ale niedługo nie będzie po niej śladu :)
Jakbym ci powiedział ile mnie wyszła to sam byś kupił :D

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 11 mar 2015, 18:31
autor: Johnny
a taka naprawa w przypadku bmw to droga sprawa po kolizji? bo poduszki nie strzelily?

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 12 mar 2015, 12:08
autor: damianksiazek9
Wystrzeliła poduszka w kierownicy, ale i tak zmieniłem sobie odrazu na całą kierownicę z poliftowej wersji trójramienną z multifunkcją ( koszt takiej kiery to 500zł, ja miałem za 50) Maska 500, zderzak 400, błotnik koło 200, za podłużnicę dałem 50zł i blacharz wziął 1000zł za wstawienie i prostowanie. Komore silnika i podłużnicę pomalowałem sam. Teraz dochodzi lakiernik 250zł od elementu po znajomości :)
Bumka wyszła mnie jakieś 5500 bez części eksploatacyjnych które wymieniłem tj kompletny ręczny, oleje płyny itp

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 12 mar 2015, 15:04
autor: Kawasaki
Cena śmieszna, ale podłużnica spawana...
Sam miałem e46, ale z 2.8 i bardzo miło wspominam to auto, choć mój portfel trochę gorzej.

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 12 mar 2015, 17:50
autor: damianksiazek9
Gdybyś zobaczył jak jest zrobione nie powiedział byś że była wymieniana :)

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 12 mar 2015, 17:53
autor: Kawasaki
Nie mówię, że nie. Świadomość by mnie irytowała...
Tylny wózek z podłogi się nie wyrywa? Nie wiem jak Beemka mogła wypuścić taki bubel w przedliftach.

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 12 mar 2015, 18:04
autor: damianksiazek9
Sprawdzałem mocowanie dyfra i jest OK, od początku bałem się żeby nie było wyrwane bo trochę roboty jest żeby to wyspawać na nowo ale byłem miło zaskoczony :D
Teraz bawie się z montażem BC, a raczej z kodowaniem bo wszystko jest dołożone i zakodowane, a nie działa.
Teoretycznie potrzebuje jeszcze czujnik temp zew ale innym działa bez tego i wyświetla temperature -40 stopni poprostu.
Bawiłeś się w coś takiego może?

Re: BMW E46 318I m43 by dk9

Post: 12 mar 2015, 18:41
autor: Kawasaki
Nie, nic takiego nie robiłem. Jedyny mod to Bilsteiny b8 + einbachy i rozpórka z przodu.
Drugiego dnia prawie skasowałem furę, zabrakło z 2 cm od drzewa po spinie.
Takie pierwsze przygody z mocniejszym RWD...Szkoda, że e46 już były bez szperunku oprócz Mki...