Regulamin forum
Przy dodawaniu tematu wybierz odpowiedni prefiks z listy. Pamiętaj aby w opisie twojego problemu podać dokładny model motocykla wraz z jego rocznikiem, np. Yamaha DT 125 LC2 1988. Postaraj się opisać wszystko dokładnie i szczegółowo, to bardzo ułatwi innym użytkownikom udzielić konkretnej odpowiedzi.
to jest taka specjalna farba w sklepie tego nie kupisz
Nie pomagam na PW masz pytanie to pisz w wątku.Na forum nie jesteś sam wiele ludzi ma podobne problemy i lepiej dla nich jak znajdą pomoc przeszukując forum.
z taśmą nie wychodzi, za grube by to było i magneto zedrze koszulką też nie da rady a co do tej żywicy http://allegro.pl/zywica-epoksydowa-epo ... 27789.html to da radę coś takiego? gdzieś to dostanę stacjonarnie myślicie w takiej małej ilości? bo w castoramie to od 50 zł, duża puszka, więc troche szkoda
Zanim zalepisz miejsce lutowania czymś "stałym" zwróć uwagę na średnicę lutowanego miejsca - musi być zbliżona do przekroju drutu, z którego wykonano cewkę. Do izolacji możesz użyć żywicy poliuretanowej (dokładnie takiej samej jak w transformatorach zalewanych). Elektrycy często używają specjalnego lakieru izolacyjnego, który chyba najłatwiej znaleźć w sklepach z art. el.
Specjalnego lakieru elektroizolacyjnego nie dostaniesz tak od ręki w elektrycznym, żywica epoksydowa spokojnie się nadaje do tego celu, kupisz w motoryzacyjnym
Żywica epoksydowa jest 3 razy droższa niż poliestrowa, którą z powodzeniem można użyć lub zakupić lakier izolacyjny w sprayu jak wyżej ktoś pisał, w elektronicznym powinni mieć, bo używa się go do płytek PCB. Jeśli jest przebicie na inny zwój to gówno z tego będzie.
ogólnie bez skutku w elektronicznym polecono mi to http://allegro.pl/lakier-izolacyjny-pvb ... ule_id=201 użyłem tego, lut zmieniłem, nie jest na pewno przesadzony więc myślę że średnica się zgadza i dalej jest tak samo. te iskry na czujniku położenia walu mają z nim samym coś wspólnego czy to tylko przez te zwoje?
Średnica lutowanego miejsca nie ma nic wspólnego z iskrą na czujniki poł. wału, ta bierze się z jakiegoś przebicia. To, że zmieniłeś lut na mniejszy wcale nie oznacza, że wszystko powinno śmigać jak ta lala bo zwyczajnie mogłeś usmażyć fabryczny lakier izolacyjny na zwojach w pobliżu lutowanego miejsca i efektu nie będzie. Robiłeś jakieś pomiary po lutowaniu?