Długość całkowita: 2160 mm
Szerokość całkowita: 830 mm
Wysokość całkowita: 1255 mm
Rozstaw osi: 1415 mm
Prześwit: 315 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 119 kg
2. Rutynowa obsługa:
Silnik:
Świeca zapłonowa: NGK BR9ES , Nippon Denso W27ESR-U
Przerwa elektrody: 0.7-0.8 mm
Obroty biegu jałowego: 1300-1400 RPM
Luz linki gazu (na rollgazie): 2-5 mm
Luz linki sprzęgła (dźwignia przy uchwycie): 2-3 mm
Nadwozie:
Luz dźwigni hamulca przedniego: 2-5 mm
Poziom dźwigni tylnego hamulca: 15 mm poniżej górnej krawędzi podnóżka
Luz łańcucha: 25-40 mm
Minimalna grubość okładziny klocka hamulcowego: 0.8 mm
Ciśnienie w oponach:
Do 90 kg obciążenia - przód 18 psi, tył 22 psi
Powyżej 90 kg (z pasażerem itd): P 22 psi, T 26 psi
W terenie: P 18 psi, T 22 psi
Maksymalne obciążenie: 47kg na przód, 134kg na tył
Polecane oleje i inne płyny
Paliwo: Bezołowiowe, minimum 91 oktanów (RON)
Smarowanie silnika
Pojemność zbiorniczka oleju: 1.2 l
Rekomendowany olej: Yamaha 2T oil lub http://yamahadt.net/jaki-olej-do-silnika-t2681.html
Smarowanie przekładni
Pojemność: 750 ml
Poj. po remoncie (na sucho): 800 ml
Rekomendowany olej: 10W40 http://yamahadt.net/jaki-olej-do-silnika-t2681.html
Przednie zawieszenie (pojemność na lagę)
Starsze DT (3DB1 '88 i '89): 486 ml
Nowsze DT (3RN1 i późniejsze): 495 ml
Rekomendowany olej: 10W, do lag
Smarowanie łańcucha:
standardowy łańcuch: SAE 10W/30 SE olej silnikowy lub smar do łańcuchów w aerozolu
łańcuch typu o-ring: SAE 30-50W silnikowy lub smar w aerozolu odpowiedni dla łańcuchów oringowych.
Płyn hamulcowy: DOT4 (jeśli nie ma DOT3 pasuje)
Smarowanie filtra powietrza: specjalny olej do filtrów powietrza
3. Silnik, sprzęgło i skrzynia biegów
Silnik
Pojemność: 124 cm3
Średnica cylindra: 56.0 mm
Skok tłoka: 50.7 mm
Stopień sprężania: 6.8:1
Głowica
Maksymalne wypaczenie przylgni głowicy: 0.03 mm
Cylinder
Standardowa średnica: 56.00-56.02 mm
Wał korbowy
szerokość: 57.90-57.95 mm
Przełożenie pierwotne (Primary Drive)
3.227:1 (71/22z)
Sprzęgło
Ilość tarcz ciernych: 7
Ilość metalowych przekładek: 6
Ilość sprężyn: 5
Grubość tarcz ciernych: 2.9-3.1 mm
limit serwisowy: 2.7 mm
grubość przekładek: 1.05-1.35 mm
limit wykrzywienia: 0.05 mm
długość sprężyn: 34.5 mm
limit serwisowy: 32.0 mm
limit zniekształcenia popychacza: 0.15 mm
Skrzynia biegów
Przełożenia:
1 bieg: 2.833:1 (34/12z)
2 bieg: 1.875:1 (30/16z)
3 bieg: 1.412:1 (24/17z)
4 bieg: 1.143:1 (24/21z) [tu ciekawostka, takie samo jak w TZR]
5 bieg: 0.957:1 (22/23z)
6 bieg: 0.818:1 (18/22z)
Napęd końcowy
Przełożenie 3.563:1 (57/16z)
Łańcuch: 428
ilość ogniw: 134
4. Chłodzenie
Ciecz chłodząca: mieszanka 50% woda destylowana, 50% niezamarzający płyn do chłodnic
(ethylene glycol - petrygo/borygo)
Pojemność układu: 0.92 l
5. Układ paliwowy:
pojemność baku: 10 l
rezerwa: 1.8 l
gaźnik: Mikuni VM28SS
dysza główna: 210
dysza wolnych obrotów: 25 (dla zablokowanego rocznika 2005-2006 17,5)
iglica rozpylacza: 5J25
pozycja iglicy: 4 rowek od góry
Śruba powietrza - ilość obrotów od pełnego wkręcenia: 1 i 1/2
Obroty biegu jałowego: 1300-1400 RPM
6. Rama i zawieszenie
Przednie lagi
skok: 270 mm
długość sprężyny (luzem): 503 mm
limit serwisowy: 468 mm
poj. oleju (na lagę): DT '88 i '89 - 486ml, nowsze 495 ml
poziom oleju: '88-'89 - 175 mm, nowsze 165.5 mm
Tylne zawieszenie
Skok: 260mm
długość sprężyny luzem: 245 mm
limit serwisowy: 243 mm
ciśnienie gazu: 15kg/cm2
7. Koła, hamulce i opony
Koła
przód: 1.60x21
tył: 1.85x18
Tarcze hamulcowe
Grubość: Przód: 3.5 mm Tył: 4.5 mm
Limit serwisowy: P: 3.0 mm T: 4.0 mm
Średnica zacisku: P: 34.9 mm T: 30.2 mm
Grubość okładziny ściernej klocka: 6.0 mm
limit serwisowy: 0.8 mm
płyn hamulcowy: DOT4 jeśli nie ma - DOT3
Opony
Przód: 2.75x21 4PR
Tył: 4.10x18 4PR
8. Elektryka
Akumulator
Typ: GM3-3B/FB3L-B
pojemność: 12V 3AH
uziemienie: minus
Prądnica
System ładowania, napięcie przy 3000 RPM: 13.3-15.3 V
Światła, napięcie przy 2500 RPM: 11.5-13 V
Oporność cewki ładowania przy 20 st. C : 0.3-0.5 Oma
Oporność cewki świateł przy 20 st. C : 0.24-0.36 Oma
Bezpiecznik: 10A
Żarówki
Lampa przednia: 12V, 45/40W
Postojówka: 12V, 4W
Światło stop: 12V 5/21W
Migacze: 12V, 21W
Oświetlenie liczników: 12V 3.4W
Kontrolki: 12V 3W
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pasowanie tłoka / luz montażowy:
- tłoki kute (Wossner) 0,05mm
- tłoki odlewane (TKRJ, Meteor, Namura, Wiseco, Mitaka, OMP, Vertex ) 0,04-0,05mm
- Łożysko główki korbowodu 16x21x19,5
- Łożyska wahacza 22x28x20
- Łożyska kołyski 20x27x15
- Łożysko dolne amortyzatora: 12x26x13x15 (zamiennik: 12x26x12x16)
- Łożyska na wał : 6305RI C3(zwężane - 25x62x16)
- Łożyska wałka balansującego: 6302 C3(15x42x13) i 6203 C3 (17x40x12)
- Łożyska wałka sprzęgłowego: 6204Z C3 (20x47x14) i 15x25x12 igiełkowe
- Łożyska wałka zdawczego: 6202 C3 (15x35x11) i 6304 C3 (20x53x15)
- Łożysko wybieraka: 6004 (20x42x12) - niewymienne
- Łożyska koła tył : 6004 (20x42x12)
- Łożyska koła przód : 6202 (15x35x11)
- Uszczelniacze wału : od strony magneta : 25x44x8, od strony sprzęgła : 32x44x8
- Uszczelniacze wahacza głównej ośki 22x28x8 (dostępne 22x28x4 i dajemy po obu stronach)
- Uszczelniacze kołyski oraz dolnej części wahacza 20x27x5
- Uszczelniacze dolnego łożyska amortyzatora 18x26x4,5 (zamiennik 18x26x4)
- Uszczelniacze koła tył : 28x47x7
- Uszczelniacze koła przód : 20x35x5
- Uszczelniacz wałka zębatki zdawczej : 26x38x5
- Uszczelniacz wałka stopki zmiany biegów : 12x21x4
- Uszczelniacz kopnika: 20x30x4
- Uszczelniacz wysprzęglika: 14x25x5
- Uszczelniacz pompy wody: 10x31x13,5
- Uszczelniacze lag olejowe 41X53X8/9.5
- Uszczelniacze lag przeciwpyłowe 41x53,7x5
- Śruty główki ramy: Śednica: 4,6mm Ilość: 22
- Oring śruby składu mieszanki: 3x1mm
- Oring śruby podnoszenia przepustnicy: 3x1,5mm