Jak powszechnie wiadomo piętą achillesową yamahy dt 125 jest lipna uszczelka pod głowicą, a co za tym idzie grzanie się naszego moto. A więc teraz postaram się wyjaśnić jak wymienić ową uszczelkę na nową (koniecznie trzywarstwową).
1. Przygotowywujemy moto do rozkręcenia. Motor powinien być czysty, aby nie powpadały nam jakiekolwiek brudy do środka cylindra, gdy będziemy mieli odkręconą głowicę.

A tak wygląda nowa uszczelka:

2. Pierwsze co robimy do odkręcamy owiewki, a mianowicie: 2 przednie owiewki przy baku (po 3 śruby na stronę), oraz 2 tylne boczki (po 1 śrubie na stronę).
Motocykl teraz wygląda tak:

3. Teraz odkręcamy kanapę, czyli po 1 śrubie na bok:

i

4. Przed odkręceniem śruby mocującej bak musimy zdjąć wężyk paliwowy, a co za tym idzie musimy zdjąć zabezpieczenie wężyka:

I zdejmujemy wężyk:

Ważne! Kranik musi być zakręcony, bo nie chcemy stracić jakże cennej wahy!
5. Następnie odkręcamy 1 śrubę od baku kluczem o rozmiarze 10:

I zdejmujemy bak ciągnąc go do tyłu motocykla. Teraz nasz motocykl wygląda tak:

6. Teraz musimy spuścić płyn chłodniczy. A więc przygotowujemy jakieś naczynie żeby weszło tam około 1l naszego płynu, odkręcamy śrubę zaznaczoną na obrazku (klucz o rozmiarze 10) i spuszczamy płyn. Przed spuszczeniem powinniśmy odkręcić korek od chłodnicy, aby płyn szybciej zleciał.


7. Teraz należy spuścił płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Czyli odkręcamy 2 śruby zaznaczone na czerwono, zdejmujemy zabezpieczenie wężyka zaznaczone na niebiesko, wyciągany korek i zlewamy płyn do naszego naczynia:

8. Następnie musimy odkręcić dyfuzor. Najpierw musimy odkręcić mocowanie przy dyfuzorze (2 nakrętki o rozmiarze 12)

Odkręcamy kolejną śrubę mocowania (rozmiar 10):

No i na koniec jeszcze jedną śrubę mocowania dyfuzora do ramy:

Tutaj odkręcamy śrubę którą chcemy, gdyż nie ma to różnicy (ja natomiast zawsze odkręcam tą bliżej ramy).
Zdejmujemy dyfuzor i pozostaje nam taka część motocykla:

9. Teraz musimy odkręcić mocowania głowicy do ramy. Robimy to odkręcając 3 śruby (z tego co pamiętam to główka ma rozmiar 13, a nakrętka 14):


10. Teraz odkręcamy silniczek zaworu wydechowego, bo będzie nam przeszkadzał podczas odkręcania głowicy. Robimy to odkręcając 2 śruby krzyżakowe:

11. Teraz zdejmujemy fajkę ze świecy:

12. Teraz zdejmujemy wężyk z płynem chłodniczym:

Robimy to zaciskając zabezpieczenie (niebieskie linie) i zdejmujemy jednocześnie wężyk.
Analogicznie postępujemy z drugim wężykiem, a następnie odkręcamy świecę:

13. Teraz luzujemy wszystkie nakrętki mocujące głowicę (powinniśmy odkręcać je po skosie), zdejmujemy je i w ten oto sposób mamy już luźną głowicę:

14. Zdejmujemy głowicę:

15. Zdejmujemy starą uszczelkę i zakładamy nową:

16. Zakładamy głowicę i przed nakręceniem oryginalnych nakrętek proponowałbym założyć podkładki samo kontrujące, w celu uniemożliwienia odkręcania się głowicy:

17. Przykręcamy wszystkie nakrętki (klucz o rozmiarze 12). Robimy to po skosie używając co raz to większej siły:

18. Przykręcamy wszystko po kolei, czyli czytamy ten poradnik od tyłu ;)
19. Po poskręcaniu wszystkiego zalewany układ płynem chłodniczy, zaczynamy od chłodnicy:

Tutaj zalewamy aż po sam korek.
A następnie wlewamy płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego. Jego poziom ma być pomiędzy dwoma kreskami (sprawdzamy na wypionowanym motocyklu):

20. Zakręcamy chłodnicę oraz zbiorniczek wyrównawczy. No i gotowe! ;)
Miłej jazdy!