Jak dobrać dysze do większego gaźnika?
: 25 lut 2019, 14:17
Posiadam DT 50 MX z 1986 roku na zapłonie CDI oraz z membranami dolotowymi. Cylinder to standardowe 50 ccm. Ktoś kiedyś założył większy gaźnik. Z instrukcji powinien być Teikei y14p 5m600, dysza główna 88, dysza powietrza 40, to jest chyba gaźnik o średnicy gardzieli 14-16mm. https://i.redd.it/24qu721c7e201.jpg.
Posiadam gaźnik mikuni VM20, średnica gardzieli to 20-21mm. Kiedyś próbowałem zmniejszać mu dysze główną i powietrza na mniejsze, nie pamiętam dokładnie jakie. Efekt był taki, że motor trzymał ładnie wolne obroty i jakoś jechał ale wydaje mi się, że to nie jest to. Dymi z wydechu wg. mnie ponad miarę oraz na naprawdę wysokie obroty wchodzi tylko kiedy gazuję go na luzie. Podczas jazdy nie jest w stanie uzyskać wysokich obrotów lub go muli. Przy najmniejszej zębatce zdawczej, tej z przodu, jestem w stanie rozwinąć max 40 km/h.
Czy kupować mniejszy gaźnik czy jest szansa wyregulować ten dyszami? Dyszy emulsyjnej chyba nie ma co ruszać bo jest dobrana do danego gaźnika.
Posiadam gaźnik mikuni VM20, średnica gardzieli to 20-21mm. Kiedyś próbowałem zmniejszać mu dysze główną i powietrza na mniejsze, nie pamiętam dokładnie jakie. Efekt był taki, że motor trzymał ładnie wolne obroty i jakoś jechał ale wydaje mi się, że to nie jest to. Dymi z wydechu wg. mnie ponad miarę oraz na naprawdę wysokie obroty wchodzi tylko kiedy gazuję go na luzie. Podczas jazdy nie jest w stanie uzyskać wysokich obrotów lub go muli. Przy najmniejszej zębatce zdawczej, tej z przodu, jestem w stanie rozwinąć max 40 km/h.
Czy kupować mniejszy gaźnik czy jest szansa wyregulować ten dyszami? Dyszy emulsyjnej chyba nie ma co ruszać bo jest dobrana do danego gaźnika.