Strona 1 z 3

Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 16 cze 2019, 13:46
autor: Paula1916
Hej! To znowu ja :roll:
a więc.. jestem po tulejowaniu cylka + wymianie uszczelki pod głowicą + nowy tłok wossner

Dzisiaj w końcu udało mi się wszystko poskręcać, zamontować i uruchomić moto, ale słyszałam, że poskręcanie wszystkie to nie koniec. Stąd moje pytanie co dalej powinnam zrobić? Słyszałam, że koniecznie muszę zmierzyć odległość squish wkładając cynę przez otwór od świecy.. ale kompletnie nie wiem 'z czym to się je'. Czy mógłby ktoś mi wytlumaczyć na czym to polega i co jeszcze muszę zrobić, bym mogła w końcu cieszyć się jazdą? <help> Konieczne są jakieś regulacje przy nowym tłoku i nowej tulei?

Generalnie dzisiaj składając wszystko, zalałam moto płynem chłodniczym z nadzieją, że za chwilę polatam sobie po lesie, ale oczywiście to byłoby zbyt piękne i musiał pojawić się jakiś problem :F :F Płyn ucieka mi śrubą spustową, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje, sprawdzając to, odkręciłam wszystkie śruby no i teraz mam też do wymiany uszczelkę, ale nie wiem dlaczego płyn nie uciekał uszczelką tylko śrubą.. może miał ktoś podobnie <?> dodam, że śruba była dobrze dokręcona..

Mega proszę o pomoc, bo już zaczynam mieć dość... <glowawmur> ledwo kupiłam moto, a nawet nie zdążyłam się nacieszyć, bo od początku ciągle jakiś problem. Staram się robić wszystko sama, bo w mojej okolicy nie ma żadnego dobrego mechanika od motocykli.. Tulejowanie, planowanie, dobór tłoka itp. wykonał Wojtala, więc na pewno wszystko jest dobrze zrobione, ale resztę muszę zrobić sama, lecz musiałby mnie ktoś tylko nakierować co dalej..

Z góry baardzo dziękuję :roll:

-- 16 cze 2019, 13:54 --

Zapomniałam dodać, że podczas skręcania głowicy miałam wrażenie, że 3 szpilki są za krótkie, ale skręciłam tak. Dodaje fotkę jak to wyglądało - nie wiem czym to jest spowodowane, bo szpilki wkręciłam tak jak były. Zastosowałam nakrętki samokontrujące, ale na dwie szpilki weszły tylko do połowy..
Zdjęcie przed skręceniem i po skręceniu:
https://imgur.com/2RlgO2T
https://imgur.com/9ilAv6D

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 16 cze 2019, 14:11
autor: rykpat
Czy na śrubie spustowej płynu była założona miedziana podkładka?
Zakładam, że klucz dynamometryczny koleżanka posiada?
Uszczelka pompy wody do kupienia choćby tutaj: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pom ... 7413808738, jeśli o dobrej uszczelce myślę ;)

Szpilki faktycznie krótkawe, mogłaś zmienić na inne, bo nie jestem pewien czy nakrętka samohamowna spełnia swoją funkcję na 100%. Kto wkręcał szpilki, Wojtala?
A co do squisha to się nie wypowiadam, bo nie wiem dokładnie.

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 16 cze 2019, 14:21
autor: Paula1916
Stalowe podkładki były założone od kiedy kupiłam moto i nie zmieniałam ich na miedziane, prędzej nie leciał tamtędy płyn, a teraz owszem. Co do klucza dynamometrycznego to przyznam się bez bicia, że nie posiadam.. Przez miesiąc szukałam osoby, która taki klucz mogłaby mi pożyczyć na kilka chwil, ale w mojej okolicy wiele osób - nawet mechaników nie posiada takiego klucza, a nie chciałam wydawać znowu kilkaset złotych na klucz, który będzie mi potrzebny na chwilę. Niedawno kupiłam tą yamahę, a od kiedy ją mam to nawet jednej konkretnej jazdy nie miałam ,bo non stop coś. Przykręcałam z wyczuciem oczywiście na krzyż z coraz to większą siłą. Myślę, że dobrze jest skręcone. Dodatkowo w koło komory spalania dalam cienką warstwę reinzosilu.

Dokładnie o tą uszczelkę chodzi, dziękuję.

Myślę,że dwie nakrętki nie spełniają swojej funkcji, bo szpilka nie dosięga do tego niebieskiego kołnierzyka.. ale cóz teraz mogę zrobić - jeździć i obserwować :roll: Szpilki wkręcałam sama, ale to akurat robiłam nie pierwszy raz.. Swoją drogą nawet nie pamiętam czy nie były takie, gdy rozkręcałam moto.. <glowawmur>

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 16 cze 2019, 15:56
autor: utex
Cześć,ja ze swojej strony napiszę tylko że po złożeniu warto dac nową świece,pamiętaj o większej ilości oleju,po odpaleniu moto pierwszy raz niech pochodzi z 10 minut na wolnych obrotach.Temat o docieraniu jest na forum.Jeśli ta uszczelka pompy wody jest dobra to nie trzeba zakładać nowej.Tak jak pisał kolega musi być miedziana podkladka.Tak tylko zapytam,pierścienie masz założone szczelina w te wypustki na tłoku?Nie wiem jak to się fachowo nazywa.Tłok strzalka w kierunku wydechu?Zawsze można przesmarowac trochę olejem od mieszanki tlok i lozysko korbowodu,ale teraz już masz poskladane.Czy dałaś nowe łożysko?Warto sprawdzić czy zawór nie będzie dotykal tloka,wyregulowac go po złożeniu.Nalac plynu chlodniczego do zbiorniczka z tyłu jeśli wylalas stary.

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 16 cze 2019, 17:33
autor: Paula1916
@utex

Właśnie razem z uszczelką pompy wody (poprzednia jest w kawałkach) chcę zamówić nową świece. Jak założę nową uszczelkę to spróbuję z tą miedzianą podkładką, mam nadzieje, że to pomoże.
Tak, pierścienie są zablokowane, trafiłam w zamki. Strzałka w kierunku wydechu. Smarowałam olejem do mieszanki. Łożysko igiełkowe mam stare, bo w motoryzacyjnym stwierdzili, że jest dobre.
Jak ustawić ten zawór, w jakim momencie?
Dziękuję! :)

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 16 cze 2019, 17:57
autor: utex
Co do zaworu to dział poradniki zakladka 125,temat Y.V.P.S regulacja.Pamiętaj żeby przed ustawieniem zaworu przekręcić kluczyk w stacyjce na on wtedy ustawi się on w pozycji otwartej.Dalej jest opisane.Bo linki masz już podłączone?Najlepiej do tego ściągnąć dyfuzor i palcem sprawdzić żeby nie było progu.

Co do świecy to może głupie ale pamiętaj żeby była z tą samą koncowka jak w starej.Do niektórych fajek nie można założyć świecy z tą grubą końcówką ,złączem.Musi być odkrecone.Lepiej sprawdzić przed zakupem jeśli masz zamówić z internetu i czekać na niewłaściwą świecę.

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 17 cze 2019, 18:56
autor: Syberius
Pogratulować im ,bo jest dobre a może na nowym tłoku i większym ciśnieniu się rozsypie za nie długo,squisha ja nie robiłem a moja dt zjadła parę tłoków ważne aby wszystko było równe i będzie git , szpilki do wymiany najlepiej nowe kupić albo zrobić .
A części zamawiaj u endurosa bo taniej i doradzi Ci .Jak sama nie dajesz rady to można to ogarnąć wysyłkowo.

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 17 cze 2019, 22:20
autor: utex
Paula,lepiej zrób jak kolega pisze i zmień te szpilki,zaloz podkladki i przelotowe nakrętki ,dokrec kluczem dynamometrycznym.Jeśli zostawisz tak jak jest,to te nakrętki Ci odpadna po drodze.One się tam nie mają czego trzymac.
Pisałaś wcześniej że moto wywalalo płyn chłodniczy,może winne były właśnie te krótkie szpilki.Jeśli chcesz sobie pojeździć a masz jeszcze dostęp do silnika to zrob to porządnie.Nie chcę żebyś się zrazila kompletnie do tego motorka bo Yamahy to dobry sprzęt i jeśli zrobisz wszystko jak należy to sobie polatasz.Bo jeśli znowu będzie Ci przegrzewal się motor to go zatrzesz i tyle z tego będzie.

-- 17 cze 2019, 23:23 --

Jeśli chcesz mogę Ci podesłać klucz do skręcenia z odpowiednim momentem.Sam kupiłem ostatnio za 100 zl w castoramie.W razie czego to pisz.

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 17 cze 2019, 23:09
autor: cedec1
yamaha owszem dobry sprzęt ale klucze z castoramy za 100 to jest dramat w porównaniu do klucza dynamometrycznego kingtony po kalibracji przy doręcaniu śruby na 100 nm kingtonty castorama pokazała 130 nm nawet nie mam słów żeby to podsumować

Re: Wymiana tłoka + nowa tuleja cylka / squish

Post: 17 cze 2019, 23:20
autor: utex
Masz rację,nie będę się spierać.Ogólnie moja siostra zajmuje się kalibracja różnych przyrządów pomiarowych i może była by możliwość sprawdzenia go u niej.
Na moim niby piszę że dokładność to okolo 5 procent.Myślałem o lepszym ale uzywanym.Niestety dobry klucz swoje kosztuje.Napiszę coś więcej jeśli siostra mi go sprawdzi.