Strona 1 z 3

Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 25 lut 2014, 17:54
autor: Gielec
Siemanko,

częściowo odblokowałem moją Yamahę ( DT 125 RE 2006 ) i pojawił się problem z gaźnikiem - mianowicie przy mocniejszym dodaniu gazu moto się dusi. Wyczytałem, że w tym momencie konieczna jest wymiana dysz - głównej na 240 i wolnych obrotów na 30. Chciałem zamówić dysze via internet, ale sklep Larsson oferuje ich różne modele i nie wiem, która będzie odpowiednia. Obecnie jestem poza domem i nie mam dostępu do moto, a internetowa serwisówka podaje model gaźnika jako Mikuni TM28-92. Które dysze będą do niego odpowiednie ?

Główna - http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no= ... a%20mikuni

Wolnych obrotów : http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no= ... a%20mikuni ( ?! )

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 25 lut 2014, 18:37
autor: damianksiazek9
Te co podałeś są dobre, ja się pomyliłem i zamówiłem wolnych BS30. Jest bardzo podobna ale moto nie chodzi na niej :(

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 26 lut 2014, 14:05
autor: sito79
Dyszę główną weź sobie również troszkę większą 260-270.
Ja mam 240 i gaźnik ma jeszcze lekki niedosyt, na pełnym otwarciu przepustnicy mieszanka ubożeje, czuć, że moto mogłoby jeszcze mocniej pociągnąć, ale na 240 nie ciągnie.

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 26 lut 2014, 14:19
autor: jakub111
sito79, a jaki masz wydech?

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 26 lut 2014, 14:29
autor: Pawlos312
Ja już miałem 240 oryginalnie i przy odblokowanym moto wszystko jest ok.

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 26 lut 2014, 14:50
autor: Gielec
Poki co wyrzucilem jedynie gume z pod siedzenia i wycialem dodatkowe spalanie ( rurka miedzy dyfuzorem, a flitrem. Zaspawane na dyfie i zaklejone na puszcze filtra. Po tych modyfikacjach juz nie daje rady dojsc ladu z gaznikiem. Mysle ze glowna 240 wystarczy bo wydechu poki co nie planuje wybebeszac ; )

W planach jeszcze ewentualne odblokowanie modulu ( o ile w moim modelu jest zablokowany DT 125 RE 2006 ), wyciecie gumy z krocca gaznika i regulacja zaworu wydechowego.

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 26 lut 2014, 18:51
autor: sito79
jakub111 pisze:sito79, a jaki masz wydech?


Dyfuzor mam oryginalny (odblokowany oczywiście) a końcówka to przelotówka home made zaczerpnięta i przerobiona z Chińskiego 4T. (na filmie w stopce słychać jak pięknie się drze :F )

Dysza 240 była OK, jak jeździłem z gumą na filtrze pod siedzeniem, po wyjęciu gumy i powiększeniu otworu, gaźnik dostaje więcej powietrza i większa dysza jest konieczna.
Długo się z tym zbierałem, ale jutro jadę do sklepu po 270 to zobaczymy co zyskam, a ile dodatkowo stracę hehe na paliwo.

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 01 mar 2014, 21:45
autor: slonik331
mi przy dyszy 270 i wolnych30 pali 10/100.dodam ze waze 110 kg i moto bylo traktowane dosc ciezko..za to kopa ma takiego ze ciezko sie na niej utrzymac :-)

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 01 mar 2014, 22:13
autor: sito79
slonik331 pisze:kopa ma takiego ze ciezko sie na niej utrzymac :-)


Prawdę mówiąc liczę na to :D

Dysza najpóźniej będzie w piątek, więc weekend będzie objechany na nowym składzie mieszanki, to zobaczymy jak to będzie wyglądało w stosunku do 240-tki.

Re: Wymiana dysz gaźnika - jaki typ ?

Post: 01 mar 2014, 22:17
autor: Enduros70
Mocy Ci to nie doda.