Strona 1 z 1

Uszczelka pod głowice

Post: 25 wrz 2017, 17:34
autor: WIECHU_PL
Witam czy można użyć zbrojonego kredolitu (1.2 mm )jako uszczelka pod głowice i pod cylinder + do tego masa uszczelniająca reinzol'a mam coś takiego http://www.reinz-industrial.com/EN/PRODUCTS/AFM-Group/AFM-22.aspx
Bo możliwe że uszczelkę pod cylinderm wydmuchało i podczas odpalania ok 3 min kopci na biało niemiłosiernie i zadymia całe podwórze po przejechaniu ok 1 km ustaje to i dt nawet nie pyrknie dymem
j jak odpalę i zgaszę i ściągnę wydech to widać częściowe ślady płynu / wody, płynu ubywa 30 ml na 200 km

Re: Uszczelka pod głowice

Post: 25 wrz 2017, 17:48
autor: Vidon
splanuj dobrze na szkle cylinder i głowicę, papier wodny 120, pierścień reinzosilu na cylinder i głowice wokół komory spalania i nie ma opcji puścić, uszczelka jedno czy tam trzywarstwowa już bez znaczenia, skręcając daj zwykłą podkładkę, następnie sprężynującą a później nakrętkę przelotową, skręcaj krzyżowo na 20,25 i 30 Nm. ja nadkładałem równomiernie reinzosil strzykawką 10, po nałożeniu odczekałem z 20 minut aż ta masa trochę stężeje i dopiero uszczelka, głowica i skręcałem, po 24 godzinach dopiero odpaliłem moto, pochodziło z 15 minut na jałowym, zgasiłem i na drugi dzień trochę spokojnej jazdy, a na trzeci to już ogień na tłok, nie ma lipy że po takiej akcji będzie coś nie tak, z doświadczenia powiem że jak masz szpilki lipne to je wymień ! kolega mechanik samochodowy ma takie tylko trochę dłuższe, wiec z dostępnością nie ma problemów a cena za jedną coś około 10zł.

Re: Uszczelka pod głowice

Post: 25 wrz 2017, 17:58
autor: WIECHU_PL
U mnie przez poprzedniego właściciela został wymieniony tłok i złożone nw czy na starej czy na nowej 1 warstwowej uszczelce i masa uszczelniająca po bokach nic nie widać że wydmuchana wszystko ładnie wystaje te 0.2 mm(nakrętki oryginalne z czapkami i podkładką małą na pewno wymienię bo nie wiem czy nie będą się spierać czy co się będzie działo), ale dt nie to że dymi ona chodzi jak parowuz przez pierwsze 3 min po odpaleniu a potem to przestaje i nic nie widać że dymi, mocny nagar na wydechu i leje olejem (1:50 stosunek może że nie pałuje jak głupi dt tylko wole na niższych obrotach przelecieć). Ostatnio wypalałem wydech to sadza się zapaliła i olej z mieszanki to paliło się ok 5 min z przystawioną suszarką, nagrzało rurę w środku do czerwoności i wszystko wyleciało jak zimne ognie (jedyne to nie wypaliłem dyfuzora nie chciałem zobaczyć jak to wśrodku zapala się i strzela z rurki na końcu ale nie było tam dużo tak nagaru najwięcej to na końcówce od arrow)

-- 25 wrz 2017, 19:04 --

ale czy moge użyć tego materiały na uszczelke pod głowice i cylindrem czy wytrzyma uszczelka i silikon temeperature

uszczelka
masa uszczelniająca

-- 25 wrz 2017, 19:08 --

i jeszcze jedno na jakim papierze lecieć cylinder i głowice. papier wodny o jakiej gradacji.
i macie co można założyć zamiast tej gumowej złączki łaczącej dyfuzor z wydechem bo u mnie jest ona popękana i puszcza nacięgam na nią dwie opaski metalowe 30mm i nic nie pomaga a w sklepie nie mają węża gumowego o przekroju 30 mm i żeby był odporny na wysokie temperatury i olej, jak to może się fachowo nazywać i czy można dobrać to od jakiegoś chinczyka

Re: Uszczelka pod głowice

Post: 25 wrz 2017, 21:54
autor: cedec1
uszczelka nie może być taka gruba zmienisz stopień spręzenia !
jedno lub 3 warstwowa + dobre planowanie + renzinsil musi wytrzymać jeżeli głowica lub cylinder nie jest uszkodzona czytaj nie ma pęknięć
kredolit może nie wytrzymać tak wysokiej chwilowej temperatury renzonsil wytrzymuje

Re: Uszczelka pod głowice

Post: 26 wrz 2017, 9:35
autor: rykpat
Ile może się zmniejszyć stopień sprężania? 1bar? 1.5?
Jeśli uszczelka 1 warstwowa ma 0,5mm grubości, 3 warstwowa ma 0,7mm grubości a ta z olx po dokręceniu na cylindrze ma około 1,75mm grubości. Ile może wtedy spaść kompresja?

Re: Uszczelka pod głowice

Post: 26 wrz 2017, 22:29
autor: cedec1
Kompresjia to stosunek objętości komory spalania do sumy objętości komory spalania i objętości cylindra ponad tłokiem w jego dolnym położeniu.
Ciśnienie sprężanie to ciśnienie jakie wytwarza tłok w komorze spalania w końcowej fazie suwu sprężania.
a tak btw w tunigowanych silikach niekiedy stosuje sie planowanie głowicy żeby zwiększyć stopień spręzania
czym stopień sprężania jest mniejszy tym silnik produkuje mniejszą moc ale i jest bardziej żywotny i analogicznie przy wyższym stopniu sprężania a o ile spadnie stopień sprężania to nie powiem bo nie jestem matematykiem
a tak btw 3warstwowa uszczelka nie ma nawet 0,5 mm grubości

Re: Uszczelka pod głowice

Post: 27 wrz 2017, 16:43
autor: rykpat
Post Endurosa70 z 2014roku może coś się zmieniło ale na tym się wzoruje

Enduros70 pisze:Mam na sklepie zestaw uszczelek góry z uszczelką trzywarstwową, 28zł.
Uszczelka zwykła ma grubość 0,5mm a trzywarstwowa 0,7mm



Ponawiam pytanie ile może spaść kompresja po zastosowaniu uszczelki która po skręceniu głowicy ma 1.75mm

Re: Uszczelka pod głowice

Post: 27 wrz 2017, 18:03
autor: cedec1
prosze nie wierny Tomaszu tu masz uszczelkę 1 warstwową jakieś 0.15mm a 3 warstwową pomnóż razy 3 <lol>
https://imgur.com/c1vBPXE

Re: Uszczelka pod głowice

Post: 28 wrz 2017, 10:33
autor: Enduros70
Jednowarstwowa athena ma 0,20mm jednowarstwowa OEM ~0,40mm. Tak przynajmniej było kilka dobrych lat wstecz.