Strona 1 z 2

TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 09 cze 2018, 9:24
autor: MOTO_KRISU
Witam. Jako że przerzucam się na inne moto, postanowiłem napisać wam wszystkie blokady jakie znalazłem w swojej tdrce, myślę że komuś to się może przydać, moja tdr jest z 2000roku jakby co. A więc do rzeczy:

Zawór YPVS: pod żadnym pozorem nie obcinajcie kabli od modułu!!! Ypvs w tdrce ustawia się tylko i wyłącznie naciągiem linek! Servo motor po przekręceniu kluczyka zawsze zatrzymuje się w pozycji otwartej, linki regulujecie tak żeby to otwór w plastiku do którego przymocowane są linki pokrywał się z tym otworkiem w obudowie który jest po lewej stronie, tzn bliżej dyfuzora, lub ściągacie dyfuzor i patrzycie kiedy zawór jest maxymalnie otwarty.

Dyfuzor: w środku jest taka siatka, ma to funkcję katalizatora, dyfuzor rozcinajcie na szwie, siatka w środku jest przyspawana w kilku punktach, ciężko to flexem zeszlifować, najlepiej majzlem i młotkiem rozciąć te kilka punktów. Niektórzy, mają też zwężkę zaraz przy wejściu do dyfuzora od strony cylindra.

Tłumik: w samej końcówce jest zwężka którą dość ciężko wydłubać, niestety trzeba rozcinać tłumik, ale ja polecam robić przelot, ja zrobiłem z nierdzewki, rurka w środek 28mm, ponawiercać, rurka na zewnątrz 90mm, pomiędzy rurki ja wsadziłem watę szklaną, ale podobno dobre są te druciaki do mycia naczyń, całą długość ma około 40cm, dość to się nawet prezentuje.

GasBox: rozwiercamy wiertłem 11mm

Moduł zapłonowy: musicie sami niestety odblokować, u mnie ktoś kombinował, był wsadzony moduł od tzrki bez obsługi ypvs, dopiero dokupiłem orginalny od tdr i wsadziłem działa u mnie tylko jako sterowanie ypvs, jak narazie to chodzi, ale nie polecam dorzucać mudułów od innych motocykli, lepiej odblokować swój. Co do odblokowania to nie są to takie same moduły jak w DT, niektóre da się odblokować kostką, a niektóre trzeba rozebrać i w środu coś przelutować.

Gaźnik: dysze, ja po ściągnięciu reszty blokad wsadziłem dysze 240 i wolnych obrotów 30, smiga to elegancko.

Filtr powietrza: przy wymianie dysz w gaźniku, musiałem wyciągnąć ta gume która idze do filtra powietrza zaraz pod bakiem, ale nie u każdego może to pomóc, mi akurat lepiej było ustawić gaźnik


Nie wiem czy o czymś nie zapomniałem, zadawajcie pytania bo niedługo pewnie zapomne o tym temacie, jeśli chcecie to moge zrobić poradnik dot naprawy niektórych części takich jak np wymiana uszczelek w lagach, wyciągnięcie obrobionej śruby regulacji gaźnika, wymiana wkładu w filtrze, wymiana tłoka itp itd. Jeśli coś jest niejasne, lub źle to opisałem to proszę mnie poprawić.
Pozdro

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 09 cze 2018, 9:36
autor: Hunted
Mam TDR od kilku dni i jeszcze zielony jestem, do filtra powietrza jak najłatwiej się dostać?
Jezdziłeś na dozowniku? U mnie jest dozownik sprawny a przynajmniej tak mówil poprzedni wlasciciel, odłaczyc go i nieryzykowac czy jezdzic? Trzeba ten dozownik co jakis czas regulowac, czyscic ? Na co zwrocic uwage w serwisie TDR? dzieki 8)

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 09 cze 2018, 9:44
autor: MOTO_KRISU
Jeżdże na dozowniku, sprawdź tylko czy jest odpowietrzony, trzeba ściągnąć pokrywke z prawej strony silnika, jest ona na 4 śruby, w środku będzie taka mała kalamitka, na niej będzie gumeczka z takim małym zaciskiem, ściągasz to i zakładasz kawałek rurki i patrzysz czy nie ma powietrza w spływającym oleju, zabieg trwa jakieś 10min, ja to sprawdzam po każdym wyjeżdżonym dozowniku, kilka razy mi się zapowietrzył a to jest niedobre dla 2t, teraz dbam o to żeby w dozownki było minimum 1/3 oleju i od tamtej pory już sie nie zapowietrza.

Co do filtra, to jest on pod bakiem, musisz ściągnąć plastiki boczne i bak

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 09 cze 2018, 10:29
autor: Hunted
OK dzięki

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 09 cze 2018, 11:04
autor: Frozen
Szczerze to nie widzę aby coś nowego ten temat wprowadzał.
W tytule mówisz o zdjęciach, a ani jednego nie widzę.
Poradnik ustawienia zaworu jest na forum.
dyf, tłumik, gasbox, filtr, dysze wszystko to powtórzenie z ogólnego działu blokad.
Jeżeli by to coś mówiło to nie widzę problemu, ale rada typu:
MOTO_KRISU pisze:niektóre da się odblokować kostką, a niektóre trzeba rozebrać i w środu coś przelutować
praktycznie nic nie pomaga komuś co szuka porady.

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 09 cze 2018, 11:06
autor: Vidon
Możesz coś podpowiedzieć co do wyciągania obrobionej śruby składu mieszanki, bo mam gaźnik w którym jest taki problem.

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 09 cze 2018, 12:41
autor: MOTO_KRISU
Jest wszystko w jednym przynajmniej. Co do tego czegos to nie moglem sie doszukac co to dokladnie trzeba przelutowac. I czytaj ze zrozumieniem, bo nic tam nie jest napisane o zdjęciach.

Co do tej śrubki w gaźniku, u mnie się zblokowała i nie chciała wykręcić, więc nawierciłem ją trochę wiertłem 3mm i wbiłem tam bit torx który był troszke większy od dziury, założyłem na niego mała grzechotkę, docisnąłem mocno i wykręciłem bez problemu.

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 09 cze 2018, 13:55
autor: Frozen
Teraz już wiem o co chodziło ze "zdjęciami".
Dodam że ustawienie tarczy z otworem nie jest w pełni poprawne, co zresztą jest opisane w poradniku.
Sądzę że ten temat jest zbiorem wszystkiego.
Obgadam sprawę.

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 21 cze 2019, 18:53
autor: Kamiltdr
Podłącze się pod temat szukam pomocy byłem na każdym już chyba forum po 5 razy i czytałem mam problem z blokadami moja tdr 125 jechała około 100km h znalazłem mały moduł nazwa alpha technik dowiedziałem się z Google że jest to niemiecka blokada więc zdjelem ja albo coś źle zrobiłem i teraz jedzie tylko 80km h co jest nie tak?

-- 21 cze 2019, 18:55 --

Dodam że blokada była podpięta pod kabel biały z zielonym paskiem pod licznikami i powpinany w kierunki co mnie zdziwiło

Re: TDR 125 Blokady i opis ich zdjęcia.

Post: 22 cze 2019, 11:11
autor: Frozen
Nie widzę co i jak jest u Cb, ale warto poczytać:
odblokowywanie-modulu-zaplonowego-wszystkie-roczniki-t597.html#p3922
zdejmowanie-blokad-polepszanie-mocy-wszystkie-modele-t992.html#p6707
Może coś się wyjaśni :) Na moje oko kostka załatwi sprawę :)