Strona 1 z 1

DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 02 paź 2022, 10:18
autor: vito
Dzień dobry,
jestem świeżym posiadaczem 125X i narodziło się kilka pytań natury mechanicznej.
Wiem, że podobne tematy były, ale zdjęcia nie są już aktualne, a niektórych komentarzy nie widać.
1. Dołożenie wskaźnika temperatury- najlepiej cyfrowy. Jak to zrobić? Gdzie umieścić czujnik?
2. Obrotomierz- cyfrowy.
3. Jakie macie lusterka? Szukam takich pod kierownicę- nie nad, nie po bokach, takie już miałem i są beznadziejne.
4. Zmieniał ktoś dyfuzor? Obecnie seria odblokowana, ale szukam czegoś z mocnym rezo.
5. Rolgaz- jakiś konkretny?
6. Najważniejsze pytanie. Co z dozownikiem? Narazie działa, jednak wymagał regulacji, bo kreski się nie zgrywały.
Jeśli jesteście za usunięciem, to jak to zrobić? Sam silniczek wyjąć, wężyki zaślepić i już? Czy napęd trzeba wyrzucić? Zależy mi na tym, aby po prostu się nic w napędzie dozownika nie zatarło- na przyszłość.

Proszę Was też- jeśli macie czas, o podesłanie konkretnych aukcji lub pozycji ze sklepu odnośnie np. wskaźnika temperatury.
Serdecznie pozdrawiam,
Vito.

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 21 paź 2022, 14:23
autor: vito
Bump :)

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 22 paź 2022, 18:49
autor: utex
Cześć,mogę tylko odpowiedzieć na 4 i 6 pytanie bo reszty nie przerabiałem.

Co do dyfuzora to sam mam gianelli cały układ i rezo się zaczyna przy około 6,5 7 tys i wtedy super czuć przyrost mocy.U mnie moto wkręca się do tych 10 000 obrotów jedynie mam probllem z pierwszym i drugim biegiem gdzie moto czasami przerywa powyżej 6 tys.co może być winą regulacja gażnika.Z tego co czytałem ,bo sam miałem tylko oryginalny dyfuzor i gianellli to ten drugi jest wysokostrojonym dyfem.Ja jeżdzę po szutrach i asfalcie i mi to nie przeszkadza ale jęsli ma to być wydech w teren to z tego co pisali inni to lepszy byłby dep.Jeśli już zmienisz wydech prawdopodobnie trzeba będzie wyregulować gaznik,ewentualnie dysze,bo u mnie była wolnych 32,5 a nie jak w sugerowanych dla odblokowanego moto 30.Główna bez zmian.Teraz mam gaznik 34 mm od mikuni ,nowy,i jest jeszcze lepiej a w planach większy cylinder,dokładnie wbicie tuleji i tłoki od dt 200.Tylko koszta.Sam gaznik 1000 złotych ale to jest też jakaś opcja do zwiększenia mocy,nawet sam gażnik już zwiększa moc ,więc możesz to rozważyć.U mnie jest oryginalny króciec od strony silnika jedynie powiększyłem trochę go wycinając gumę tak aby 34 mm gaznik się zmieścił a od strony filtra mam powiększony otwór.Nie wiem czy to konieczne było ale tak zrobiłem.Są gotowe zestawy od atheny,pewnie widziałeś,170 cm 3 ,ale na nikasilu i przy wymianie tłoka może nie być tanio i tak szybko z naprawą jak przy tuleji,co do tego co lepsze żeliwo czy nikasil,nie wiem.Można też założyć membranę od vforce,użytkownik Kriss miał,ale to już trzeba rzeżbić w karterach a to wszystko albo pieniądze, albo wiedza i robota własna.

Co do dozownika to ja miałem założony, ale bałem się że będzie jakaś awaria i zdemontowałem.Z tym że po kilku jazdach założyłem z powrotem.Wyobraz sobie że jedziesz w trasę i musisz zatankować,musisz wozić olej,jakąs strzykawkę czy miarkę i się bawić z robieniem mieszanki.Ja często mam paliwo na zapas w garażu w karnistrze i wtedy się zastanawiam,rozmieszane to było czy nie?Założyłem dozownik i linkę i mam spokój.Jadę na stację i tankuję ile chce ,oleju mam pod korek w zbiorniczku i święty spokój.
Jeśli jednak będziesz chciał zdemontować to węzyk od strony króćca zagiąć i złapac trytką,mechanizm dozownika w całości usunąć miejscę po mechaniżmie uszczelnić i założyć dorobioną blaszkę.Mechanizm jest smarowany olejem ze zbiorniczka i się zatrze jeśli go zostawisz.Linkę można ułożyć jakoś po ramie albo zdemontować część od dozownika bo trójnik na lince można rozebrać.Ja jeszcze awarii nie miałem i jest to bardzo wygodne taki dozownik.Może przez zimę przesmaruje linki i tyle.

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 23 paź 2022, 10:46
autor: vito
Dziękuje za tak obszerną odpowiedź. Co do dyfuzora, to mam plan zamówić od Platek Racing. Podobno najlepsze w Polsce.
Druga sprawa, chyba ten dozowniczek jednak zostawie. Faktycznie na stacji nie ma problemu, podjeżdżam i tankuję.
Pozdrawiam.

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 23 paź 2022, 17:07
autor: utex
Czy oni spawają pod konkretną pojemność?Sam muszę zobaczyć, bo marzy mi się spawak jeśli już będę miał większy cylinder.Tylko pewnie drogo.Ogólnie nie ma nic lepszego według mnie niż spawak do 170 cm,dobrze kombinujesz.Zastanów się jeszcze nad gaznikiem większym jeśli masz możliwość taką,bo musi być odpowiedni do pojemności.

Co do dozownika,to ja bym zostawił.

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 23 paź 2022, 18:02
autor: vito
Tak. Oni robią na zamówienie pod konkretny cylinder i konkretną pojemność. Wycenili mi do dtx 125 w granicach 1200 zł. Myślę, że do 170 zrobią również, z resztą chyba do wszystkiego robią (2t). Jednakże z tego, co wyczytałem ciężko z terminami u nich. Co do gaźnika to trafna uwaga.
Pozdrawiam.

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 23 paź 2022, 19:31
autor: utex
No to 1200 złotych to cena myślę że ok. Gianelli kompletny kupowałem chyba za 850,dep droższy. Czy trzeba mieć u nich motor? Z tego co wiem to wszystkie mocowania i kształt trzeba dopasować.

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 27 paź 2022, 22:13
autor: Bartolini2721
1. W dt czujnik temperatury był w głowicy.
2. Uniwersalny licznik bierze obroty z indukcji, owijasz kabel WN takim cienkim kabelkiem i sczytuje.
3. Miałem pod kierownicę i trzeba mieć szeroką kierę plus patrzeć się w dół, ciężko się przestawić.
4. Dep lub athena, żeby zrobić dobrego spawaka trzeba odstawić motocykl do pomiarów.
5. Od jakiegoś wyczyna na sprężynce.
6. Żeby nie zatrzeć dozownika trzeba zdjąć trybik pod deklem sprzęgła.

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 28 paź 2022, 12:52
autor: vito
Bartolini2721 pisze:1. W dt czujnik temperatury był w głowicy.
2. Uniwersalny licznik bierze obroty z indukcji, owijasz kabel WN takim cienkim kabelkiem i sczytuje.
3. Miałem pod kierownicę i trzeba mieć szeroką kierę plus patrzeć się w dół, ciężko się przestawić.
4. Dep lub athena, żeby zrobić dobrego spawaka trzeba odstawić motocykl do pomiarów.
5. Od jakiegoś wyczyna na sprężynce.
6. Żeby nie zatrzeć dozownika trzeba zdjąć trybik pod deklem sprzęgła.

Dzięki za info. Czyli taki zwykły chiński obrotomierz styknie?
I pytanko mam, bo widzę, że niedalekie okolice. Może jakiś spot na wiosnę okolice Kazimierza Dolnego/ Puław?

Re: DT 125X - kilka pytań i modyfikacji.

Post: 03 lis 2022, 21:34
autor: utex
Cześć vito,obejrzyj sobie temat yamaha-dt-125-rn-by-cedec1-t5145-40.html użytkownik cedec1 montuje tam licznik który by spełnił twoje wymagania może coś ci napisze w temacie.Wiem też że kilka osob miało liczniki koso ,ale trzeba by przeszukać tematy i podpatrzeć.U mnie są oryginalne zegary i czujnik temperatury to nie napisze.