Strona 1 z 3

Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 26 lis 2015, 22:57
autor: arkosw
Witam. Chciałem założyć ledowe kierunkowskazy do mojej dtr (1999) ale problem jest taki, że po włączeniu kiernku w lewo bądź prawo świecą wszystkie 4. Co może być przyczyną, jak można to naprawić ? Chciałbym dodać, że podłączałem z przerywaczem do ledów.. na zwykłym przerywaczu i żarówkach wszystko jest okej.

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 27 lis 2015, 18:19
autor: Enduros70
Jaki podłączyłeś przerywacz ?

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 30 lis 2015, 21:56
autor: Johnny
do kierunków ledowych, musi być i przerywacz przeznaczony do kierunkowskazów ledowych.

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 04 maja 2016, 10:25
autor: Darek92
Problem świecących się 4 kierunkowskazów został rozwiązany? Założyłem diodowe i mam tak samo, wiem że muszę jeszcze odpowiedni przerywacz założyć tylko zastanawia mnie czy problem nie tkwi w czymś więcej.

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 04 maja 2016, 12:23
autor: sq5be
Standardowy, mechaniczny przerywacz do żarówek działa na zasadzie, że prąd który przepływa przez żarówkę przepływa też przez bimetal w przerywaczu i na skutek rozgrzania bimetalu następuje rozłączenie obwodu i żarówka kierunku gaśnie do czasu aż bimetal nie ostygnie i znowu nie zamknie obwodu. Żarówki pobierają duży prąd więc to działa, LED-y można powiedzieć, że w stosunku do zwykłych żarówek nic nie pobierają. Do LEDów musi być przerywacz elektroniczny. Świecą cztery bo pewnie są jakieś upływności i o ile dla żarówek to nie ma znaczenia to dla LED-ów wystarczy aby świeciły, przerywacz elektroniczny powinien rozwiązać problem. Opcjonalnie można zastosować rezystory podłączone równolegle z LED-ami (nawet są takie oferowane w handlu), rezystory "symulują" zwykłe żarówki ale trochę to bez sensu, mając LED-y obciążamy instalację tak jak byśmy mieli żarówki.

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 04 maja 2016, 18:13
autor: Enduros70
Dodatkowo jak widzę nawieszane rezystory to zaraz śmierdzi druciarstwem, a dobry przerywacz plug&play do DT to kosz niecałe 40zł.

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 04 maja 2016, 19:23
autor: Betonowy15
Witam
Mruga żarówka w liczniku?
Miałem ten sam problem, nie tkwił on w przerywaczu, bo miałem taki od LEDów, a w żarówce w liczniku.
Problem rozwiązałem stosując diody półprzewodnikowe 1N4007.
Pozdrawiam

P.S
Obrazek
Jak widać na schemacie żarówka w liczniku przepuszcza i dlatego świecą 4 kierunki, ja przylutowałem diody półprzewodnikowe
Mój sposób przedstawiony na niefortunnym schemacie zrobionym w paint'cie
Obrazek
Zrobiłem coś w Eaglu ale nie przedstawia więcej niż to wyżej
Obrazek
Zachęciło mnie to do zrobienia małego poradnika xD.

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 04 maja 2016, 20:21
autor: sq5be
Patent spox, ale w przypadku jak będzie przerywacz elektroniczny. Jak będzie tradycyjny to co prawda kierunki będą świecić parami ale nie będą mrugać (albo będą z bardzo niską częstotliwością) - tak myślę.

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 13 cze 2016, 13:41
autor: opu
trzeba odseparować(odciąć) żarówkę deski rozdzielczej od kierunków bo ona nie będzie współpracować z ledami ja odciąłem przewód od pulpitu i ledy działają poprawnie. Przerywacz odpowiada tylko za częstotliwość mrugania trzeba go wymienić jeśli są ledy żeby mrugał z odpowiednią szybkością. Nie widziałem tego artykułu wcześniej i rozprułem całą instalacje na wierzch w dt. Wpadłem na taki sam pomysł co kolega Betonowy15 ale nie miałem czasu zrealizować go. wiec tylko odciąłem jeden przewód przyjdzie czas to dołożę diody.

Re: Ledowe kierunki problem z instalacją

Post: 25 kwie 2017, 14:35
autor: arkosw
Witam, praszam ze odkopuje temat, ale mam problem również związany z kierunkami.
Tamten problem załatwiłem tak, że podpiąłem 2 diody jedna do lewej strony druga do prawej i wcisnąłem je do jednej kontrolki.

Ale mam teraz taki problem, że na zgaszonym moto/ niskich obrotach kierunki migają ładnie, jednak na wysokich obrotach zaswieca sie na chwilke i koniec. Żeby zaczęły normalnie działać trzeba zejsc do niskich obrotów, wyłączyć je i włączyć jeszcze raz. Tak to wygląda jakby dostawały za dużo prądu, co z tym zrobić ?