Strona 1 z 2

Brak iskry

Post: 07 wrz 2013, 12:54
autor: Ogień
Dt 80 lc II 91"
Siema. Taka sytuacja. Fajnie, fajnie wymieniłem se tłok, wszystko złożone. Yamaszka po dłuższej chwili odpaliła, trochę pochodziła, przejechałem koło 10 km. Jadąc na 2-ce przy jakiś 4k obr, zwyczajnie zgasła, zalało ją jak szmate :F

Na podwórko, klucz, świeca, próbuje odpalić. Z marnym skutkiem jak się okazało. :idea: Brak iskry.
Problem przedstawia się tak: Przed wymianą tłoku motor miał " odcięcie " na około 7k obr. Po wymianie taki sam problem. Po prostu nie da się tej granicy obrotów przeskoczyć, strzela/dusi się i obroty spadają o jakieś 1,5k. Kiedyś kręciła się do tych 10,5k bez problemu :P Do tej granicy (7k obr ) silnik pracuje tak jak powinien. Czy to mogło być spowodowane tym, że świeca powyżej tych obrotów nie dawała iskry? Zepsuty moduł, czy coś w tym stylu? Wcześniej mógł być uszkodzony, a teraz całkiem nie działa np?
Jeżeli potrzeba zdjęć którego elementu to nie ma problemu.

Do tej pory dowiedziałem się że na przewodzie nie ma iskry, więc może to jego wina. Będe badał dalej.
1. Jakie pomiary wykonać, żeby sprawdzić czy moduł się nie spalił?( 4 przewody wychodzą z takiej kostki jednolitej nierozbieralnej)
2. Przewód od cewki do świecy jest w tym modelu dt wymienny?

Pomocy <help> Nigdy nie dłubałem przy elektryce w motorze, jestem w technikum elektronicznym więc śmiało używać pojęć konkretnych.

Re: Brak iskry

Post: 07 wrz 2013, 13:01
autor: Owad
Podstawa to świeca inna, ale jeśli na przewodzie już zmierzyłeś, że nie ma napięcia no to to odpada. Niestety przewód nie jest wymienny, zostaje nowa/używana cewka zapłonowa. Co do pomiarów to należy wykonać następujące:
Cewka zapłonowa - 1 wtyk miernika do masy, 2 wtyk miernika do przewodu czarno-czerwonego 184Ohm
Impulsator - 1 wtyk miernika do masy, 2 wtyk miernika do przewodu biało-czerwonego 20 Ohm.
10% tolerancji przy 20*C
Wartości znajdziesz tutaj: http://yamahadt.net/topic139.html

Re: Brak iskry

Post: 07 wrz 2013, 14:48
autor: Ogień
5 ohmów na cewce, to chyba wszystko wyjaśnia...?

Re: Brak iskry

Post: 07 wrz 2013, 16:06
autor: Owad
Wyjaśnia. Wymieniaj cewkę.

Re: Brak iskry

Post: 03 lut 2014, 14:32
autor: Obstar
Witam, nie tworzę nowego tematu bo problem mam ten sam:
Miernik w dłoń i:
Impulsator: 20 Ohm
Cewka: 235 Ohm? Czyli do wywalenia ta cewka?
Moduł zapłonowy kupiłem nowy który gościu robi samoróbki za chyba 50 złotych.
Cewka WN nie jestem pewien jak ją sprawdzić bo nie mam drugiego moto żeby ją przepiąć. W każdym bądź razie ona musi być oryginalna czy mogę wsadzić z jakiegoś skuterka 50? <glowawmur>

Re: Brak iskry

Post: 03 lut 2014, 16:08
autor: sttunter
bardzo się na tym nie znam ale jak już zrobisz to napisz jak się sprawuje ten moduł bo sam mam zamiar kupić ten czerwony moduł.

Re: Brak iskry

Post: 05 lut 2014, 0:31
autor: Obstar
No nie zrobilem jeszcze bo mam problem z ta iskra. Ale gosciu od tej cewki mowil ze zamykaja obrotomierze wszystkie Detki w ktorych montowal ten modul

Re: Brak iskry

Post: 13 lut 2014, 17:34
autor: vivat
sttunter pisze:bardzo się na tym nie znam ale jak już zrobisz to napisz jak się sprawuje ten moduł bo sam mam zamiar kupić ten czerwony moduł.

mam ten moduł 2 lata i jest dobry dt wkręca się do 12k

Re: Brak iskry

Post: 29 sie 2014, 21:09
autor: Konasz19752
daj linka do tego modułu

Re: Brak iskry

Post: 29 sie 2014, 21:16
autor: MalinaDt
już niema tych modułów.