• Dzisiaj jest 09 cze 2025, 4:36
  • Zarejestruj się
  • Zaloguj się
  • Strona główna
  • FAQ
  • Szukaj
  • Zespół administracyjny
  • Facebook
  • Podgląd wydruku

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Poradniki › Yamaha DT 125

Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Odpowiedz
Posty: 44 • Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: Enduros70 » 06 maja 2013, 13:27

Dozownik z wypukłym deklem

Obrazek

Obrazek

Ten typ dozownika nie potrzebuje regulacji napięcia linki dzięki zastosowaniu łącznika linek dozownika oraz gaźnika znajdującego się pod bakiem.

Obrazek

Należy jednak zadbać o czystość jak i odpowiednie nasmarowanie wszystkich linek oraz mechanizmu wyrównującego napięcie linek. Nie wolno stosować smarów ani olei, do smarowania używamy syntetycznych środków w aerozolu typu WD-40. W celu sprawdzenia skuteczności działania mechanizmu oraz płynności przesuwania linek, patrzymy na tarczę dozownika oraz linkę, która idzie do gaźnika jednocześnie przekręcając manetkę gazu do momentu, aż zniknie na niej luz i główna linka zacznie się naprężać. Odkręcając więcej manetkę, tarcza dozownika jak i przepustnica gaźnika mają podnosić się jednocześnie, gładko oraz tak samo wracać. Jeśli się tak nie dzieje pomimo nasmarowania całego układu, trzeba wymienić linki lub/oraz pancerze. Pamiętając, aby długości linek jak i pancerzy były idealnie takie same jak oryginalne, jeśli będziemy dorabiać zamiast korzystać z serwisu.

Wkręcany pin ma się pokrywać ze znakiem na tarczy, gdy manetka gazu jest w stanie spoczynku.

Obrazek

Obrazek

Regulacja minimalnego skoku pompki.

Są dwie opcje sprawdzenia skoku:
a) przy odpalaniu i gaszeniu silnika
b) po wykręceniu dozownika kręcimy palcem trybem pokazanym na zdjęciu

Obrazek

Do rzeczy.
Przy ruszaniu trybem lub odpaleniu silnika metalowa podkładka będzie się podnosić i opadać, tworząc szczelinę ukazaną na zdjęciach.

Obrazek

Obrazek

Pomiar dokonujemy szczelinomierzem, gdy szczelina będzie w pełni rozwarta.

Obrazek

Obrazek

Luz ten dla DT 125 ma wynosić 0,20 – 0,25mm. Luz ten regulujemy odkręcając nakrętkę na klucz 8, ściągamy dużą podkładkę i dodajemy lub ujmujemy małe podkładki o odpowiedniej grubości na trzpieniu pod dużą podkładkę.

Odpowietrzanie dozownika.

Jeśli demontowaliśmy dozownik, wężyki lub nie było oleju w zbiorniku należy odpowietrzyć mechanizm. W tym celu zalewamy zbiornik olejem, sprawdzamy czy oba wężyki są dobrze osadzone, następnie odkręcamy śrubkę zaznaczoną na zdjęciu.

Obrazek

Teraz należy uzbroić się w cierpliwość, gdyż olej jest dość gęsty, więc chwilę potrwa zanim zaleje cały dozownik. Można odkręcić korek zbiornika. Gdy z otworu zacznie płynąć olej bez pęcherzyków powietrza zakręcamy śrubkę.

Po każdorazowym zabiegu odpowietrzania, odłączania wężyków należy przed odpaleniem ustawić tarczę dozownika w pozycji maksymalnego otwarcia (trzymać naciągniętą linkę lub przekręcić i trzymać palcami tarczę) i zostawić tak odpalony motor na kilka minut, dzięki czemu wężyki w pełni wypełnią się olejem, a silnik nie będzie początkowo chodził bez oleju.

Dozownik z płaskim dekielkiem

Te dozowniki montowane od roku 1999 wymagają regulacji napięcia linki poprzez napinacz umieszczony na końcu kolanka wychodzącego z dekla.

Obrazek

W tym celu ściągamy dekielek, luzujemy kontrę na napinaczu. Teraz przekręcamy manetkę gazu tak, aby linka się napięła (zlikwidował się luz) i kręcimy napinaczem do momentu, aż znak na tarczy dozownika oraz króćcu wężyka się pokryją jak na obrazku.

Obrazek

Obrazek

Po tej czynności dokręcamy nakrętkę kontrującą i ostatecznie sprawdzamy pokrywanie się kresek przekręcające manetkę.

Odpowietrzanie.

Sprawdzamy stan oleju, podłączenie wężyków, następnie ściągamy zaślepkę zaznaczoną na obrazku.

Obrazek

Odpalamy motor, trzymamy go na 2 tys. obrotów do momentu, aż z odpowietrznika zacznie lecieć olej bez pęcherzyków powietrza. Na koniec dobrze zakładamy zaślepkę odpowietrznika oraz dekielek dozownika.

Jeśli demontowaliśmy wężyki to przy pierwszym odpaleniu postępujemy jak we wcześniejszym opisie odnośnie przekręcania tarczy.

W celu bezawaryjnej pracy dozownika należy co sezon sprawdzić stan wszystkich linek oraz dokonać gruntownego ich czyszczenia oraz smarowania. Przy dolewaniu oleju do zbiornika uważamy, aby nie dostał się jakiś brud.

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: majras » 27 cze 2014, 22:04

Zapytam w tym poście, poproszę o dalsze wskazówki.
Chodzi o odłącznie/demontaż dozownika oleju.

Zdjąłem zbiornik oleju, odłączyłem wszystko co było z nim połączone czyli wężyk gumowy oraz wtyczkę (od poziomu oleju w zbiorniczku?),
teraz, jak gdzieś wyczytałem, dobrze jest zdemontować silniczek podający olej.

Jak się mam do tego zabrać, czy ktoś może opisać.


Obrazek
majras
 
Posty: 77
Wiek: 46
Rejestracja: 15 cze 2014, 20:40
Motocykl: DT 125R 2002r.
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: paolo9779 » 27 cze 2014, 22:06

Musisz odczepić linke gazu a potem odkręcić dwie śrubki co silniczek trzymają wyjąć go a śrubki wkręcić spowrotem.
↓↓Linki zaworu wydechowego ypvs różne modele NOWE TANIO↓↓
http://yamahadt.net/linki-zaworu-ypvs-yamaha-dt-125-r-re-sm-x-tdr-tzr-aktualne-t3090.html
↓↓Dekielki, pokrywki prawe zaworu wydechowego ypvs NOWE↓↓
http://yamahadt.net/dekielek-pokrywka-zaworu-wydechowego-yamaha-dt-prawa-strona-t8410.html
->->->Plus zapraszam do swoich galerii :)<-<-<-
Awatar użytkownika
paolo9779
V.I.P
 
Posty: 3071
Wiek: 28
Rejestracja: 23 kwie 2013, 14:59
Lokalizacja: Kartuzy/Przodkowo
Motocykl: Yamaha DT 125 amfibia hybryda na baterie słoneczne napędzane wiatrem
  • Link do galerii
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: majras » 27 cze 2014, 22:38

Ok, dzieki.
Kurde teraz patrze, jest dokładnie temat o tym czego szukam :
usuwanie-dozownika-oleju-t1088-10.html

Możecie przenieść mojego posta tam, żeby tutaj nie bruździć ;)
majras
 
Posty: 77
Wiek: 46
Rejestracja: 15 cze 2014, 20:40
Motocykl: DT 125R 2002r.
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: rkos » 01 sie 2014, 11:35

super poradnik, dzięki niemu znalazłem powód przepalania świec zapłonowych i przerywania mojej DT :mrgreen:
super robota!
rkos
 
Posty: 59
Wiek: 27
Rejestracja: 03 maja 2014, 11:41
Motocykl: Yamaha DT 125RE '05
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: adriann91 » 07 wrz 2014, 9:47

Mam pytanie jak sprawdzić czy dozownik działa? Bo kupiłem DT a poprzedni właściciel nie używał dozownika tylko sam robił mieszankę, a ja chciałbym go używać, zaglądałem do zbiorniczka to jest czyściutki bez żadnego syfu.
Awatar użytkownika
adriann91
 
Posty: 109
Wiek: 33
Rejestracja: 16 sie 2014, 7:40
Motocykl: DT125R
  • Link do galerii
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: Enduros70 » 07 wrz 2014, 11:52

Założyć przeźroczysty wężyk od dozownika do króćca membrany, postąpić zgodnie z zamieszczoną tu instrukcją i będziesz widział czy olej się przesuwa w wężyku. Tylko przy odpalaniu trzeba wlać do gaźnika mieszankę.

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: Kozak58 » 07 sie 2015, 19:55

zdjecią wygasły , jak możesz to odśwież.
Wszystkie części: DT TZR TDR 125R X RE
Allegro: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=15978219
OLX:https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/4lXMI/
Bikepics:http://bikepics.com/members/Kozak58/
Awatar użytkownika
Kozak58
V.I.P
 
Posty: 1176
Wiek: 27
Rejestracja: 21 kwie 2013, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DT 125
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: Dannios » 18 sie 2015, 14:42

Również proszę o odświeżenie zdjęć :)
Awatar użytkownika
Dannios
 
Posty: 12
Wiek: 27
Rejestracja: 22 kwie 2015, 16:20
Motocykl: Yamaha DT 125x 06r.
Na górę

Re: Dozownik oleju - regulacja, obsługa

Postautor: Enduros70 » 18 sie 2015, 16:32

W niedzielę przypomnieć.

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Następna

Odpowiedz
Posty: 44 • Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Wróć do Yamaha DT 125

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Przejdź do widoku na telefony komórkowe

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Poradniki › Yamaha DT 125

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.


phpBB SEO

Style we_clearblue created by weeb and edited by FastMan.

  • Kanał
  • Nowe tematy

  • Yamaha DT 125
  • Dozownik oleju - regulacja, obsługa