Przejdź do pełnego widoku
Tutaj pomożemy naprawić Twój sprzęt.

Regulamin forum

Przy dodawaniu tematu wybierz odpowiedni prefiks z listy. Pamiętaj aby w opisie twojego problemu podać dokładny model motocykla wraz z jego rocznikiem, np. Yamaha DT 125 LC2 1988. Postaraj się opisać wszystko dokładnie i szczegółowo, to bardzo ułatwi innym użytkownikom udzielić konkretnej odpowiedzi.
Odpowiedz

Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

19 maja 2013, 22:14

Witam serdecznie

Dołaczyłem się do forum niedawno.
Nie będę udawał ale dołączyłem do forum głównie w celu zasiągnięcia pomocy
Rozpocząłem ostatnio mały projekt. Będzie się ciągnął jakiś czas więc będę stałym gościem na forum.
Kupiłem silnik Yamahy 125 cm (nie jestem pewien czy od DT czy od TZR)

Planuję zaplanować, skompletować i pospawać ramę do gokarta.
Prosta lekką, taką aby mogła ją sprytnie napędzić 125'tka

Generalnie z silnikiem (z mechanicznej strony) nie bede miał problemu. Odbudowywałem i remontowałem wczesniej proste 2 suwy.

Zwracam sie do forumowiczów z pomocą w kilku zagadnieniach.
Potrzebuję waszej pomocy.

Sam, jak narazie, ustaliłem ze silnik pochodzi chyba z Yamahy DT (DTR?)

Numery na silniku (cylinder):
"3BN"
"Y-1"
"3MB00"

Dobrze byłoby wiedzieć jako że chyba ma to znaczenie podczas kupowania części do silnika.
Posiadając te informacje musze ustalić:

- które z podzespołów odpowiadających za zapłon potrzebuję (sterownik itp itd)
- czy mogę zamiast oryginalnych części, takich jak w motorze, złożyć silnik z innymi częściami. Mówię tu o zamienniku np. sterownika zapłonu.
- jak sprawić aby wyciągnąć z silnika najwiekszy potencjał mocy (tłok, wydech, sterownik zapłonu?)

Które z części są całkowicie niezbędne do tego aby poprawnie i najwydajniej uruchomić silnik do tego projektu.
Niektóre z częsci, jeśli to możliwe, będę dobierał na "szrotach" i allegro :)

Silnik jest generalnie "goły", bez kabli, bez uchwytu z linkami i silniczkiem od YPVS, bez gaźnika, bez chłodnicy, bez przewodów od paliwa i chłodzenia.
Posiadam "Service Manual" Haynes'a do Yamaha TZR 125 ('87 do '93) Yamaha DT125R ('88 do '02)"

Czy mogę liczyć na wsparcie techniczne przy kompletowaniu i uruchomianiu silnika? <help>
Fotki mogę wrzucić bez problemu.

Pozdrawiam serdecznie i czekam na odzew

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

20 maja 2013, 10:07

Silnik jest od DT.
Potrzebujesz:
- kompletny zawór wydechowy
- moduł zapłonowy
- stator z cewkami (o ile nie masz go zamontowanego)
- cewka wysokiego napięcia

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

21 maja 2013, 21:12

Super,
Dzięki Enduros
Stator z cewkami mam, zamontowany.

Czy moduł zapłonowy musi być od DT 125 czy istnieje możliwość zrobienia własnego układu scalonego? (oczywiście zakładając że są do niego schematy) <?>

Czy wydech ma znaczenie czy może być dobrany jakikolwiek od dowolnej 125'tki?

Pozdrawiam

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

21 maja 2013, 21:18

pacster pisze:Czy wydech ma znaczenie czy może być dobrany jakikolwiek od dowolnej 125'tki?

Ma znaczenie, musi być od dt 125 jeżeli chcesz mieć dobre osiągi.

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

22 maja 2013, 6:31

Zależy czy chodzi o końcówkę wydechu, wtedy od jakiejś 125 2t może być. Bo dyfuzor musi być od DT.

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

22 maja 2013, 15:17

Co do samego modułu to lepiej jak by był oryginalny żeby sterował zaworem wydechowym, mi np. moduł oryginalny się spalił i kupiłem od TDRki ponieważ można go dostać dużo taniej, i mam osiągi takie jak na starym module, zawór wszystko hula. Oczywiście można samemu ze schematu modułów zapłonowych do 2T zrobić ale to już nie to samo.

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

01 cze 2013, 9:58

Dzięki za pomoc Panowie.
Moduł zapłonowy kupię oryginalny. Moduł do zaworu wydechowego będzie też.
Dyfuzor będzie od DT.

Czy zamienniki gaźnika - te tańsze - mają racje bytu?
Czy ktoś z was może je testował? Poniżej link do aukcji allegro. (pytam bo są, dziwnie, duuuuużo tańsze niż używki. czy nie bez powodu?)
http://allegro.pl/yamaha-dt-tzr-tdr-125cm3-fabryczny-gaznik-tanio-i3284865702.html <?>

Dzięki

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

01 cze 2013, 10:05

Jeździłem chwilę na takim, niby było ok, ale oryginał to oryginał, dużo lepsza jakość.

PS. Jeśli chcesz kupić dyfuzor, to mam oryginalny, odblokowany w bdb stanie na sprzedaż.

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

01 cze 2013, 10:05

Taki gaźnik to nieporozumienie, sprawny oryginalny udało mi się kupić ostatnio za 180zł.

Re: Uruchomieniu samego Silnika "Projekt GoKart"

04 cze 2013, 0:20

Hello,

Mam tutaj dwie propozycje które są warte zwrócenia na nie uwagi.
Muszę zapytać się znawców DT'ek czy bedą pasować, raczej czy sie sprawdzą.
Co myślicie?

http://allegro.pl/gaznik-dellorto-phbh-28-fs-do-nsr-rs-tzr-crm-125-i3281521349.html

http://allegro.pl/dt-gaznik-tzr-tdr-zz-zx-125-czesci-i3236977754.html

Nada się któryś z nich? <?>
Pozdrawiam
Odpowiedz