Dołaczyłem się do forum niedawno.
Nie będę udawał ale dołączyłem do forum głównie w celu zasiągnięcia pomocy
Rozpocząłem ostatnio mały projekt. Będzie się ciągnął jakiś czas więc będę stałym gościem na forum.
Kupiłem silnik Yamahy 125 cm (nie jestem pewien czy od DT czy od TZR)
Planuję zaplanować, skompletować i pospawać ramę do gokarta.
Prosta lekką, taką aby mogła ją sprytnie napędzić 125'tka
Generalnie z silnikiem (z mechanicznej strony) nie bede miał problemu. Odbudowywałem i remontowałem wczesniej proste 2 suwy.
Zwracam sie do forumowiczów z pomocą w kilku zagadnieniach.
Potrzebuję waszej pomocy.
Sam, jak narazie, ustaliłem ze silnik pochodzi chyba z Yamahy DT (DTR?)
Numery na silniku (cylinder):
"3BN"
"Y-1"
"3MB00"
Dobrze byłoby wiedzieć jako że chyba ma to znaczenie podczas kupowania części do silnika.
Posiadając te informacje musze ustalić:
- które z podzespołów odpowiadających za zapłon potrzebuję (sterownik itp itd)
- czy mogę zamiast oryginalnych części, takich jak w motorze, złożyć silnik z innymi częściami. Mówię tu o zamienniku np. sterownika zapłonu.
- jak sprawić aby wyciągnąć z silnika najwiekszy potencjał mocy (tłok, wydech, sterownik zapłonu?)
Które z części są całkowicie niezbędne do tego aby poprawnie i najwydajniej uruchomić silnik do tego projektu.
Niektóre z częsci, jeśli to możliwe, będę dobierał na "szrotach" i allegro

Silnik jest generalnie "goły", bez kabli, bez uchwytu z linkami i silniczkiem od YPVS, bez gaźnika, bez chłodnicy, bez przewodów od paliwa i chłodzenia.
Posiadam "Service Manual" Haynes'a do Yamaha TZR 125 ('87 do '93) Yamaha DT125R ('88 do '02)"
Czy mogę liczyć na wsparcie techniczne przy kompletowaniu i uruchomianiu silnika?

Fotki mogę wrzucić bez problemu.
Pozdrawiam serdecznie i czekam na odzew