• Dzisiaj jest 10 cze 2025, 6:15
  • Zarejestruj się
  • Zaloguj się
  • Strona główna
  • FAQ
  • Szukaj
  • Zespół administracyjny
  • Facebook
  • Podgląd wydruku

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Mechanika

[Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Tutaj pomożemy naprawić Twój sprzęt.
Regulamin forum Przy dodawaniu tematu wybierz odpowiedni prefiks z listy. Pamiętaj aby w opisie twojego problemu podać dokładny model motocykla wraz z jego rocznikiem, np. Yamaha DT 125 LC2 1988. Postaraj się opisać wszystko dokładnie i szczegółowo, to bardzo ułatwi innym użytkownikom udzielić konkretnej odpowiedzi.
Odpowiedz
Posty: 178 • Strona 15 z 18 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: rykpat » 07 paź 2017, 18:31

Wkręcasz na maxa regulację na lince przy kierownicy, to samo przy gaźniku, w celu wydłużenia linki. Sprężynę podciągasz na lince w stronę kierownicy, można sobie pomóc przytrzymując szczypce na lince a nad nimi sprężyna i przesuwając ku górze. Potem patrzysz w ten czarny plastik i tam w środku jest taki jeszcze mniejszy plastik, u mnie był koloru zielonego. Trzeba wziąć mały śrubokręcik i delikatnie odgiąć od środka taki mały "cypelek". Potem trzeba całość obrócić do góry nogami, cały czas trzymając sprężynę zwiniętą w stronę kierownicy. Ten plastik powinien wypaść ze środka i przesunąć się na lince w kierunku sprężynki. Teraz można linkę odczepić od tego czarnego elementu. W tym celu trzeba ją nieco wsunąć do środka i potem przesunąć od środka w kierunku wycięcia, tego samego co w nim był ten cypelek. Linka powinna wyskoczyć. Uwaga przy luzowaniu sprężyny bo może wyskoczyć. Potem to już odkręcenie dwóch śrubek i można przestawić iglicę.
rykpat
 
Posty: 472
Wiek: 29
Rejestracja: 26 mar 2017, 11:26
Motocykl: DT 125R 97r
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: Rad.falki » 07 paź 2017, 18:48

O w mordę...
dzięki za instrukcje! Odkładam to na kiedy indziej :)
Rad.falki
 
Posty: 35
Wiek: 39
Rejestracja: 18 mar 2017, 16:10
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: TDR 98'
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: Frozen » 07 paź 2017, 19:22

Dla mnie luzowanie linek jest zbędne bo potem trzeba zabawy oby od nowa ustawić. Ja po prostu ściskam ręką sprężynę, odwracam przepustnicę, trzęsę żeby zabezpieczenie wyleciało i wyciągasz linkę.
Po I szukaj. Po II szukaj. Po III na pewno podobny temat istnieje, więc szukaj. 8)
Awatar użytkownika
Frozen
Moderator
 
Posty: 2158
Wiek: 7
Rejestracja: 18 wrz 2013, 14:53
Lokalizacja: Równiny pustynne w zakamarkach Alp
Motocykl: Jamacha dete 125 iks '06
  • Link do galerii
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: paolo9779 » 08 paź 2017, 10:44

Tak samo zawsze robię. Chyba szybszej metody nie ma.
↓↓Linki zaworu wydechowego ypvs różne modele NOWE TANIO↓↓
http://yamahadt.net/linki-zaworu-ypvs-yamaha-dt-125-r-re-sm-x-tdr-tzr-aktualne-t3090.html
↓↓Dekielki, pokrywki prawe zaworu wydechowego ypvs NOWE↓↓
http://yamahadt.net/dekielek-pokrywka-zaworu-wydechowego-yamaha-dt-prawa-strona-t8410.html
->->->Plus zapraszam do swoich galerii :)<-<-<-
Awatar użytkownika
paolo9779
V.I.P
 
Posty: 3071
Wiek: 28
Rejestracja: 23 kwie 2013, 14:59
Lokalizacja: Kartuzy/Przodkowo
Motocykl: Yamaha DT 125 amfibia hybryda na baterie słoneczne napędzane wiatrem
  • Link do galerii
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: Enduros70 » 08 paź 2017, 11:53

Ja nawet nigdy nie wpadłem na taki pomysł, aby regulacje popuszczać w żadnym moto.

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: dmmotoadventures » 07 cze 2018, 12:43

Mam pytanie/problem, dotyczy to TDR125.
Jak wam reaguje silnik na gaz? Jak pracuje na ~1500 i odkręcę gaz czy to gwałtownie to czy powoli to na początku ma takiego "muła", wolno odpowiada na dodanie gazu. Dopiero jak się troszkę wkręci to odpowiedź jest "normalna". Powiedzmy że na dole odpowiedź jest po jakiś 0,5 do 1s. To jest normalne? Nigdy nie miałem innego 2t.

Gaźnik mam wyczyszczony, dyszy to 27,5 i 270. Dyfuzor odblokowany (chyba oryginał) końcówka giannelli. Pali na zimnym silniku bez ssania na dotyk (przedtem był problem i odpalała tylko na ssaniu bo dysza wolnych obrotów była przytkana). Iglica jest w położeniu prawie najwyższym (zabezpieczenie na 2 z 4 położeń).

Mieszankę ustawiłem na ~2 obroty (jeszczen nie sprawdzałem koloru świecy, na dniach chcę wymienić na nową).
Awatar użytkownika
dmmotoadventures
 
Posty: 5
Wiek: 36
Rejestracja: 07 cze 2018, 12:19
Motocykl: TDR125
  • Strona WWW
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: Frozen » 07 cze 2018, 14:58

Ja może to ujmę trochę inaczej: może jest na wolnych obrotach to reakcja jest delikatnie wolniejsza, ale raczej nie powinno być tak mocno odczuwalne.
Z resztą przy tak małej pojemności i w dodatku silnikiem 2t, te motocykle nie lubią za bardzo jazdy przy obrotach jałowych :)

*wydaje mi się trochę duża dysza jak na oryginalny dyf
Po I szukaj. Po II szukaj. Po III na pewno podobny temat istnieje, więc szukaj. 8)
Awatar użytkownika
Frozen
Moderator
 
Posty: 2158
Wiek: 7
Rejestracja: 18 wrz 2013, 14:53
Lokalizacja: Równiny pustynne w zakamarkach Alp
Motocykl: Jamacha dete 125 iks '06
  • Link do galerii
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: dmmotoadventures » 07 cze 2018, 15:38

Nie pisałem o jeździe, tylko o gazowaniu na luzie :)

Może z tą jedną sekundą przesadzilem, ale to 0,5s musi być.
Porównanie mam tylko do 4T: 125 i 750, i w obu przypadkach nigdy nie zauważyłem tego opóźnienia.
Tylko w tym 2T to zaobserowałem i trochę mnie to denerwuje, ale może ten typ tak ma? Silnik przy maksymalnym odkręceniu (podczas jazdy) się nie dławi, YPVS działa dobrze, generalnie do niczego nie moge się przyczepić.

Może prościej będzie jakbym przez weekend nagrał filmik i tu wrzucił?

Dysze takie były, moto ściągane z niemiec i ktoś tam odblokowywał i takie wsadził. Rozumiem, że najlepszym testem bedzie kolor świecy? W weekend przy wymianie świecy rzucę na to okiem.

Dzięki za porady :)
Awatar użytkownika
dmmotoadventures
 
Posty: 5
Wiek: 36
Rejestracja: 07 cze 2018, 12:19
Motocykl: TDR125
  • Strona WWW
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: cedec1 » 07 cze 2018, 16:11

wkręć regulację na max do końca i napisz czy reakcja na gaz się poprawiła
Nie pomagam na PW masz pytanie to pisz w wątku.Na forum nie jesteś sam wiele ludzi ma podobne problemy i lepiej dla nich jak znajdą pomoc przeszukując forum.
cedec1
 
Posty: 1350
Wiek: 34
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:34
Motocykl: yamaha dt 125RN 1998
Na górę

Re: [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca

Postautor: dmmotoadventures » 07 cze 2018, 21:03

Po wkręceniu na maxa było tak podobnie/gorzej. Ale potem odkręcałem stopniowo, co 0,5 obrotu dopóki zwiększało to obroty. Myślę, że jest lepiej jak na początku. W weekend sprawdzę jeszcze kolor świecy z ciekawości, ewentualnie nagram filmik i zapytam czy jest ok. Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
dmmotoadventures
 
Posty: 5
Wiek: 36
Rejestracja: 07 cze 2018, 12:19
Motocykl: TDR125
  • Strona WWW
Na górę

PoprzedniaNastępna

Odpowiedz
Posty: 178 • Strona 15 z 18 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Przejdź do widoku na telefony komórkowe

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Mechanika

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.


phpBB SEO

Style we_clearblue created by weeb and edited by FastMan.

  • Kanał
  • Nowe tematy

  • Mechanika
  • [Poradnik] Czyszczenie i regulacja gaźnika by Jaca